Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Det där Jiri kontraktet var inte helt lyckat om ni frågar mig. En klassback som honom borde man försökt knyta upp på flera säsonger istället. När han dessutom snackade om att det sociala var viktigt borde ju detta prioriterats än mer. Stora haken är dock att killen inte kan vara med och spela med laget förrän i oktober. Detta betyder inga träningsmatcher eller träningar med laget samt att vi blir utan vår bästa back i inledningen på säsong.
en sak att kasta in en anfallare i oktober för att spetsa till truppen en del, men när det gäller backar vill jag ha med dem från start så man får ording och reda i försvaret. Någon som har har koll på hur många matcher Jiri kommer att missa egentligen? Skall man se helt krasst på deta hela så lär det säkert ta 3-4 veckort innan Jiri dessutom är hel inne i spelet så han kommer kanske inte att kunna utnyttja hela sitt registera förrän i november.
Trodde DIF inte skulle hålla på med dumheter som artistkontrakt, men om detta var enda möjligheten att få till ett kontrakt med Jiri så var det självklart rätt handlat.
en sak att kasta in en anfallare i oktober för att spetsa till truppen en del, men när det gäller backar vill jag ha med dem från start så man får ording och reda i försvaret. Någon som har har koll på hur många matcher Jiri kommer att missa egentligen? Skall man se helt krasst på deta hela så lär det säkert ta 3-4 veckort innan Jiri dessutom är hel inne i spelet så han kommer kanske inte att kunna utnyttja hela sitt registera förrän i november.
Trodde DIF inte skulle hålla på med dumheter som artistkontrakt, men om detta var enda möjligheten att få till ett kontrakt med Jiri så var det självklart rätt handlat.
!!!
Vi får vara nöjda han stannar trots allt ett år, blir säkert ett bättre kontrakt till säsongen 08/09, kanske bra att det bara är en säsong, vem vet han kanske floppar och då är det bra att vi inte behöver lösa ut han på ett kontrakt på 3 år, nackdelen är ju iofs lyckas han kanske bönderna värvar han(till er som inte förstår bönder är alltutanför sthlm)
I och med att vi spelar Nordic Trophy i Finland också kan han vara med i den turneringen. Bra va!Kall-El skrev:Det där Jiri kontraktet var inte helt lyckat om ni frågar mig. En klassback som honom borde man försökt knyta upp på flera säsonger istället. När han dessutom snackade om att det sociala var viktigt borde ju detta prioriterats än mer. Stora haken är dock att killen inte kan vara med och spela med laget förrän i oktober. Detta betyder inga träningsmatcher eller träningar med laget samt att vi blir utan vår bästa back i inledningen på säsong.
'Örebroarn skrev:I och med att vi spelar Nordic Trophy i Finland också kan han vara med i den turneringen. Bra va!Kall-El skrev:Det där Jiri kontraktet var inte helt lyckat om ni frågar mig. En klassback som honom borde man försökt knyta upp på flera säsonger istället. När han dessutom snackade om att det sociala var viktigt borde ju detta prioriterats än mer. Stora haken är dock att killen inte kan vara med och spela med laget förrän i oktober. Detta betyder inga träningsmatcher eller träningar med laget samt att vi blir utan vår bästa back i inledningen på säsong.
Hmm måste man inte ha kontrakt med en klubb för att spela för den? Försäkringar och sspdant gäller väl knappast om spelaren inte är under kontrakt kan jag tänka mig. Nåväl det skall jag låta vara osagt, men faktumet kvarstår att Jiri kommer missa de första 14-15 elitomgångarna. Kanske inte så smart att den tilltänkte förstabacken bla missar ett dubbelmöte med SSK?
Kall-El skrev:Det där Jiri kontraktet var inte helt lyckat om ni frågar mig. En klassback som honom borde man försökt knyta upp på flera säsonger istället. När han dessutom snackade om att det sociala var viktigt borde ju detta prioriterats än mer. Stora haken är dock att killen inte kan vara med och spela med laget förrän i oktober. Detta betyder inga träningsmatcher eller träningar med laget samt att vi blir utan vår bästa back i inledningen på säsong.
Visst är kontraktet helt optimalt och skulle man kontraktera honom för hela säsongen så kostar det en hel del och nu har man förmodligen pengar över till en till bra back som säkerligen inte skulle ha om dem kontrakterat honom hela säsongen. Vilket skulle vara väldigt dyrt med sociala avgifter och skatter även för årets säsong retroaktivt, plus för kommande säsong.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kommer han verkligen missa så mycket som 14-15 omgångar?Kall-El skrev:'Örebroarn skrev:I och med att vi spelar Nordic Trophy i Finland också kan han vara med i den turneringen. Bra va!Kall-El skrev:Det där Jiri kontraktet var inte helt lyckat om ni frågar mig. En klassback som honom borde man försökt knyta upp på flera säsonger istället. När han dessutom snackade om att det sociala var viktigt borde ju detta prioriterats än mer. Stora haken är dock att killen inte kan vara med och spela med laget förrän i oktober. Detta betyder inga träningsmatcher eller träningar med laget samt att vi blir utan vår bästa back i inledningen på säsong.
