En svensk hjälpläkare stationerad i Afghanistan råkade en dag hitta en flaska ute i öknen. När han tog upp den kom det till hans förvåning ut en ande.
"Som tack för att du har släppt ut mig får du en önskning uppfylld, vad du vill!" dånade anden. Läkaren bredde ut en karta över Mellanöstern framför anden och gestikulerade över den. "Då vill jag att det ska bli stabil fred i hela det här området" sa han. "Mina krafter är stora, men inte så stora" svarade anden. "Det där är ju i princip omöjligt". Läkaren blev besviken och började gå därifrån. Då ropade anden efter honom: "Men du har ju fortfarande kvar din önskning!"
"Okej, då önskar jag att AIK tar SM-guld i hockey" sa läkaren. Anden suckade tungt. "Får jag se på den där jävla kartan igen?"
Imorgon ska jag se Manchester United krossa råttorna från Solna. Jag kommer att bunkra upp med chips och cola. Ska bli mig ett sant nöje. Har bettat 120 kr på vinst United.
David1891 skrev:Måste vara jättekul för MP att sitta och kommentera aik och hylla Igboananike när han gör något bra
Det har ju alltid varit MP:s starka sida, han kan snacka.
Så på det viset passar han bättre som expertkommentator.
Rätta mig om jag har fel, men största problemet i "Kennedy-affären" var väl inte att han inte platsade i DIF och petades därför, utan att han inte ville spela i DIF......eller?
Annars lider jag lite extra med alla er som hatar aik mer än ni älskar DIF, lite jobbigt nu.
Solna har ett ES-lag, är med i Guldracet i fotbollsallsvenskan, smeker in bollar i krysset mot United
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
David1891 skrev:Måste vara jättekul för MP att sitta och kommentera aik och hylla Igboananike när han gör något bra
Det har ju alltid varit MP:s starka sida, han kan snacka.
Så på det viset passar han bättre som expertkommentator. Rätta mig om jag har fel, men största problemet i "Kennedy-affären" var väl inte att han inte platsade i DIF och petades därför, utan att han inte ville spela i DIF......eller?
Annars lider jag lite extra med alla er som hatar aik mer än ni älskar DIF, lite jobbigt nu.
Solna har ett ES-lag, är med i Guldracet i fotbollsallsvenskan, smeker in bollar i krysset mot United
Han dök inte upp när han var kallad till match. DIF ville matcha ett starkt lag i U21-finalen och Kennedy var en av 3-4 A-lagsspelare som skulle spela. Han uteblev som sagt och DIF meddelade att man tänker sälja honom. Då bestämde sig Kennedy för aik och vägrade under ett års tid att flytta till andra klubbar DIF försökte sälja honom till utan Kennedy väntade då kontraktstiden ut på att han kunde gå till aik.
Äsch, United var inte bra i dag. Man såg ruggigt ointresserade ut. Hade det varit DIF som stått på andra sidan hade du, LHO, skrivit just det. Du hade förklarat att DIF är världens sämsta lag, men att United var "snälla" och bjöd oss på ett bra resultat - som du alltid gör.
Metal Machine skrev:Äsch, United var inte bra i dag. Man såg ruggigt ointresserade ut. Hade det varit DIF som stått på andra sidan hade du, LHO, skrivit just det. Du hade förklarat att DIF är världens sämsta lag, men att United var "snälla" och bjöd oss på ett bra resultat - som du alltid gör.
Hahaha...
Jag må har lite tourettes med att påpeka DIFs brister, men bara då det är dåligt, vilket det iofs varit nu de senaste åren.... på bred front.
Men nog såg jag också att United var mer än bleka i denna match & egentligen hellre suttit på puben.
Förstår dom fullt ut, en trist intetsägande försäsongsmatch mot....? vad hette dom? ......Soljna Ey-Ai-Key.???
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
1962FenderStrat skrev:Imorgon ska jag se Manchester United krossa råttorna från Solna. Jag kommer att bunkra upp med chips och cola. Ska bli mig ett sant nöje. Har bettat 120 kr på vinst United.
Jag känner din smärta.
När den där jävla 1-0 bollen gick in så blev jag ta mig fan inte ens förvånad.
Att vara djurgårdare och betta i dessa tider är en dum jävla kombination. Det är tuffa tider.
LHO: Jepp, du är helt klart forumets cyniker. Varje forum har minst en sådan. Ibland är du dock lite för mycket kritiker för min smak. Men det är inget snack om att din närvaro gör detta till en bättre plats.