SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av diftobbe89 »

Det jobbiga är att både Leksand och Brynäs kommer vinna imorgon, sen är vi indragna på allvar, vi haft våra chanser, men inte tagit dom, är inte särskilt förvånad.
Spela fult
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:
PATRIK. skrev:SirDIFalot Jag räknade in 2p för både Brynäs och Leksand i mötena mot oss. Det kommer som sagt krävas väldigt mycket för att båda de ska passera oss i tabellen. Framförallt Leksand som sagt.
Det farliga att räkna snittpoäng såhär sent är att det är väldigt få matcher att gå på. Vi kan faktiskt snitta 0,5p/match över en 8 matchers period. Leksand kan snitta 2p/match under samma period. Aldrig under en säsong men på 8 matcher då vi dessutom ska möta varandra.
Om Leksand slår oss, Modo och Örebro hemma samtidigt som vi blir nollade i alla våra så är de om oss med tre omgångar kvar tex.

Leksand är inte heller i så dålig form man kan tro. De har spelat jämt i de flesta av deras förlustmatcher nu på slutet. Mot Luleå hade de ett stort skottövertag. Annars har det ju varit tvärtom och Alsenfelt har spikat igen.

Men vi har ändå ett hyggligt läge och det är ändå två lag som ska om oss.
Inte bara farligt, snudd på naivt.

DIF är i århundradets svacka både form/poäng och skademässigt, det måste man ta med i beräkningen, väldigt lite har funkat de sista 20 omgångarna för oss och ingenting tyder på en vändning "bara för att vi helt plötsligt måste".
Mot den bakgrunden PATRIK är ditt lägsta poängsnittstips 8p för DIF alldeles för högt.

Leksand har dessutom spelat bättre än poängen de fått in, dom känns på gång.
Nu möter man ett avsågat Modo, perfekt läge för trendbrott.
Vinner Leksand sedan i Stockholm kommer dom äta upp oss i slutomgångarna

Vårat hopp står till att hela Dalarna insjuknar i VinterGrek-Sjukan snarast...
Spännande att alla verkar vara helt övertygade om att vi är körda när vi har sju poäng ned till Leksand (förvisso med en match mer spelad).
MODO däremot är enligt många avsågade som ligger nio poäng från säker mark. Nu är förstås nio poäng fler än sju men ändå. Om MODO skulle vinna i kväll samtidigt som Brynäs förlorar hemma mot Linköping vilket inte alls är omöjligt så har faktiskt MODO närmare upp över strecket än vad vi har ner under det.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Haha, Leksand känns på gång. Nog för att Leksand kan komma in i en toppform men att säga att Leksand är på gång, det kan bara komma från en muntergök som LHO. Leksingarna själva tycker ju även att deras lag bara spelar sämre och sämre och deras enda hopp är Alsenfelt.

Men nåja, jag har varit inställd på kval hela säsongen. Ser ingen anledning att ändra på det nu. Gillar mer hur bra vi har gått i år och att de HA matcher jag har sett inte skrämmer.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Precis som jag kände på mig så har Guter och Cehlin inte haft någon positiv inverkan överhuvudtaget. Där gjorde vi nog rätt. Synd att vi inte fick loss spelare som Lasch, Koskiranta, Rajala eller Hossa... Fleury är en flopp tyvärr.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

pulverapa skrev:Precis som jag kände på mig så har Guter och Cehlin inte haft någon positiv inverkan överhuvudtaget. Där gjorde vi nog rätt. Synd att vi inte fick loss spelare som Lasch, Koskiranta, Rajala eller Hossa... Fleury är en flopp tyvärr.
Synd att vi inte kunde få låss Marc-André Flurey istället
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Precis som jag kände på mig så har Guter och Cehlin inte haft någon positiv inverkan överhuvudtaget. Där gjorde vi nog rätt. Synd att vi inte fick loss spelare som Lasch, Koskiranta, Rajala eller Hossa... Fleury är en flopp tyvärr.
Det jobbiga är väl att Guter har skjutit tre poäng till Leksand hittills. Fleury har gett oss en poäng.
Expert.
sköndal

Inlägg av sköndal »

Hittills har vi i stor utsträckning blivit räddade av Leksand och Brynäs när vi fått däng, är det här omgången då vi inte har den turen längre?

Jävligt viktiga matcher ikväll. Det blir till att bänka sig framför C more med ångest i sinnet.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Både lyx och Gävle tar 3p idag. Believe me.
Senast redigerad av Vikas den 2015-02-18 21:21:20, redigerad totalt 2 gång.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Heja modoröv!
mb81

Inlägg av mb81 »

Som det inte var nog att genomlida vårt eget usla pp. Nu får man stå ut med Modos också. 15 matcher, 50 pp utan mål.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Broc Little gör 1-0 till CLuben. BRABRABRA
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kaminor skrev:Heja modoröv!
Haha, man förstår ju vilket hopplöst läge vi befinner oss i när vårat hopp ställs Mjödo, laget som inte gjort ett enda mål på 50 raka PP :lol:
Svårslaget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

0-2 Cluben. BRA!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Måste vara interference på målvakten?`

Är jag enögd eller var dedär inte rätt klar interference? Tycker han skickar itne både modo spelaren i målvakten och åker sedan in själv
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Hejja Lejnköping.
Spela fult
Låst