Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Vad ska vi med honom till? Hoppas Rögle tar honom, kanske dom blir en någorlunda bra värdemätare med alla andra ES lag...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

stolpskott skrev:
Vad ska vi med honom till? Hoppas Rögle tar honom, kanske dom blir en någorlunda bra värdemätare med alla andra ES lag...
Ja, jag hoppas verkligen inte att vi lägger energi på att värva ännu en forward. Vi behöver en back av klass och inte en defensiv forward.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Kontakta Björn Nord och be honom snöra på sig rören igen. Ljumskarna eller vad det nu var, bör ju ha läkt vid det här laget... :wink:
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Emil svelander skrev:Kontakta Björn Nord och be honom snöra på sig rören igen. Ljumskarna eller vad det nu var, bör ju ha läkt vid det här laget... :wink:
Saknar Björne och Micke Magnusson nåt enormt!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

DIF_Soldier skrev:
Emil svelander skrev:Kontakta Björn Nord och be honom snöra på sig rören igen. Ljumskarna eller vad det nu var, bör ju ha läkt vid det här laget... :wink:
Nu blir jag tårögd. Det väcks underbara minnen när ni nämner dessa namn.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Buford skrev:
DIF_Soldier skrev:
Jag har försökt att hitta "#28 Nord" i taket. Tyvärr utan framgång..
Användarvisningsbild
Emil Svelander

odburt skrev:
Buford skrev:
DIF_Soldier skrev:
Faktiskt riktigt märkligt att tröjan inte hänger där. Elva säsonger i DIF med ständig leverans och en oerhört skön stil borde leda till att den hissas.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Royen

Björn Nord

Inlägg av Royen »

Emil svelander skrev:
odburt skrev:
Buford skrev:
DIF_Soldier skrev:
Faktiskt riktigt märkligt att tröjan inte hänger där. Elva säsonger i DIF med ständig leverans och en oerhört skön stil borde leda till att den hissas.
En historie litt på siden:

Et år etter at Björn Nord hadde lagt opp, kom et rykte om at han var aktuell for spill i Norge og det daværende topplaget Bergen Flyers (gikk senere konkurs). Sportssjefen og styret var klar til å gi et tilbud til Björne om å gjøre comeback i norsk eliteserie.

Problemet var at treneren i Bergen på denne tiden var Håkan Nygren. Håkan har hukommelse som en elefant, og har du noen gang gjort noe Håkan ikke liker, vil du aldri få hans godkjennelse igjen.

"Björn Nord? Han är ingen hockeyspelare!" sa Håkan.

Er det rart Håkan Nygren aldri har vunnet noe???
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Re: Björn Nord

Royen skrev:
Emil svelander skrev:
odburt skrev:
Buford skrev:
DIF_Soldier skrev: Saknar Björne och Micke Magnusson nåt enormt!
En historie litt på siden:

Et år etter at Björn Nord hadde lagt opp, kom et rykte om at han var aktuell for spill i Norge og det daværende topplaget Bergen Flyers (gikk senere konkurs). Sportssjefen og styret var klar til å gi et tilbud til Björne om å gjøre comeback i norsk eliteserie.

Problemet var at treneren i Bergen på denne tiden var Håkan Nygren. Håkan har hukommelse som en elefant, og har du noen gang gjort noe Håkan ikke liker, vil du aldri få hans godkjennelse igjen.

"Björn Nord? Han är ingen hockeyspelare!" sa Håkan.

Er det rart Håkan Nygren aldri har vunnet noe???
Den människan kan absolut ingenting om ishockey! Björn Nord är en av de bättre backarna i modern DIF-historia, vilket säger ganska mycket.
Sjunger avgå Johnny...
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

odburt skrev:Jag har försökt att hitta "#28 Nord" i taket. Tyvärr utan framgång..
Så länge Mats Waltins tröja inte hänger där (vilket den inte gör om jag inte kommer ihåg helt fel), så kan inte Björn Nords hänga i taket. Björn Nord var en mycket bra back, men det finns andra som kommer högre upp på listan som ännu inte fått sin tröja i taket.
Användarvisningsbild
andreaa-s
Säsongskort: Ja

Inlägg av andreaa-s »

Östgöten skrev:
odburt skrev:Jag har försökt att hitta "#28 Nord" i taket. Tyvärr utan framgång..
Så länge Mats Waltins tröja inte hänger där (vilket den inte gör om jag inte kommer ihåg helt fel), så kan inte Björn Nords hänga i taket. Björn Nord var en mycket bra back, men det finns andra som kommer högre upp på listan som ännu inte fått sin tröja i taket.

Håller med!!

Timmy petersson #33[/u]
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Östgöten skrev:
Som jag ser det finns det fyra stycken i truppen som kan få sin tröja hissad. Nichlas Falk och Fredrik Bremberg kommer nog få sina hissade. Otto och Ronnie är jag tveksam till. Otto behöver nog ett par säsonger till på sitt DIF-konto och Ronnie är en kille som aldrig fått några rubriker, så tyvärr tror jag inte han får sin hissad. Inte för att han faller på endast det men...
Säg den glädje som varar
Bobson

Inlägg av Bobson »

Ny back klar enligt Svd, Dave Schneider.

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_1497489.svd
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Bobson skrev:Ny back klar enligt Svd, Dave Schneider.

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_1497489.svd
Hmm, någon som kan hitta eventuell statistik? Och berätta lite mer om denna spelare?

EDIT: Det måste väl ändå vara han här? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3601
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Ska man skratta eller gråta? Tror inte att han kommer imponera...Trodde vi skulle signa någon tyngre spelare då vi väger lite lätt i försvaret(med det menar jag etablerade spelare t.ex. Ossi)...Förhoppningsvis kan han kanske åka skridskor iaf till skillnad från Frylén
Senast redigerad av Örebroarn den 2008-07-28 13:46:10, redigerad totalt 1 gånger.
Låst