Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Äh, inget nytt från andra stora ekonomiska muskler i SHL. Vi kommer ändå aldrig vara rikast, utan får locka med andra saker istället. Precis som vanligt. Rikast är inte per automatik bäst.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Farstakostym
#ThrowbackFarstakostym skrev: Fast det var inte det jag påstod. Hade helst sett Modo, Leksand, Malmö och Västerås om jag fick bestämma. Men mellan Malmö och Leksand ser jag hellre Leksand då de inte har samma möjligheter att konkurrera med oss som Malmö.
Man får väl hoppas att Percy triggar igång familjen Persson. Jag vill iofs aldrig se Djurgården domineras av legoknektar, men nog vill jag att det inte ska vara ekonomin som är i vägen för att plocka hem spelare som Engqvist och Kempe. Det kommer att göra riktigt ont att se Mario i Luleå/Skellefteå i höst om det nu blir så.
Ryno och Ritolas kontrakt annuleras nu. Undrar var de hamnar. Lär ju knappast spela i HA.
- Jim Morrison
Ryno lär väl hamna i Hv71 som det ryktades om förut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in
köpa sig top3 är kul.ciirree skrev:And so it begins. Såhär i efterhand hade jag hellre haft Leksand, ja.
http://www.viasatsport.se/nyheter/hocke ... llt-malmo/
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Bara för att kittla fantasin - om vi fick hjälp att nå samma budget som HV & company skulle Djurgården kunnat se ut något så här (grymma spelare som skulle kunna tänka sig att spela i SHL, Landeskog, Hörnqvist etc får nog hamna i något senare luftslott:
Kempe - Engqvist - Sallinen
Sörensen - Thoresen - Fällström
Cehlin - Ljungh - Brodin
Hank - Hage - Ahlén
Kronwall - Hultström
Ahnelöv - Urbom
Claesson - Högström
Holm - Falk
Tellqvist
Armalis
Gamla siffror, men har svårt att föreställa mig någon större skillnad, annat än att Skellefteå troligen ligger minst lika högst, liksom även Luleå och Malmö till nästa år (och Djurgården det här året betydligt lägre).
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... 2648078.ab
Det känns som ett halvt landslag att kasta ut på isen, bara sett till spelare som antingen redan ryktas in, är under kontrakt eller skulle kunna tänkas återvända till Djurgården och SHL om ekonomin inte stod i vägen. Vi har seriens näst högsta publiksnitt, en av landets bästa juniorverksamheter och ett av de allra starkaste varumärkena - det finns ingenting Djurgården i sig självt gör som inte borde placera oss bland de rikaste klubbarna. Det som håller oss tillbaka är en arenasituation vi fått höra att det kan dröja 10-20 år innan Sthlm tycker att det är dags att åtgärda, medan andra kommuner pumpar in pengar i sina lag. Enlig all sportslig rättvisa borde vi tillhöra toppen, vi producerar helt fantastiska spelare, har publikunderlaget och varumärket. Att kasta ett sånt drömlag på isen vore inget köpelag, det vore att utkräva den plats vi skulle haft om det inte vore för alla yttre omständigheter med kommunaldoping och en hopplös arenasituation som gör det omöjligt att konkurrera på lika villkor.
Vill någon vänligt sinnad miljarddär med ett genuint djurgårdshjärta ta upp kampen med Percy och Mr.Minecraft skulle jag inte skämmas det minsta över att tacka ja till de pengarna.
Cehlin - Ljungh - Brodin
Hank - Hage - Ahlén
Kronwall - Hultström
Ahnelöv - Urbom
Claesson - Högström
Holm - Falk
Tellqvist
Armalis
Gamla siffror, men har svårt att föreställa mig någon större skillnad, annat än att Skellefteå troligen ligger minst lika högst, liksom även Luleå och Malmö till nästa år (och Djurgården det här året betydligt lägre).
