SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av sauron »

Kall-El skrev:
sauron skrev:Glöm inte de ca 20 miljonerna de fick för att "utveckla den internationella ishockeyn", eller vad det nu kallades...

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Var det 20 millar?

Trodde det var 5....
Tror faktiskt att det var ännu mer, men jag avrundade neråt... :-(

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Jimpen

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jimpen »

Husqvarna får tillbaka Christensen och Brithen imorgon ( läs måndag). Blir en jobbig bortamatch kan jag lova
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

Här kommer en liten tankeväckare...

Låt oss säga att vi tar 1p i snitt resterande matcher, vilket ändå får ses som ett blekt snitt samtidigt som Leksand tar 2p i snitt resterande matcher, vilket är ett helt klart högt snitt.
Det skulle innebära att Leksand endast skulle hamna 1p före oss.

Förstår ni eviga tvivlare då hur mycket det ska till för att vi ska behöva kvala?

Dessutom måste ju även Brynäs plocka en del poäng.

Nämnvärt är också att Leksand är det formsvagaste laget i serien just nu med endast 3 inspelade poäng senaste 6 matcherna. Att de då plötsligt skulle börja plocka 2p i snitt resterande matcher känns rätt osannolikt.

Nu är det såklart en farlig väg att gå att tänka rent matematiskt. Är ju jobbet på isen som avgör, men så länge spelarna inte tänker på liknande sätt kan man ju alltid spekulera fritt bakom ett tangentbord.

Skulle bedöma att sannolikheten att vi får kvala inte är mer än 10-15%. Är nog fasan för oss alla att hamna där som gör att vissa ställer sig in på det värsta, fast det skulle förvåna mig mycket om det antal som skriver att det blir kval faktiskt innerligt tror det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

PATRIK. skrev:Här kommer en liten tankeväckare...

Låt oss säga att vi tar 1p i snitt resterande matcher, vilket ändå får ses som ett blekt snitt samtidigt som Leksand tar 2p i snitt resterande matcher, vilket är ett helt klart högt snitt.
Det skulle innebära att Leksand endast skulle hamna 1p före oss.

Förstår ni eviga tvivlare då hur mycket det ska till för att vi ska behöva kvala?

Dessutom måste ju även Brynäs plocka en del poäng.

Nämnvärt är också att Leksand är det formsvagaste laget i serien just nu med endast 3 inspelade poäng senaste 6 matcherna. Att de då plötsligt skulle börja plocka 2p i snitt resterande matcher känns rätt osannolikt.

Nu är det såklart en farlig väg att gå att tänka rent matematiskt. Är ju jobbet på isen som avgör, men så länge spelarna inte tänker på liknande sätt kan man ju alltid spekulera fritt bakom ett tangentbord.

Skulle bedöma att sannolikheten att vi får kvala inte är mer än 10-15%. Är nog fasan för oss alla att hamna där som gör att vissa ställer sig in på det värsta, fast det skulle förvåna mig mycket om det antal som skriver att det blir kval faktiskt innerligt tror det.
Fast vi möter ju Leksand och Brynäs. Där lär det ju avgöras. Det är ju rena sexpoängsmatcher som skulle ge totalt andra förutsättningar.
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jag är sjukt orolig för kval.

Brynäs har 5 hemmamatcher kvar. De har spelat upp sig på slutet och jag räknar med att de vinner åtminstone 3 av de 5 hemmamatcherna samt plocka ströpoäng borta.

Leksand har 4 hemmamatcher kvar. Möter HV, Saik och Frölunda hemma i slutomgångarna, lag som då kommer ladda för slutspel. Kan mycket väl även slå Örebro hemma (full pott mot dom i år). Räknar med att de vinner minst 2 hemmafajter, sen har de både oss och Modo borta.

Vi har endast 3 hemmamatcher. Nyckelmatchen blir förstås mot Leksand. Den får vi inte förlora, då tror jag det blir kval. Vinner vi den bör vi klara det.
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

SirDIFalot Jag räknade in 2p för både Brynäs och Leksand i mötena mot oss. Det kommer som sagt krävas väldigt mycket för att båda de ska passera oss i tabellen. Framförallt Leksand som sagt.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Oroa er inte Ungdomar !!!!

Djurgården spelar Final i år !
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Om man ska sätta det i perspektiv. Hur många poäng var vi tvungna att ta in på Bofors för att komma till direktkval? Var det 9-10 poäng när vändningen kom?

Det var väl typ i omgång 40 som vi vände allt och av resterande 12 matcher så tog vi 33/36 poäng. Vi tappade 1 poäng mot IKO i omg 42 och 2 poäng mot VIK i omg 43, se gick vi rent.

