Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... arden.html

Fantastisk artikel från Marie Hallman med godbitar som:
"Jag vet inte var Djurgården ska hitta det där modet riktigt. Och om stundens allvar väger tungt nu, hajja då hur tungt det kommer väga en kväll i Nobelhallens betongbunker där det regnar spik på tvären utanför, där det är trångt, skitigt, jävligt. Dunkarna med hembränt går runt på läktarna och alla bara älskar att få chansen att tvåla till storklubben Djurgården."

Så sant, så sant... hon har också rätt i att det spelar noll roll vilka som möts framöver, det är egna laget och modet som bestämmer vilka som kommer få kvala och vilka som klarar sig kvar på ett fitthår.

Är det inte dessutom på något sätt poetiskt rättvist att både DIF och LHC möter samma lag i de två kvarvarande matcherna? Snacka om helt rättvisa förutsättningar.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Största hoppet att spela i elitserien nästa år ligger i att ligan utökas med två lag till för spelmässigt vet ej fan hur det ska gå till.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
minalman

Säsongen 2011/2012

Inlägg av minalman »

BaronVonDif skrev:Största hoppet att spela i elitserien nästa år ligger i att ligan utökas med två lag till för spelmässigt vet ej fan hur det ska gå till.
Ska det finnas någon rättvisa i ditt förslag så skall lag 1-4 i KS gå upp. DIF och TIK ska inte särbehandlas.

Avgå Järlan!

"Sent from my Brain XXL (HD)"
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Allt är så himla tungt just nu. Vet inte till vilka gudar man ska vända sig för detta kommer med all säkerhet inte att gå. Sen hur det skulle utspela sig i en kvalserie vill man inte heller tänka på. Fanken också.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman

Säsongen 2011/2012

Inlägg av minalman »

Hur har det egentligen sett ut sedan Guldåren i början av 00-talet? Silvret för två år sedan har verkligen lurat oss. Plus framgångarna för J18 och J20. Men mesta mästarna har ingen plan för någon ny guld-era. Så är det helt enkelt. Acceptera!
Något är fel i hela föreningen. Byt ut styrelse och ledning. Bygg runt Challe och Garpen och andra äkta Djurgårdare. Men då måste allt 00-tal rensas ut. Om det krävs några år i AS, som för gnaget, för att komma tillbaka i toppen, så OK. Hellre topplag i AS än ständig tia i ES...

AVGÅ JÄRLAN!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hur man än vrider och vänder på det, faktum är att SPELARNA stod för ett svek av episka proportioner igår. Ett svek som kan sänka klubben inom en överskådlig framtid. Det finns inga som helst förmildrande omständigheter att med kniven på strupen förlora mot Timrå. På det sättet de gjorde det dessutom. Inga alls.

Att försöka klä in det i intellektuella resonemang känns bara meningslöst. Spelarna har svikit klubben och ska för evigt bort, vill inte se dem mer. Ser hellre 20 Andre mattsons nästa år än dagens kottlettkärringar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Staten

Inlägg av Staten »

Jag minns att man tog in en mental coach nån gång under elitserieuppehållet, men det var inget man vill fortsätta med enligt Järlan. Det börjar bli mer och mer uppenbart att det var den mentala coachen som såg Djurgården som ett hopplöst fall. Troligen är han också sjukskriven nu och i sin tur beroende av mental coachning. Maken av sinnesslöhet har nog aldrig skådats från hans håll.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Staten skrev:Jag minns att man tog in en mental coach nån gång under elitserieuppehållet, men det var inget man vill fortsätta med enligt Järlan. Det börjar bli mer och mer uppenbart att det var den mentala coachen som såg Djurgården som ett hopplöst fall. Troligen är han också sjukskriven nu och i sin tur beroende av mental coachning. Maken av sinnesslöhet har nog aldrig skådats från hans håll.
Behövs en mental coach för att dela ut en tackling istället för att vika undan nu mera?

Jag kanske börjar bli gammal. Hänger inte riktigt med i curlingsamhället längre, där alla är offer och behöver hjälp på olika sätt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

USELT JÄVLA LEDARSKAP!

Kring jul och i januari då Djurgården fortfarande låg på kvalplats såg man tydliga tendenser vart spelet var på väg. Wesslau hade dock åter igen hittat formen men laget kunde inte göra mål i match efter match, man sjabblade i egen zon. Laget saknade självförtroende och målskyttar och för den del även stabila backar. Ex vis så gjorde man inte mål på nästan 60 minuter i PP.
Konkurrerande lag kring DIF började värva, för dem är det slutspel som gäller. DIF styrelse sitter lugnt i båten, laget ska göra jobbet. Järlan är helt passiv, meddelar bara att inga spelare passar lagets spelstil och ska någon komma ska han verkligen förstärka laget.