Det känns som ett halvt landslag att kasta ut på isen, bara sett till spelare som antingen redan ryktas in, är under kontrakt eller skulle kunna tänkas återvända till Djurgården och SHL om ekonomin inte stod i vägen. Vi har seriens näst högsta publiksnitt, en av landets bästa juniorverksamheter och ett av de allra starkaste varumärkena - det finns ingenting Djurgården i sig självt gör som inte borde placera oss bland de rikaste klubbarna. Det som håller oss tillbaka är en arenasituation vi fått höra att det kan dröja 10-20 år innan Sthlm tycker att det är dags att åtgärda, medan andra kommuner pumpar in pengar i sina lag. Enlig all sportslig rättvisa borde vi tillhöra toppen, vi producerar helt fantastiska spelare, har publikunderlaget och varumärket. Att kasta ett sånt drömlag på isen vore inget köpelag, det vore att utkräva den plats vi skulle haft om det inte vore för alla yttre omständigheter med kommunaldoping och en hopplös arenasituation som gör det omöjligt att konkurrera på lika villkor.
Vill någon vänligt sinnad miljarddär med ett genuint djurgårdshjärta ta upp kampen med Percy och Mr.Minecraft skulle jag inte skämmas det minsta över att tacka ja till de pengarna.
Senast redigerad av Puckey den 2015-04-02 22:06:32, redigerad totalt 1 gånger.
Jag hade väl inte direkt älskat om Djurgården hade en gubbe som slängde in miljoner till spelartruppen. Men jag måste endå erkänna att det sticker lite i ögat när man pratar om "samma villkor" gällande dessa fallskärmar. Samtidigt får klubbarna ta in hur många miljoner som helst från sina rika kontakter.
Jag gillar inte det.
Jag gillar inte det.
Kul att du har med Ahlen i det laget. Tycker du han platsar?Puckey skrev:Bara för att kittla fantasin - om vi fick hjälp att nå samma budget som HV & company skulle Djurgården kunnat se ut något så här (grymma spelare som skulle kunna tänka sig att spela i SHL, Landeskog, Hörnqvist etc får nog hamna i något senare luftslott:
Cehlin - Ljungh - Brodin
Hank - Hage - Ahlén
Kronwall - Hultström
Ahnelöv - Urbom
Claesson - Högström
Holm - Falk
Tellqvist
Armalis
-Skickat från min OnePlus One via TapaTalk-
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Alltså, är inte Thoresen en given ytterforward i första hand, eller har jag fått det hela om bakfoten kanske.
Jag har då aldrig sett honom som någon center även om han ''kan'' spela där.
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han spelar LW i KHL i alla fall.diftobbe89 skrev:Alltså, är inte Thoresen en given ytterforward i första hand, eller har jag fått det hela om bakfoten kanske.
Expert.
Sallinen, Hultström... och Cehlin. Får gärna presenteras imorgon. Tack på förhand!
Känns väldigt vågat att ta tre spelare från ett lag som inte klarade att slå ett HA lag över 7 matcher.ciirree skrev:Sallinen, Hultström... och Cehlin. Får gärna presenteras imorgon. Tack på förhand!
Håller med de som förespråkar att vi även behöver en del spelare med lite mer attityd, helst förstås en kombination men det kanske kommer

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Alltså vart ligger logiken i ett sånt uttalande? Jag har aldrig fattat det där. Så när norska landslaget inte kommer någonstans i VM men har 3-4 elitspelare med Thoresen och Zuccarello b la. Då är det spelare vi inte borde ta för att dom varit ledande spelare i lag som misslyckats?BigJ skrev:Känns väldigt vågat att ta tre spelare från ett lag som inte klarade att slå ett HA lag över 7 matcher.ciirree skrev:Sallinen, Hultström... och Cehlin. Får gärna presenteras imorgon. Tack på förhand!
Håller med de som förespråkar att vi även behöver en del spelare med lite mer attityd, helst förstås en kombination men det kanske kommer
Sallinen var ligans kanske bästa tvåvägscenter.
Hultström den poängbästa backen i 5 mot 5.
Expert.
Håller med, Sallinen grym, Hultström kan bli kanon med rätt backkompis, Cehlin känner jag mig väldigt tveksam till, jobbar hårt men utan speciell spets i sitt spel.BigJ skrev:Känns väldigt vågat att ta tre spelare från ett lag som inte klarade att slå ett HA lag över 7 matcher.ciirree skrev:Sallinen, Hultström... och Cehlin. Får gärna presenteras imorgon. Tack på förhand!