Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Djurgården
Almtuna (H)
SSK (H)
Nybro (B)
Tingsryd (H)
Östersund (H)
Oskarshamn (H)
Kalmar (B)

Karlskoga
Mora (B)
AIK (H)
Tingsryd (B)
Nybro (H)
Björklöven (B)
Västerås (H)
Vimmerby (B)

Skulle säga att schemat framöver är ganska likvärdigt. Något lättare för Karlskoga, men de får åka på varannan borta varannan hemma vilket blir en del resande. Vi har det skönare på det sättet.
De möter ett AIK som har flow just nu och ett Björklöven borta som kan vara tuff. Resterande kan vara 15 poäng.
Det betyder att vi behöver ta 2,57 poäng/match resterande för att gå om (slippa bry sig om målskillnad). Men då har vi SSK som inte alls är lätt, Nybro som verkar vara ett riktigt boogey-team, Oskarshamn som är på framfart efter tränarbytet och Kalmar som alltid är bra. Ser det som väl godkänt om vi plockar 14 poäng.

Så fort det är kört att gå om är det bara vila Krüger direkt. Även backarna som spelat mycket eller varit skadade, Berg och Sissons framförallt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tycker nog Thoresen och Klasen ska lira tillsammans fortsättningsvis även när Dick kommer tillbaka. Dom har haft fin kemi varje gång dom kört.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Jim Morrison skrev: 2025-02-18 09:38:22 Jag tycker nog Thoresen och Klasen ska lira tillsammans fortsättningsvis även när Dick kommer tillbaka. Dom har haft fin kemi varje gång dom kört.
Håller med. Och Axelsson-Klasen har verkligen inte i 5v5 att göra. Som Robin sa i podden, de kommer göra sina poäng men det ser inget vidare ut.
Tänker att dem fått chansen nu, polare som ville spela ihop, men det är dags att splittra den.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Thoresen - Krüger - Klasen
Eriksson - Costmar - Kelleher
Frondell - Weigel - Eklund
Blomgren - Rensfeldt - Axelsson

Grewe/Brodin/Hampus.

Är detta slutspelslaget? Fjärdekedjan är svår och man kan väl ställa upp lite hursom där men jag tycker även Dick ska konkurrera där samt spela PP.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Heraklion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-18 07:24:37 Djurgården
Almtuna (H)
SSK (H)
Nybro (B)
Tingsryd (H)
Östersund (H)
Oskarshamn (H)
Kalmar (B)

Karlskoga
Mora (B)
AIK (H)
Tingsryd (B)
Nybro (H)
Björklöven (B)
Västerås (H)
Vimmerby (B)

Skulle säga att schemat framöver är ganska likvärdigt. Något lättare för Karlskoga, men de får åka på varannan borta varannan hemma vilket blir en del resande. Vi har det skönare på det sättet.
De möter ett AIK som har flow just nu och ett Björklöven borta som kan vara tuff. Resterande kan vara 15 poäng.
Det betyder att vi behöver ta 2,57 poäng/match resterande för att gå om (slippa bry sig om målskillnad). Men då har vi SSK som inte alls är lätt, Nybro som verkar vara ett riktigt boogey-team, Oskarshamn som är på framfart efter tränarbytet och Kalmar som alltid är bra. Ser det som väl godkänt om vi plockar 14 poäng.

Så fort det är kört att gå om är det bara vila Krüger direkt. Även backarna som spelat mycket eller varit skadade, Berg och Sissons framförallt.
Delar din analys i mångt och mycket. Men jag skulle vilja tillägga att Karlskoga tappat form på sistone. 3 raka förluster, sen med nöd och näppe 3p hemma möt ÖIK.

Mora är ett lag som blandar och ger. Underlägsna mot oss, men färska skalper mot flera andra topplag. De kan absolut ge Skoga en match om de får feeling.
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Jim Morrison skrev: 2025-02-18 09:58:05 Thoresen - Krüger - Klasen

Grewe/Brodin/Hampus.

