Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Skulle bli VÄLDIGT förvånad om inte en kedja med Nilson-Enqvist-Tjärnqvist skapar långa anfall med enkelt spel nere i motståndarnas zon.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Välkommen hem Mathias! Frågan kvarstår dock vem som skall göra poäng.... är livrädd för den här säsongen.
- Lee Harvey Oswald
Samma känslor.odburt skrev:Känns fruktansvärt tungt att konstatera att vi blir av med elitseriens bäste offensiva spelare och ersätter denna med en krigare. Måhända att Mathias är en djurgårdare i grund och botten, men årets trupp ser så usel ut framåt att man bara vill blunda och vakna nästa säsong.
Jag hoppas att Mathias och Marcus gör 50 p var och jag hoppas att det kommer att gå bra för Djurgårn i år, men jag känner mig ganska pessimistisk och jag förstår dem som inte orkar komma och se ett medelmåttigt lag förlora inför sin tappra publik, år efter år.
Var detta det sista toppförvärvet...?!! Kom igen!
Järlan som var så cool & sa att:
-Vi kan vänta till September, bara vi hittar rätt spelartyp.
....& så dimper Tjärna ner???
Faan..
I alla andra lägen skulle jag vråla av lycka om Tjärnqvist Jr. skulle vända hem.
Men nu hade man naivt som man är inbillat sig att en smart kreatör på något märkligt sätt till slut skulle bestämma sig för DIF.
Får Hardy till ett slutspelslag av detta blir jag mäkta imponerad av karln......igen
Ja ja,Välkommen hem Mathias
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Tjärnqvist...känns som Järlefeldt skulle haft is i magen och vänta ut det att Nisse Ekman köps ut från sitt kontrakt. Men kanske skulle Nisse blivit väl dyr ändå.
Inget emot Tjärnqvist, men det var ju verkligen inte den spelaren vi behövde. Ytterligare en kämpa utan konstruktiva idéer.
Inget emot Tjärnqvist, men det var ju verkligen inte den spelaren vi behövde. Ytterligare en kämpa utan konstruktiva idéer.
-
Men kära lilla du, vilka syftar du på egentligen? Ta några exempel? Jag är oerhört nyfiken, jag har läst igenom de senaste sidorna i denna tråd och jag hittar ingen som gör något fel. Alla berättar sina synpunkter, en del tvivlar på att detta lag har det som krävs(bla jag) medans andra tror att det här laget har det som krävs för att gå hela vägen. Fine! Det är ett forum du befinner dig på. Jag personligen tycker att det är jätteroligt med optimistiska människor. Men man måste få vara pessimistisk på ett forum också. Annars skulle idéen med detta vara fullständigt värdelöst.Jitenu skrev:
Ni som tvivlar så in i helvete på årets trupp, nu har ni väl ingen anledning att ta er till Hovet och följa laget denna säsong väl? Så slipper vi andra er på Hovet.
Om inte publiken tror på dom, vem fan ska då göra det?
Frågan som ska ställas här är ju vad målsättningen är. Slutspel? Det kan gå, som någon tidigare syftade på så visade ju Brynäs att det är möjligt för grötgäng förra säsongen. Visserligen så hade de något vi inte har och det stavas M A R K S T R Ö M! Missförstå mig rätt ingen mer än jag vill att Vesslan ska lyckas, men att jämföra honom med Markström är som att jämföra svart och vitt.
Men för er som hoppas att vi ska fightas med de stora pojkarna med detta lag. Seriöst? det känns ungefär lika sannolikt som att Dulee Johnson ska gå in på en krog och bara beställa en loka.
Jag tror tyvärr att vi kommer fightas kring plats 9-10-11-12 i tabellen i år också. Men hoppet är det sista som överger en människa och jag kommer att fortsätta besöka Hovet oavsett din åsikt Jitenu. Och jag är övertygad om att fler som tycker att laget kunde varit bättre också kommer fortsätta titta på Djurgården ändå.
Och AnteKr: Då tycker jag att du ska hålla käft och vänta 20 omgångar innan du skriver något optimistiskt nästa gång. Läs ovan om poängen med ett forum. Pajas!
100% DJURGÅRDSJ***L
Ja, det verkar som om det inte bara är i halsen som gröten har fastnat.Frasse skrev:Skönt att högerdanskarna inte förnekar sig "Hata ....... och det innebär alla dess spelare kanske Tjärna mest av alla jävla gnagar svin.... " .
Får nog hålla med en del om att det ser tungt ut med målskyttet, men jag tror nog på att kollektivet löser det bra ändå.
Förstår inte riktigt oron när det gäller poängskörden bland spelarna. Det är ju inte direkt så att vi helt saknar spelare som kan göra poäng. Jag tror heller inte att Hardy kommer bygga spelet runt att göra 4-5 mål per match. Hade vi haft en annan tränare inför denna säsong hade oron varit mer befogad, men med det spelarmaterial och den tränare som i år står i båset tror jag starkt på. Jag tror att detta material passar Hardy bättre än ett helt lag med poängmaskiner och finlirare!
2014-04-07, vad hände?
Jockmaniac skrev:Men för er som hoppas att vi ska fightas med de stora pojkarna med detta lag. Seriöst? det känns ungefär lika sannolikt som att Dulee Johnson ska gå in på en krog och bara beställa en loka.