Transferfönstret ska snart stänga och Järlan värvar då en reservmålis i sista sekund. En målis som inte ens tar första spaden i Mora OCH inte kan få en enda minuts speltid i DIF.

Alla vet med DIFs utsatthet kan man inte låta en andra målis stå, matcherna betyder för mycket för att chansa med andra målis. Wessla är en av elitseriens absolut bästa målis om inte bäst.

Att Järlan och styrelsen ska komma undan detta är för mig helt otänkbart och oförklarligt. Järlan måste gå NU, styrelsen måste ta sitt ansvar och ställa sina platser till förfogande.

Det finns massor man kunnat göra även om man är helt jävla idélös och inte läser detta forum. Man kunde titta på andra lag. Mental Coach, värjat spelare, sparkat Hardy tidigare, är bara tre saker man kunde gjort. Jag blir så jävla förbannad...

AVGÅ JÄRLEFELT!
Staten

Inlägg av Staten »

sensei skrev:
Staten skrev:Jag minns att man tog in en mental coach nån gång under elitserieuppehållet, men det var inget man vill fortsätta med enligt Järlan. Det börjar bli mer och mer uppenbart att det var den mentala coachen som såg Djurgården som ett hopplöst fall. Troligen är han också sjukskriven nu och i sin tur beroende av mental coachning. Maken av sinnesslöhet har nog aldrig skådats från hans håll.
Behövs en mental coach för att dela ut en tackling istället för att vika undan nu mera?
Jag är av samma åsikt som dig att det inte ska behövas, men uppenbarligen behövs det. De har ju visat gång på gång sin fantastiska förmåga att vika ner sig i de flesta matcherna. Det är rätt uppenbart att de har stora problem både i gruppen och individuellt. Något man antingen får jobba med under säsongen eller låta självläka mellan säsongerna. Det kan ha kostat oss elitseriekontraktet i värsta fall.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

sensei skrev:

Jag kanske börjar bli gammal. Hänger inte riktigt med i curlingsamhället längre, där alla är offer och behöver hjälp på olika sätt.
Ja igår var det extra uppenbart hur makalöst klena och fega vi är i närkamperna. Feg- och klenheten personifierad, Honken, går i bräschen. Har aldrig, säger aldrig, sett honom vinna en närkamp mot en forecheckande anfallare. En fet jävla sopa är vad han är. När dessutom trådsmala tunnbröd som Brodin, Kempe, Cehlin, Norman, Gustafsson, Kyle med flera ständigt blir helt söndermanglade av Timrå-spelare, är det extra uppenbart att både inställning och fysik är åt helvete.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Torsk på lördag mot Modo, samtidigt som LHC vinner = DIF i kvarlserien.....
Trodde aldrig detta vid säsongens start!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Världen är full av orättvisor, så det finns hopp för Djurgården.
Mash

Inlägg av Mash »

Är det bara jag som känner att tionde platsen är oerhört långt borta? Jag vägrar att inse att det blir en kvalserie för Djurgårdens IF men risken är stor när det gäller den frågan. Hoppas innerligt att laget går ut som just ett lag på lördag och spelar för en gångs skull hockey. Vågar ta för sig och spelar som det är bestämt. Chansen finns att slippa kvalspel, låt den inte glida ur händerna på oss, snälla...
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

sensei skrev: Jag kanske börjar bli gammal. Hänger inte riktigt med i curlingsamhället längre, där alla är offer och behöver hjälp på olika sätt.
Skönt att ha lite sällskap. Född på 70-talet med 20 år i Staterna så jag har absolut noll jävla sympati för gråtmilda glidare fjättrade i sin egen uppblåsta förträfflighet. Ska det vara så gränslöst svårt att bara öka frekvensen på skridskoåkningen. Så fort dessa välbetalda herrar börjar trampa så ändras ALLTID matchbilden. Det blir inte alltid mål men under några minuter får man se glimpsar av brillians anno DIFs slutspelsmatcher mot framförallt LinKÖPing 09/10. Ska inte behövas nån jävla hockeypsykologisk särskoletankesmedja för få det att bli ett grundläggande karaktärsdrag hos spelarna, men där har jag tydligen helt åt helvete fel

Allt annat än Kvalserien & Allsvenskan är lika med SM-guld så ladda redan nu med bubblet om miraklet sker......och styr upp inför nästa säsong. Jag är bara en simpel hockeygalen amatör men jag har en önskan & det är att få se spelare åtminstone ett par storlekar större än köttiga spermier. Trött på att se DIFs representanter på isen fysiskt förödmjukade snarare som en regel än undantag.

Krossa Modo! Krossa Hv
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Skriv svar