Är detta slutspelslaget? Fjärdekedjan är svår och man kan väl ställa upp lite hursom där men jag tycker även Dick ska konkurrera där samt spela PP.
Byta plats på Blomgren och Brodin? Brodda påställd i ett slutspel. Där borde finnas sparkapital, med risk för att jag är nostalgisk nu.

Ev kanske byta plats på Eriksson och Dick? Eller blir det för skönt lirigt och offensivt?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
benganfs

Säsongen 2024/25

Inlägg av benganfs »

DIFLuWi skrev: 2025-02-18 10:27:58

Grewe/Brodin/Hampus.

Byta plats på Blomgren och Brodin? Brodda påställd i ett slutspel. Där borde finnas sparkapital, med risk för att jag är nostalgisk nu.

Ev kanske byta plats på Eriksson och Dick? Eller blir det för skönt lirigt och offensivt?
Skulle vilja ha Grewe i laget faktiskt. Sen hade ja nog vilja ha Eriksson som center och Costmar vinge
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Grewe/Brodin/Hampus.

https://hockeynews.se/nyheter/klasen-om ... at-dynamik
Klasen hyllar den kedjan och nu måste det ju betyda att vi hittat den, splittra inte igen, tack!

Jag håller med.
Dock är jag inne på Bengans spår, testa Eriksson som center så man får ut Costmar på en vinge. Sistnämnda är som natt och dag på de två olika positionerna.

En blind höna ser att dessa två kedjor absolut inte ska splittras nu, så bra är båda.
benganfs

Säsongen 2024/25

Inlägg av benganfs »

Skitsvårt sen måste ju Dicken in nånstans med haha!
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Som det varit hittils så tar ju Eriksson inte platsen av varken Grewe eller Brodin.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2025-02-18 11:00:14 Som det varit hittils så tar ju Eriksson inte platsen av varken Grewe eller Brodin.
Jag tycker han har något ändå. Spelat tre matcher och behöver nog lite mer tid och rätt kedjekompisar för att få ut max.

Ser många bra aktioner av honom ute på isen annars.
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

Jämfört med för två säsonger sedan, och även förra säsongen, har vi nu en otrolig bredd i laget. Faktum är att vi har så många skickliga spelare att det nästan blir ett angenämt problem att få in allas favoriter i de olika femmorna. Det är en perfekt mix av ungt och gammalt, spets och grind – en balans som gör oss starka i alla situationer.

Till skillnad från tidigare är vi heller inte beroende av en eller två spelare. Vi kan vinna matcher även utan vår poängledare, vilket visar vilken styrka vi har som lag. Det gör oss mindre sårbara och ger oss fler vapen att använda när det behövs.

Jag tror dessutom att det är positivt att man fortfarande testar olika femmor, även om vissa här inne verkar tycka annorlunda. Så länge vi vinner matcher finns det ingen panik – istället kan vi se det som en ”försäsong” inför slutspelet. Genom att fortsätta prova oss fram kan vi hitta de formationer som verkligen presterar på topp när det gäller som mest!
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Grewe/Brodin/Hampus.

Tror ändå man vill ha fjärde som en lite köttigare kedja inför slutspelet.

Vid osannolika scenariot med fullt lag:

Thore - Krüger - Klasen
Dick - Costmar - TK
Frondell - Weigel Eklund
Blomman - Renen - Brodin
Grewe

Filip Eriksson får vid behov fylla där skadan i top9 finns för stunden.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

dr111DIF skrev: 2025-02-18 12:12:45 Tror ändå man vill ha fjärde som en lite köttigare kedja inför slutspelet.

Vid osannolika scenariot med fullt lag:

Thore - Krüger - Klasen
Dick - Costmar - TK
Frondell - Weigel Eklund
Blomman - Renen - Brodin
Grewe

Filip Eriksson får vid behov fylla där skadan i top9 finns för stunden.
Kanske. Vi får se hur säsongsavslutningen utvecklar sig och vilken nivå exempelvis Eriksson står sig på då. Spela dom som är hetast helt enkelt.
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Axelsson - Eriksson - Kelleher
Eklund - Weigel - Frondell
Blomgren - Rensfeldt - Costmar
Skriv svar