-
En mer jämnt fördelad poängproduktion behöver ju inte alls vara av ondo. För det är ju trots allt inte helt lätt att ersätta Bremberg med en likvärdig poängspruta..nämnde Bremberg blir ju inte direkt yngre heller. Dessutom, ta en titt på SSK:s och Rögles trupper och kvalserien känns rätt avlägsen (dock kommer ju åtminstone SSK göra ett par värvningar till, speciellt på backsidan).
Målen gör Ante.
Målen gör Ante.
Säga vad man vill om värvningarna men det finns i varje fall en rödtråd/strategi att ställa upp med ett mer fysiskt lag. Även om man bara gjort tre riktiga värvningar kan man kanske räkna till fem nyförvärv då Ölvestad/Fimpen inte syntes till under hela förra säsongen.
Verkar som man spelar Nilson, Engqvist och Otto som centrar och låter Josefsson och Holmqvist spela yttrar. Och det måste varit länge sen vi hade så många potentiella (om än outsiders) landslagsspelare i truppen: 2x Holmqvist, Ragge, Nilson, Tjärnqvist och Engqvist...
Verkar som man spelar Nilson, Engqvist och Otto som centrar och låter Josefsson och Holmqvist spela yttrar. Och det måste varit länge sen vi hade så många potentiella (om än outsiders) landslagsspelare i truppen: 2x Holmqvist, Ragge, Nilson, Tjärnqvist och Engqvist...
Senast redigerad av Fricke den 2009-08-12 18:12:57, redigerad totalt 1 gånger.
Jag säger "varmt välkommen" Tjärnqvist! En bra hockeyspelare med hjärta för DIF, en av mina favoriter!!
DOCK, så var det absolut inte en sån typ av spelare som vi behövde ha in som sista värvning. Vi behöver/behövde en spelare som naturligt sett producerar mycket poäng!!
Hur mycket jag än älskar den typ av spelstil DIF kommer ha i år, med jobbiga jävla gnuggare som kommer göra ett helvete för motståndare så behöver vi oxå göra mål för att vinna matcher. Det luktar tyvärr kvalserien så det står härliga till!
Tyckte Järlan sa att vi skulel vänta in en naturlig målgörare, vad hände med det?
Har vi några stålar kvar?
DOCK, så var det absolut inte en sån typ av spelare som vi behövde ha in som sista värvning. Vi behöver/behövde en spelare som naturligt sett producerar mycket poäng!!
Hur mycket jag än älskar den typ av spelstil DIF kommer ha i år, med jobbiga jävla gnuggare som kommer göra ett helvete för motståndare så behöver vi oxå göra mål för att vinna matcher. Det luktar tyvärr kvalserien så det står härliga till!
Tyckte Järlan sa att vi skulel vänta in en naturlig målgörare, vad hände med det?
Har vi några stålar kvar?
- Lee Harvey Oswald
Jockmaniac skrev: Jag tror tyvärr att vi kommer fightas kring plats 9-10-11-12 i tabellen i år också. Men hoppet är det sista som överger en människa och jag kommer att fortsätta besöka Hovet oavsett din åsikt Jitenu. Och jag är övertygad om att fler som tycker att laget kunde varit bättre också kommer fortsätta titta på Djurgården ändå.
Just SÅ!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fan vad man sitter och drömmer sig bort nu när det kanske finns en lucka att få ut Nisse. Om någon extern finansiär skulle gå in och pumpa in pengar nu när vi chansen att ta hem Ekman. Fast det är väl bara jag som drömmar lite..
Tjärnqvist - Nilson - Ekman

