Är det inte Globe Arenas som är ansvariga för det?gurra skrev:Vilken barnslig grej. Om folk skulle bete sig bättre på våra hemmamatcher skulle man kunna dra ner på vakter och dylikt. Att promenera ut från barerna med bers ska man inte göra. Det kan resultera iatt DIF får böter för att folk dricker utanför avspärrningarna och eventuellt får en prick som kan göra att alkoholtillståndet dras in.Metal Machine skrev:HAHAHAHA! Klockrent!Heaty skrev:Jo det är klart. Hovet personalen vet hur fan man kollar ID till skillnad från vissa miffon som jobbar i kassan på ICA
Fast nu syftade jag mer på att det är svårt att ta med sig bärsen ut... En polare lyckades, full som han var, med konststycket att spilla ut hela ölen (som låg i fickan) mitt framför vakterna, på sin väg ut från baren. Det är skills!
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
DIF!
Självklart är Globe Arenas ansvariga för det eftersom vi är hyresgäster. Men om det blir dyrare drift för hyresvärden så faller den kostnaden givetvis på kunderna med högre hyror.Daniel942 skrev: Är det inte Globe Arenas som är ansvariga för det?
...Ironi...Caveman skrev:Självklart så ska Djurgårdens supportrar söka hjälp så dom inte lämnar perioderna för tidigt och på så sätt retar upp dom som minsann inte behöver pissa eller dom som dricker öl efter matcherna, eller dom som tycker att det är bönder som går till baren... Bra förslag...Stocky skrev:Eller så söker man bara hjälp för sina besvär med blåsan så man inte behöver gå på muggen!
..... Ironi är svårt ibland på nätet....Stocky skrev:...Ironi...Caveman skrev:Självklart så ska Djurgårdens supportrar söka hjälp så dom inte lämnar perioderna för tidigt och på så sätt retar upp dom som minsann inte behöver pissa eller dom som dricker öl efter matcherna, eller dom som tycker att det är bönder som går till baren... Bra förslag...Stocky skrev:Eller så söker man bara hjälp för sina besvär med blåsan så man inte behöver gå på muggen!
Heaty skrev:Du har förstås rätt till att gå och missa 15-20 minuter per match för att du måste ha en bärs och en drill. Men jag tycker att om man så jävla desperat måste ha bärsen så kan man stanna hemma. Tänker bara på dig och på att du ska få mer valuta för pengarnaCaveman skrev:Självklart så ska Djurgårdens supportrar söka hjälp så dom inte lämnar perioderna för tidigt och på så sätt retar upp dom som minsann inte behöver pissa eller dom som dricker öl efter matcherna, eller dom som tycker att det är bönder som går till baren... Bra förslag...Stocky skrev:Eller så söker man bara hjälp för sina besvär med blåsan så man inte behöver gå på muggen!
Jag/vi har en säsongkortsbar på Hovet, DIF får in lite pengar på det som säljs runt om inne på arenan, så jag tror nog att DIF vill ha oss där på Hovet. När JAG går på hockey/fotboll så vill jag kunna ta några öl ibland. Vissa gånger så får man se 2:a perioden från Vip-hyllan.
Men jag behöver inte förklara mig för någon, för jag bryr mig inte om hur andra gör det var bara det att någon skrev att dom tyckte det var bönder som gick innan perioden var slut, därför försökte jag förklara några av anledningarna varför folk går tidigare.
Självklart behöver du inte förklara dig och du får göra precis hur du vill. Och jag vet alla anledningar till att man går tidigare, men jag tycker det är fel anledningar.
-
Du behöver inte förklara dig, Caveman. Vi som har kommit lite längre i vår utveckling respekterar sånt där.
Öldiskussionstråden - Järnkaminerna.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Humor att du av alla personer säger så!Metal Machine skrev:Du behöver inte förklara dig, Caveman. Vi som har kommit lite längre i vår utveckling respekterar sånt där.

Brukar väl annars vara en envis jävel om man säger så

Den största frågan är dock varför människor fortfarande röker år 2011.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Svaret på den frågan är för tragiskt att tänka på.Mäklaren skrev:Den största frågan är dock varför människor fortfarande röker år 2011.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Dom har väl precis sett ett avsnitt av Mad Men. Satan i gatan vad det röks i den serien 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Vad hände med klacken denna afton? Medelåldern runtom där jag stod/står, som vanligtvis brukar ligga runt 15 friska vårar, var minst 5-6 år högre idag. Konstigt nog var det bra drag stundtals. Slumpartat? Knappast.
Jävligt bra drag stundtals! Gåshud!lajjnus skrev:Vad hände med klacken denna afton? Medelåldern runtom där jag stod/står, som vanligtvis brukar ligga runt 15 friska vårar, var minst 5-6 år högre idag. Konstigt nog var det bra drag stundtals. Slumpartat? Knappast.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Tuffe Uffe berömmer publiken på presskonferensen. Idag var vi bra!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.