Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Edvin Frylén gör fler poäng än honom nästa säsong om vi värvar Wallin, det kan jag nästan lova. Vi behöver en tvåvägsback som kan styra ett PP, det kan verkligen inte Wallin. Hade vi haft fler platser och mer pengar så absolut, men så är det ju inte.Jockmaniac skrev:Jag tycker faktiskt att Wallin är intressant. Jag tror att han skulle tillföra extremt mycket i defensiven, men även i offensiven med sitt fina slagskott. Agera DIF!
-
Bilden jag har av Wallin är en riktigt skicklig tvåvägsback. Vi kan inte plocka in en Lintner-typ som inte kan försvara överhuvudtaget. Tänk på att vi inte har Ossi kvar, och han var tillsammans med Larsson den största orsaken till att det blev slutspel överhuvudtaget förra säsongen. Vi måste ha en som iallafall kan ersätta Ossi till över hälften, men som har lite mer offensiva kvaliteter. Jag har sätt Wallin väldigt många gånger och jag säger dig hans skott är inte att leka med. Och påstår du Diffe89 att Wallins offensiv är sämre än Fryléns, så vet du inte vad du pratar om.
100% DJURGÅRDSJ***L
Niclas Wallin en tvåvägsback? När han var 15 kanske...
Wallin har ett bra skott men han är ingen powerplay back långt därifrån, han är en defensivback och inget annat och såna har vi nog av.
Wallin har ett bra skott men han är ingen powerplay back långt därifrån, han är en defensivback och inget annat och såna har vi nog av.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
Då är vi av olika åsikter. Jag anser att Niclas Wallin är en tvåvägsback och tror att han skulle tillföra både vårt PP och framförallt försvarsspel en hel del. Men det är min åsikt efter vad jag har sett honom i landslag, lockoutsäsongen i Luleå och framförallt i NHL.pekka21 skrev:Niclas Wallin en tvåvägsback? När han var 15 kanske...
100% DJURGÅRDSJ***L
Wallin torde vara mer av en defensiv back än en offensiv. Dock av det jag sett killen spela klarar han av att sköta uppspel och blir inte sönderstressad vid press. Hans skott är inte dåligt, men han är knappast den back som styr ett PP-spel.
Slutsatsen av denna spelare torde därför bli att han sköter defensiven med den ära samtidigt som han inte är oäven i offensiven. Letar föreningen efter en back som promt skall kunna styra PP är dock detta knappast rätt spelare. Letar man mer efter en tvåvägsback med hög lägstanivå ja då är Wallin något att satsa på.
Att sedan hävda att frylén skulle göra lika många poäng som Wallin som någon gjort i ett inlägg ovan känns mest som skrattretande. Hade personligen valt wallin alla veckans dagar framför frylén oavsett vilken roll de skulle fylla i laget.
Å andra sidan tror jag inte Wallin blir något annat än en teori i alla fall då det säkerligen finns klubbar med mycket tjockare plånbok som är mer än villiga att betala mer för hans tjänster än vad vi kan göra. Lite synd kanske för jag tror att en spelare som Wallin hade kunnat göra stor nytta för laget...
Slutsatsen av denna spelare torde därför bli att han sköter defensiven med den ära samtidigt som han inte är oäven i offensiven. Letar föreningen efter en back som promt skall kunna styra PP är dock detta knappast rätt spelare. Letar man mer efter en tvåvägsback med hög lägstanivå ja då är Wallin något att satsa på.
Att sedan hävda att frylén skulle göra lika många poäng som Wallin som någon gjort i ett inlägg ovan känns mest som skrattretande. Hade personligen valt wallin alla veckans dagar framför frylén oavsett vilken roll de skulle fylla i laget.
Å andra sidan tror jag inte Wallin blir något annat än en teori i alla fall då det säkerligen finns klubbar med mycket tjockare plånbok som är mer än villiga att betala mer för hans tjänster än vad vi kan göra. Lite synd kanske för jag tror att en spelare som Wallin hade kunnat göra stor nytta för laget...