Tjärnqvist - Nilson - Ekman

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
-
Laget Djurgårdens IF ser väldigt bra ut, Tjärnqvist passar perfekt in i det laget. Hardy Nilsson förespråkar alltid ett fysiskt spelandes lag, han har aldrig prioriterat poängmaskiner och finlirare. Om man skulle plocka in en 50poängs-kille så skulle det vara svårt att få honom att passa in i dagens trupp.
Behövs inte nån Bremberg om taktiken går ut på att många spelare gör en del poäng än att få spelare gör alla poäng (vilket var lite av ett probem förra året då det vara bara Linkans kedja som var offensivt o gjorde målen medans dom andra vara defensiva och inte vågade gå upp).
Litar på att Hardy vet vad han sysslar med, intressant att se hur spelet kommer vara (Speciellt jämfört med förra säsongens hawaihockey i säsongsinledningen).
Trodde dock att det var Ekman som skulle komma in, då jag såg att han inte skulle spela i SKA på morgonen. Så man blev lite besviken att han inte blev den sista pusselbiten.
Behövs inte nån Bremberg om taktiken går ut på att många spelare gör en del poäng än att få spelare gör alla poäng (vilket var lite av ett probem förra året då det vara bara Linkans kedja som var offensivt o gjorde målen medans dom andra vara defensiva och inte vågade gå upp).
Litar på att Hardy vet vad han sysslar med, intressant att se hur spelet kommer vara (Speciellt jämfört med förra säsongens hawaihockey i säsongsinledningen).
Trodde dock att det var Ekman som skulle komma in, då jag såg att han inte skulle spela i SKA på morgonen. Så man blev lite besviken att han inte blev den sista pusselbiten.
Senast redigerad av Torpedo Novgorod den 2009-08-12 18:44:22, redigerad totalt 3 gång.
Lasse hade rätt!
Mackan fick/valde inte tröja nr 17.
Fanns en anledning.......förhandlingar med LillTjärna.
Sudden säger idag att han ännu inte bestämt sig
Vore härligt om han sa;
- Jag tänker avrunda med ett guld i Djurgården!
Dags att vinna nu Matte!
Sen tror jag Linkan tyvärr(eller lyckligtvis) floppar i KHL och förstärker Djurgården efter nyår.
-"Om livet inte bestod av djupa dalar, så skulle man aldrig uppskatta dom riktiga topparna".
Mackan fick/valde inte tröja nr 17.
Fanns en anledning.......förhandlingar med LillTjärna.

Sudden säger idag att han ännu inte bestämt sig

Vore härligt om han sa;
- Jag tänker avrunda med ett guld i Djurgården!
Dags att vinna nu Matte!
Sen tror jag Linkan tyvärr(eller lyckligtvis) floppar i KHL och förstärker Djurgården efter nyår.
-"Om livet inte bestod av djupa dalar, så skulle man aldrig uppskatta dom riktiga topparna".