Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jävla tryck det blev under ''Kämpa - Djurgården'', senast jag upplevde det trycket var väl i K6 mot Luleå i fjol, dock var det en ''aning'' högre då men detta var bästa insatsen på länge.
Härligt jobbat!
Härligt jobbat!
Grymt tryck stundtals igår! Lite trist bara att det inte var samma grymma tryck under hela 3e där jag faktiskt tror att det kunde ha hjälpt till lite extra.
Men på det stora hela så får stämningen en 4a i betyg igår!
Är det månne så att även klacken varit segstartade i år och kommer komma med samma intensitet i framtiden. Laget har ju faktiskt ryckt upp sig, kanske klacken också är segstartade?
Men på det stora hela så får stämningen en 4a i betyg igår!
Är det månne så att även klacken varit segstartade i år och kommer komma med samma intensitet i framtiden. Laget har ju faktiskt ryckt upp sig, kanske klacken också är segstartade?

- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Eloge till klacken. Mycket bättre än på ett bra tag! Samt positivt överraskad att det inte var för många sega "lågtempo"-låtar.
Keep it up!
Keep it up!
Blue Brigade A11
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Agree, framförallt just med att det var bättre känsla i låtvalen. Mera back to basic o då levererar alla bättre. Plus att domarn gjorde sitt för att piska upp stämningenmannge skrev:Eloge till klacken. Mycket bättre än på ett bra tag! Samt positivt överraskad att det inte var för många sega "lågtempo"-låtar.
Keep it up!

100% DJURGÅRDSJ***L
Japp, bra, enkla låtar som alla kan (ska kunna i alla fall). Det var så jävla skönt att för första gången på riktigt länge inte höra sin egna röst i ramsorna. Trots förlusten så lämnade jag Hovet med en skön känsla igår. Hoppas stämningen håller i sig. Kanske var det JKs artikel som fick folk att ta sig i kragen.Jockmaniac skrev:Agree, framförallt just med att det var bättre känsla i låtvalen. Mera back to basic o då levererar alla bättre. Plus att domarn gjorde sitt för att piska upp stämningenmannge skrev:Eloge till klacken. Mycket bättre än på ett bra tag! Samt positivt överraskad att det inte var för många sega "lågtempo"-låtar.
Keep it up!
- DIF_Soldier
- -daniel-
Ja det är inget snack om att klacken skötte sig exemplariskt igår. Helt klart bästa för säsongen...tror JK hade gått ut med någon uppmaning hörde jag innan och endera var det den eller något annat som kickade igång folk. Gott så.mannge skrev:Eloge till klacken. Mycket bättre än på ett bra tag! Samt positivt överraskad att det inte var för många sega "lågtempo"-låtar.
Keep it up!
Jag vet inte om det bara var inbillning eller ej, men det kändes som att det var högre snittålder och mindre andel tjejer i klacken igår än tidigare. Vet inte varför det skulle vara så men det var känslan...-daniel- skrev:Ja det är inget snack om att klacken skötte sig exemplariskt igår. Helt klart bästa för säsongen...tror JK hade gått ut med någon uppmaning hörde jag innan och endera var det den eller något annat som kickade igång folk. Gott så.mannge skrev:Eloge till klacken. Mycket bättre än på ett bra tag! Samt positivt överraskad att det inte var för många sega "lågtempo"-låtar.
Keep it up!
Sen är det inget fel med tjejer i klacken, hon brevid mig var riktigt på hugget och kallade nog domaren för fitta mer än vad jag gjorde. Bara man sjunger så är alla välkomna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Bara de har ett fördelaktigt utseende (vilket dock inte är fallet nio gånger av tio), så är brudarna välkomna i klacken.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Kan jag inte uttala mig då jag knappt slängde en blick mot klacksektionen; matchen var så intensiv så ögonen fick vila på planen i stort sett hela bataljen vilket faktiskt är rätt ovanligt för att vara mig.Edin skrev:Jag vet inte om det bara var inbillning eller ej, men det kändes som att det var högre snittålder och mindre andel tjejer i klacken igår än tidigare. Vet inte varför det skulle vara så men det var känslan...-daniel- skrev:Ja det är inget snack om att klacken skötte sig exemplariskt igår. Helt klart bästa för säsongen...tror JK hade gått ut med någon uppmaning hörde jag innan och endera var det den eller något annat som kickade igång folk. Gott så.mannge skrev:Eloge till klacken. Mycket bättre än på ett bra tag! Samt positivt överraskad att det inte var för många sega "lågtempo"-låtar.