Re: Wallin
Absolut...Royen skrev:Med det fornavnet er det vel allerede klart at Wallin blir vår, eller???
Inför Niklas som krav för att spela i DIF. Tänk vilken förstakedja vi får mer:
Niklas Bremberg - Niklas Holmgvist - Niklas Danielsson
Niklas Ragnarsson - Niklas Wallin
-
Håller med till 100%. Och jag tror att vi behöver just en tvåvägsback på grund utav Ossis försvinnande. Vi måste ha en som kan ta stor defensiv roll samtidigt som han kan spela PP på ett helt okej sätt. En med en jävla massa istid helt enkelt. Det är möjligtvis det som vi i DIF kan erbjuda, medan de andra lagen kommer med sina sedelbuntar, så tyvärr så tror jag att du har rätt även i fallet om vi kommer att få se honom i Djurgårdströjan.Kall-El skrev:Wallin torde vara mer av en defensiv back än en offensiv. Dock av det jag sett killen spela klarar han av att sköta uppspel och blir inte sönderstressad vid press. Hans skott är inte dåligt, men han är knappast den back som styr ett PP-spel.
100% DJURGÅRDSJ***L
Marre lägger av med hockeyn!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=808095
Inte för att Marre var aktuell för DIF.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=808095
Inte för att Marre var aktuell för DIF.
Yngrespelare brukar man kanske kunna lockamed speltid. Äldre spelar nog pengarna större roll jag menar Wallin har knappast som mål att återvända ill NHL om han kritar på för ett elitlag. Då spelar nog pengar och boende betydligt större roll.Jockmaniac skrev:Håller med till 100%. Och jag tror att vi behöver just en tvåvägsback på grund utav Ossis försvinnande. Vi måste ha en som kan ta stor defensiv roll samtidigt som han kan spela PP på ett helt okej sätt. En med en jävla massa istid helt enkelt. Det är möjligtvis det som vi i DIF kan erbjuda, medan de andra lagen kommer med sina sedelbuntar, så tyvärr så tror jag att du har rätt även i fallet om vi kommer att få se honom i Djurgårdströjan.Kall-El skrev:Wallin torde vara mer av en defensiv back än en offensiv. Dock av det jag sett killen spela klarar han av att sköta uppspel och blir inte sönderstressad vid press. Hans skott är inte dåligt, men han är knappast den back som styr ett PP-spel.
Vårt lag skulle nog dessvärre dessutom behöva ha två spelare av wallin-kvalité för at det skulle se någorlunda ut i de bakre regionerna.
Håller med dig Kall-El!Kall-El skrev:Yngrespelare brukar man kanske kunna lockamed speltid. Äldre spelar nog pengarna större roll jag menar Wallin har knappast som mål att återvända ill NHL om han kritar på för ett elitlag. Då spelar nog pengar och boende betydligt större roll.Jockmaniac skrev:Håller med till 100%. Och jag tror att vi behöver just en tvåvägsback på grund utav Ossis försvinnande. Vi måste ha en som kan ta stor defensiv roll samtidigt som han kan spela PP på ett helt okej sätt. En med en jävla massa istid helt enkelt. Det är möjligtvis det som vi i DIF kan erbjuda, medan de andra lagen kommer med sina sedelbuntar, så tyvärr så tror jag att du har rätt även i fallet om vi kommer att få se honom i Djurgårdströjan.Kall-El skrev:Wallin torde vara mer av en defensiv back än en offensiv. Dock av det jag sett killen spela klarar han av att sköta uppspel och blir inte sönderstressad vid press. Hans skott är inte dåligt, men han är knappast den back som styr ett PP-spel.
Vårt lag skulle nog dessvärre dessutom behöva ha två spelare av wallin-kvalité för at det skulle se någorlunda ut i de bakre regionerna.
Känns fortfarande skakigt där bak.
Edit: #300 inlägg#
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.