Hmm måste man inte ha kontrakt med en klubb för att spela för den? Försäkringar och sspdant gäller väl knappast om spelaren inte är under kontrakt kan jag tänka mig. Nåväl det skall jag låta vara osagt, men faktumet kvarstår att Jiri kommer missa de första 14-15 elitomgångarna. Kanske inte så smart att den tilltänkte förstabacken bla missar ett dubbelmöte med SSK?
Det är klart när vi spelar så jävla täta matcher så hinner vi väl med det på några veckor.
Hoppas vi gjorde detta för att ha råd att kunna knyta upp en spelare som Tärnström några år, då hade det här inte spelat så stor roll. Känns tyvärr inte så sanolikt, men jag kan ju spekulera som alla amatör bloggare på aftonblaskan.
Djurgår'n tills jag dör!
Ni kan ju kika på fliken matcher så ser ni när serien startar nämligen 25/9...
Jiri blir enligt DIFs hemsida spelklart till slutet av oktober vilket blir någonstans mellan 14-16 missade matcher.
Och de flesta här inne borde väl komma ihåg hur jävla bra försvaret funkade innan han och Fernholm dök upp eller? Behöver jag nämna hur det såg ut under november t ex?
Jag tycker nog det hade varit bättre och signa Jiri från match 1. Tar vi oss sedan till slutpsel kunde ju en eventuell vinst från extra matcvher gått till att betala det det hade kostat att förlänga hans kontrakt. Tror det kommer krävas en back i Tärnström kvalité för att vi inte skall hamna väldigt långt efter direkt från start.
Jiri blir enligt DIFs hemsida spelklart till slutet av oktober vilket blir någonstans mellan 14-16 missade matcher.
Och de flesta här inne borde väl komma ihåg hur jävla bra försvaret funkade innan han och Fernholm dök upp eller? Behöver jag nämna hur det såg ut under november t ex?
Jag tycker nog det hade varit bättre och signa Jiri från match 1. Tar vi oss sedan till slutpsel kunde ju en eventuell vinst från extra matcvher gått till att betala det det hade kostat att förlänga hans kontrakt. Tror det kommer krävas en back i Tärnström kvalité för att vi inte skall hamna väldigt långt efter direkt från start.
Senast redigerad av Kall-El den 2007-05-04 23:14:16, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Exakt. Ska man tro det som står, att Jiri blir spelklar i slutet av oktober,Pepp91 skrev:Men räkna själva så ser ni att han faktist missar 13-15 matcher/omgångar vilket betyder att nästa "klassback" som ska komma in i truppen behövs hela säsongen...karl-jarl skrev:Jiri kommer i slutet av oktober och det är då eliteserien börjar så han missar nog inte så många omgångar.
då blir han det senast Tisdagen den 30/10 mot Brynäs hemma. Då har det altså gått exakt 15 omgångar.
Jag har blandade känslor om detta. Visst är man glad, men det är väl fan att de inte kan komma med ett vanligt kontrakt. Vi kan inte förvänta oss att Jiri klarar av samma kanonlyft av laget som förra året. Ska de öka spelarbudgeten får de sula på med lite till tycker man. Men men, vem vet? De kanske har nån stjärnback på G? Det känns som att DIF är laget man väljer i absolut nödfall numera. Näe, fullt nöjd ska ingen härinne vara.
Säg den glädje som varar
Jag kan acceptera Jiris kontrakt om detta betyder att vi får in en spelare av Tärnströms kvalité. Tyvärr är jag väldigt oroad över att vi till seriestarten kommer att stå där med Liwing / Ericsson som får göra upp om vem som skall bli 8e back.
Man kan bara innerligt hoppas att tränare mm har kikat på hur vår höst såg ut och drar lärdom av behovet att ha kompetenta backar från starten på serien.
Man kan bara innerligt hoppas att tränare mm har kikat på hur vår höst såg ut och drar lärdom av behovet att ha kompetenta backar från starten på serien.
- Remy Lebeau
Daniel Tjärnqvist står väl utan kontrakt där borta? Vore fel att inte ens höra sig för.
Många verkar vara inne på Tärnström, men jag skulle personligen hellre se Tjärnqvist. Dels för att han inte skulle sälja sig till det elitserielag som betalar mest, och dels för att han är en bättre spelare än Tärnström.
Många verkar vara inne på Tärnström, men jag skulle personligen hellre se Tjärnqvist. Dels för att han inte skulle sälja sig till det elitserielag som betalar mest, och dels för att han är en bättre spelare än Tärnström.
Instämmer till fullo, kanske kan finnas en liten chans att han lämnar NHL. Han har varit rejält skadedrabbad och inte fått det att lossna där borta.Remy Lebeau skrev:Daniel Tjärnqvist står väl utan kontrakt där borta? Vore fel att inte ens höra sig för.