Vad ville jag ha sagt med det här? Ingen aning.
Jag är inte arg, och inte besviken.
mb81

Inlägg av mb81 »

PATRIK. skrev:SirDIFalot Jag räknade in 2p för både Brynäs och Leksand i mötena mot oss. Det kommer som sagt krävas väldigt mycket för att båda de ska passera oss i tabellen. Framförallt Leksand som sagt.
Det farliga att räkna snittpoäng såhär sent är att det är väldigt få matcher att gå på. Vi kan faktiskt snitta 0,5p/match över en 8 matchers period. Leksand kan snitta 2p/match under samma period. Aldrig under en säsong men på 8 matcher då vi dessutom ska möta varandra.
Om Leksand slår oss, Modo och Örebro hemma samtidigt som vi blir nollade i alla våra så är de om oss med tre omgångar kvar tex.

Leksand är inte heller i så dålig form man kan tro. De har spelat jämt i de flesta av deras förlustmatcher nu på slutet. Mot Luleå hade de ett stort skottövertag. Annars har det ju varit tvärtom och Alsenfelt har spikat igen.

Men vi har ändå ett hyggligt läge och det är ändå två lag som ska om oss.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Stulle skrev:Om man ska sätta det i perspektiv. Hur många poäng var vi tvungna att ta in på Bofors för att komma till direktkval? Var det 9-10 poäng när vändningen kom?

Det var väl typ i omgång 40 som vi vände allt och av resterande 12 matcher så tog vi 33/36 poäng. Vi tappade 1 poäng mot IKO i omg 42 och 2 poäng mot VIK i omg 43, se gick vi rent.

Vad ville jag ha sagt med det här? Ingen aning.
Jodå, har tänkt på samma sak. Och nu ligger vi i botten, och tar ungefär poäng i samma mängd som de under. Vi har legat på 7-10 poängs försprång i många omgångar, typ 10 kanske. Dessutom har vi två lag bakom. Det ska mycket till om de tar sig om oss, men likförbannat är jag nervös som fan.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

Sorgligt att vi inte tar vara på matcher som mot frölunda och färjestad. Vi bör ha haft mer än två poäng med dessa ledningar. Istället tar vi enbart två, lägg därtill förlusten mot självaste modo och nu hv.
Vi förlorar de flesta matcherna i att vi släpper in fler mål i boxplay, än vad vi gör i powerplay....
Detta tafatta agerande( se 2-2målet mot fbk ex), kostar oss poäng vi inte har råd att tappa.
Detta ser oerhört mörkt ut. Räkna bort 3p mot både brynäs och leksand, så är det en enkel matematik. Är gärna positiv, ser det bra i vårt spel, analysera osv. Men någonstans måste man se verkligheten komma ikapp. Det håller på att hända precis just nu.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Kvalet hägrar! Fy fan vilken plattmatch mot HV. Inte en rejält farlig chans. Sen PP vet spelarna vad det är? Nä detta är ett skämt. Blir det kval så blir det jävligt tufft.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:
PATRIK. skrev:SirDIFalot Jag räknade in 2p för både Brynäs och Leksand i mötena mot oss. Det kommer som sagt krävas väldigt mycket för att båda de ska passera oss i tabellen. Framförallt Leksand som sagt.
Det farliga att räkna snittpoäng såhär sent är att det är väldigt få matcher att gå på. Vi kan faktiskt snitta 0,5p/match över en 8 matchers period. Leksand kan snitta 2p/match under samma period. Aldrig under en säsong men på 8 matcher då vi dessutom ska möta varandra.
Om Leksand slår oss, Modo och Örebro hemma samtidigt som vi blir nollade i alla våra så är de om oss med tre omgångar kvar tex.

Leksand är inte heller i så dålig form man kan tro. De har spelat jämt i de flesta av deras förlustmatcher nu på slutet. Mot Luleå hade de ett stort skottövertag. Annars har det ju varit tvärtom och Alsenfelt har spikat igen.

Men vi har ändå ett hyggligt läge och det är ändå två lag som ska om oss.
Inte bara farligt, snudd på naivt.

DIF är i århundradets svacka både form/poäng och skademässigt, det måste man ta med i beräkningen, väldigt lite har funkat de sista 20 omgångarna för oss och ingenting tyder på en vändning "bara för att vi helt plötsligt måste".
Mot den bakgrunden PATRIK är ditt lägsta poängsnittstips 8p för DIF alldeles för högt.

Leksand har dessutom spelat bättre än poängen de fått in, dom känns på gång.
Nu möter man ett avsågat Modo, perfekt läge för trendbrott.
Vinner Leksand sedan i Stockholm kommer dom äta upp oss i slutomgångarna

Vårat hopp står till att hela Dalarna insjuknar i VinterGrek-Sjukan snarast...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Ser tryggt ut för vårt kära DIF .. NOT! Hur fan ska det här sluta?
Bild
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Rocky3000 skrev:Bild

Ser tryggt ut för vårt kära DIF .. NOT! Hur fan ska det här sluta?
Någonting säger mig att Samuelsson kommer tillbaka från skadan och styr upp efter några matcher i benen. Är det någon som faktiskt har styrt upp anfallet under säsongen så tycker jag ändå att det är Samme. Han gör andra bra med sitt spel, exempelvis Sörensen är endast bra i rätt omgivning (men då är han grymt jävla bra).
Låst