Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av emilin »

Axel_K skrev:
emilin skrev:
Axel_K skrev:En sak vi inte kunnat klaga på under playoff är ju just PP. Vårt BP har ju varit rätt så bra ändå.
39% PP och 80% BP i PO.
Kan ju ses på lite olika sätt, vi släppte ju in en del mål i samband med PP.
Men vi gjorde mål också, vilket vi inte gjorde under grundserien. Sen att Gustafsson och Åberg är en högrisk när det kommer till det defensiva är en helt annan sak.
Jag är helt med dig när det kommer till målen.
Men är det någon ide med ett PP om vi ändå spelar 1-1.
Det blir ju ändå ett fel bygge med PP formationen om vi inte går ut segrande. :?
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

emilin skrev:
Axel_K skrev:
emilin skrev:
Axel_K skrev:En sak vi inte kunnat klaga på under playoff är ju just PP. Vårt BP har ju varit rätt så bra ändå.
39% PP och 80% BP i PO.
Kan ju ses på lite olika sätt, vi släppte ju in en del mål i samband med PP.
Men vi gjorde mål också, vilket vi inte gjorde under grundserien. Sen att Gustafsson och Åberg är en högrisk när det kommer till det defensiva är en helt annan sak.
Jag är helt med dig när det kommer till målen.
Men är det någon ide med ett PP om vi ändå spelar 1-1.
Det blir ju ändå ett fel bygge med PP formationen om vi inte går ut segrande. :?
Jo men vad jag menade var att vi fick igång vårt offensiv i PP till playoff, så det blev ju bättre. Vi släppte in 2 mål i PP, så vi gick +5 i PP på 18 försök. Det är runt 30% i alla fall. Men jag håller ändå med om att vi inte varit bra nog i PP men det såg bättre ut, vi var farliga i offensiv zon när vi fick spela powerplay.
Men till nästa säsong så tycker jag att vi ska ha kvar Lidström. Han och Andersson kan ta hand om vårt PP.

PP1:
Sörensen - Otto - Johner
Andersson - Guter
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Viktor Berglind skulle lyfta PP:et.

Så jävla surt att vi sjabblade bort det i år. Kommer vi någonsin se 2 så svaga Elitserielag i kvalserien som i år? Rögle och Timrå kanske kvalar sig kvar ändå men det var tidernas chans att komma upp igen i år. Tror Leksand, SSK och Örebro har en hygglig chans alla 3. Västerås däremot får det svårt.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

jensa öhling skrev:Viktor Berglind skulle lyfta PP:et.

Så jävla surt att vi sjabblade bort det i år. Kommer vi någonsin se 2 så svaga Elitserielag i kvalserien som i år? Rögle och Timrå kanske kvalar sig kvar ändå men det var tidernas chans att komma upp igen i år. Tror Leksand, SSK och Örebro har en hygglig chans alla 3. Västerås däremot får det svårt.

Kommer vi någon se något lag så bra som oss i kvalserien förra året? På pappret vinner man inga matcher defenetivt inte i kvalserien!
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Fel. Nästa år kommer att vara "tidernas chans" att gå upp. Då kommer nämligen fyra av sex lag i kvalserien att få en ES-plats.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Hmm...

Säsongen är i princip över för DIF Hockey nu, så det är bara att vänta på att nästa säsong skall kicka igång. Chansen att något av de andra lagen klantar till det är minimal, och om DIF skall ta sig till kvalet krävs ett smärre mirakel.

Dock måste jag medge att laget i sig kommit längre än vad jag trodde de skulle göra, även om det varit trevligt om de tagit sig till kvalet.

Får hoppas vi kan behålla de bästa spelarna från denna säsong till nästa säsong, och kanske få in lite mer spets där det behövs.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jag känner sån stor revanchlusta inför nästa säsong, jag vill ha ett lag som spelar som BIK. Gör motståndarna galna, få dem ur spel. Det är ett smart spel.
Dock tycker jag att vi kan skippa gnället.

Annars vill jag göra mig av med Ottosson, Ölvestad, Linkan, Tim Eriksson, Hank & Ljungh.
På backsidan kan Timmy, Erik, Lennhammer, Granath och Lidström sticka.