Keep it up!
Sen är det inget fel med tjejer i klacken, hon brevid mig var riktigt på hugget och kallade nog domaren för fitta mer än vad jag gjorde. Bara man sjunger så är alla välkomna.
Skall man klaga lite så kändes det som bränslet även i klacken tog slut när spelarna egentligen som mest behövde det i mitten på period 3... men själv var jag helt slut och orkade knappt kraxa fram ett ord till så jag förstår om fler kände likadant.
Håller jag med om, precis som jag skrev på förgående sida. Brukar oftast stå på samma ställe, och brukar där vara omringad av både "familjer" och 13-åringar. Igår var det skillnad. Folket runt omkring hade nog en snittålder på ungefär min ålder, dvs. 18-19 (även om jag till höger om mig hade Greta, 68). Såg inte heller till några "fjortistjejer" som ofta brukar färga kortsidan med sin närvaro. De tjejer jag såg var, precis som Edin sa, på hugget. Intressant, helt klart.Edin skrev:Jag vet inte om det bara var inbillning eller ej, men det kändes som att det var högre snittålder och mindre andel tjejer i klacken igår än tidigare. Vet inte varför det skulle vara så men det var känslan...-daniel- skrev:Ja det är inget snack om att klacken skötte sig exemplariskt igår. Helt klart bästa för säsongen...tror JK hade gått ut med någon uppmaning hörde jag innan och endera var det den eller något annat som kickade igång folk. Gott så.mannge skrev:Eloge till klacken. Mycket bättre än på ett bra tag! Samt positivt överraskad att det inte var för många sega "lågtempo"-låtar.
Keep it up!
Vi får inte glömma att vi låg under med 3-0 väldigt tidigt och ändå öste på hyfsat bra. Hade vi haft ledningen med liknande siffror tror jag ljudvolymen och mentaliteten varit ännu högre och bättre.
- -daniel-
Min känsla är faktiskt precis tvärtom; tror det tidiga underläget skapade en "vi mot dom"-känsla som gjorde att Hovet kokade betydligt mer än vanligt den här säsongen.lajjnus skrev:
Vi får inte glömma att vi låg under med 3-0 väldigt tidigt och ändå öste på hyfsat bra. Hade vi haft ledningen med liknande siffror tror jag ljudvolymen och mentaliteten varit ännu högre och bättre.
Vi brukar nästan alltid låta mer när vi ligger under, konstigt nog.-daniel- skrev:Min känsla är faktiskt precis tvärtom; tror det tidiga underläget skapade en "vi mot dom"-känsla som gjorde att Hovet kokade betydligt mer än vanligt den här säsongen.lajjnus skrev:
Håller med till viss del. Det känns som att vi är bra, kanske till och med bäst, på läktaren när vi ligger under och laget får bra anfall och det börjar "lukta mål". Kändes tydligt igår när vi låg under med 4-0, vi får bra anfall, 4-1 kommer. Får "vi kör bara"-känslan, man bryr sig inte riktigt. "Vi ligger under med 4-1, hemma, mot Foppas Pengar IF. Det kan inte bli värre. Let's go fucking mental". Dock är den svår att få, allt beror på vilka som är på läktaren. Igår var det rätt, bra folk på läktaren och då blir det tryck.Kentta skrev:Vi brukar nästan alltid låta mer när vi ligger under, konstigt nog.-daniel- skrev:Min känsla är faktiskt precis tvärtom; tror det tidiga underläget skapade en "vi mot dom"-känsla som gjorde att Hovet kokade betydligt mer än vanligt den här säsongen.lajjnus skrev:
Äh, känns som jag bara svamlar en massa.