(Flera av spelarna har säkert kontrakt, lös det.)
DIF!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Daniel942 skrev:Jag känner sån stor revanchlusta inför nästa säsong, jag vill ha ett lag som spelar som BIK. Gör motståndarna galna, få dem ur spel. Det är ett smart spel.

Annars vill jag göra mig av med Ottosson, Ölvestad, Linkan, Tim Eriksson, Hank & Ljungh.

Hank och Lidström vill jag gärna ha kvar. Helst Jimmie och Otto om de presterar också. Granath har ju spelat upp sig dock. Otto börjar bli gammal, antar att det är därför du inte vill ha honom kvar? För om du ser till denna säsongs prestation och säger att du inte vill ha kvar honom så kommer jag aldrig ta något du skriver seriöst igen. Jimmie verkar inte motiverad, han kämpar inte som han brukar göra verkar det som. Men kan Jimmie och Otto spela på topp hela nästa säsong så vill jag gärna ha kvar dem.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Daniel942 skrev:Jag känner sån stor revanchlusta inför nästa säsong, jag vill ha ett lag som spelar som BIK. Gör motståndarna galna, få dem ur spel. Det är ett smart spel.
Ja, vi skulle aldrig komma undan med att gnälla som t.ex. BIK gör. "Här ska inte komma några dryga stockholmare och protestera och tjafsa", liksom.
storpotäten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av storpotäten »

Modern hockey = fysisk rak hockey. DIF har varken spelat fysiskt eller rakt denna säsong. Mycket ute i hörnen och vågar inte ta stryk framför mål eller brunka utmed sargerna i egen zon.
Hoppas Challe och övrig ledning inser detta och hittar en laguppsättning som vågar och VILL spela fysiskt och rakt. Fokusera på en stabil defensiv först om främst....därefter kan offensiven byggas.
100 % i varje situation!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Upp med Särkijärvi, ner med Bäcklin. Vi behöver en bra defensiv, där är Särkijärvi bra.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Datsyuk_13 skrev:

Fel. Nästa år kommer att vara "tidernas chans" att gå upp. Då kommer nämligen fyra av sex lag i kvalserien att få en ES-plats.

Är det fakta eller vad du tror kommer ske?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Axel_K skrev:

Hank och Lidström vill jag gärna ha kvar. Helst Jimmie och Otto om de presterar också. Granath har ju spelat upp sig dock. Otto börjar bli gammal, antar att det är därför du inte vill ha honom kvar? För om du ser till denna säsongs prestation och säger att du inte vill ha kvar honom så kommer jag aldrig ta något du skriver seriöst igen. Jimmie verkar inte motiverad, han kämpar inte som han brukar göra verkar det som. Men kan Jimmie och Otto spela på topp hela nästa säsong så vill jag gärna ha kvar dem.
Otto har varit bra, men vi behöver tänka om nu. Han är för gammal.
DIF!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev:
Axel_K skrev:

Otto har varit bra, men vi behöver tänka om nu. Han är för gammal.
NÅGON form av kontinuitet behövs. Otto är fortfarande rappare i spelet än många av juniorerna och han har inte direkt haft någon svikande formkurva utan har snarare sett vassare ut 2013 än på länge. Kalus, Otto och Ölvestad är tre spelare som jag skulle vara mycket nöjd med om vi fick behålla. Åberg och Wennberg skulle vara en dröm om vi fick behålla och om Fimpen fortsätter lira så har vi där en stabil grund för offensiven även om det behövs kompletteringar.
Johner, Guter, Kalus, Otto, Wennberg, Åberg, Ölvestad och Sörenssen är alla spelare som håller ES klass i min mening och fixar man dessa är det en drömuppställning förutsatt att vi kan bygga en stabil backsida att utgå ifrån.
Målvaktsmässigt så behövs ett smärre mirakel. Vi skulle behöva en ny Söderström eller annan klippa som har pondus och stabilitet nog att styra försvaret och ge lugn och ro.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Var inte detta sista säsongen för Otto som aktiv spelare? Har för mig att han ville köra en sista säsong, och det med DIF, innan han lade av.

Förutom det så är väl Otto en av de spelare som faktiskt levererat det han var tänkt att göra denna säsong, till skillnad mot t.ex Bremberg som vi knappt sett på isen under några längre stunder.
Alltid Oavsett.
Skriv svar