Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Metal Machine

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Metal Machine »

Det här med klackkultur är intressant. I Sverige gnäller man över att någon tänder en bengal eller kastar en liten smällare. Haha! Italien och Östeuropa, säger jag bara. Dit skulle vi skicka våra folkvalda. De skulle f-n inte återvända hem levande!

Sett ett romderby, nå'n gång?
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don66-2 »

Metal Machine skrev:Det här med klackkultur är intressant. I Sverige gnäller man över att någon tänder en bengal eller kastar en liten smällare. Haha! Italien och Östeuropa, säger jag bara. Dit skulle vi skicka våra folkvalda. De skulle f-n inte återvända hem levande!

Och för att dom gör det i Italien och andra länder i Europa innebär det att det är sund och vettig läktarkultur? I USA har alla vapen och skjuter på allt som rör sig, alltså bör alla människor ha vapen hemma?
Metal Machine

Don66-2 skrev:
Metal Machine skrev:Det här med klackkultur är intressant. I Sverige gnäller man över att någon tänder en bengal eller kastar en liten smällare. Haha! Italien och Östeuropa, säger jag bara. Dit skulle vi skicka våra folkvalda. De skulle f-n inte återvända hem levande!

Och för att dom gör det i Italien och andra länder i Europa innebär det att det är sund och vettig läktarkultur? I USA har alla vapen och skjuter på allt som rör sig, alltså bör alla människor ha vapen hemma?
Nej, men framförallt i Italien har man, trots bengaler och smällare, mig veterligen inga problem med huliganer eller stök på matcherna. Kanske kan bero på att man inte väljer att skapa problem som inte finns, men jag kan ju ha fel. FORZA ROMA!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Inget stök på läktarna? hahahaha. Anledningen till att du tror allt är lugnt där borta är för att det sällan skrivs om skandalerna där borta, utan mest om zlatans insatser då de är betydligt mer intressanta för oss svenskar anser aftonbladet. Har du någonsin sett ett derby med Lazio inblandat? Hört talas om Facismen på läktarna någon gång? Sker jävligt större skandaler i Italien än vad det gör här i Sverige.
Losing all hope was freedom.
Metal Machine

För att folk buar åt negrer och visar upp fascistiska budskap? Om du kallar det skandaler har du ett väldigt märkligt sätt att se på saken.

För övrigt: Jag skrev just FORZA ROMA! Du tror att jag bara slänger ur mig sådant utan att ha sett laget spela? Jag ser f-n varenda match (nästan). Missade lyckligtvis derbyt tidigare i höstas dock. Klose MERDA!
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Stocky skrev:Eller så söker man bara hjälp för sina besvär med blåsan så man inte behöver gå på muggen!
Självklart så ska Djurgårdens supportrar söka hjälp så dom inte lämnar perioderna för tidigt och på så sätt retar upp dom som minsann inte behöver pissa eller dom som dricker öl efter matcherna, eller dom som tycker att det är bönder som går till baren... Bra förslag...
Metal Machine

Caveman skrev:
Stocky skrev:Eller så söker man bara hjälp för sina besvär med blåsan så man inte behöver gå på muggen!
Självklart så ska Djurgårdens supportrar söka hjälp så dom inte lämnar perioderna för tidigt och på så sätt retar upp dom som minsann inte behöver pissa eller dom som dricker öl efter matcherna, eller dom som tycker att det är bönder som går till baren... Bra förslag...
Ja, eller hur? Riktiga supportrar dricker minsann inte öl! Under matcherna... i baren... alltså, under periodpauserna... eller går inte tidigare för att... göra det?
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Caveman skrev:
Du har förstås rätt till att gå och missa 15-20 minuter per match för att du måste ha en bärs och en drill. Men jag tycker att om man så jävla desperat måste ha bärsen så kan man stanna hemma. Tänker bara på dig och på att du ska få mer valuta för pengarna ;)
Metal Machine

Heaty: Äh, du är bara bitter för att du själv inte får dricka öl inne på Hovet.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Metal Machine skrev:Heaty: Äh, du är bara bitter för att du själv inte får dricka öl inne på Hovet.
Får och får får jag väl inte ;). Men det fixar ju du!
Metal Machine

Heaty skrev:
Metal Machine skrev:Heaty: Äh, du är bara bitter för att du själv inte får dricka öl inne på Hovet.
Får och får får jag väl inte ;). Men det fixar ju du!
Brushan fixar, det vet du leeen. Fast just starkölen är det hårda kontroller på där inne...
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jo det är klart. Hovet personalen vet hur fan man kollar ID till skillnad från vissa miffon som jobbar i kassan på ICA :lol:
Metal Machine

Heaty skrev:Jo det är klart. Hovet personalen vet hur fan man kollar ID till skillnad från vissa miffon som jobbar i kassan på ICA :lol:
HAHAHAHA! Klockrent! :D

Fast nu syftade jag mer på att det är svårt att ta med sig bärsen ut... En polare lyckades, full som han var, med konststycket att spilla ut hela ölen (som låg i fickan) mitt framför vakterna, på sin väg ut från baren. Det är skills!
gurra

Inlägg av gurra »

Metal Machine skrev:
Heaty skrev:Jo det är klart. Hovet personalen vet hur fan man kollar ID till skillnad från vissa miffon som jobbar i kassan på ICA :lol:
HAHAHAHA! Klockrent! :D

Fast nu syftade jag mer på att det är svårt att ta med sig bärsen ut... En polare lyckades, full som han var, med konststycket att spilla ut hela ölen (som låg i fickan) mitt framför vakterna, på sin väg ut från baren. Det är skills!
Vilken barnslig grej. Om folk skulle bete sig bättre på våra hemmamatcher skulle man kunna dra ner på vakter och dylikt. Att promenera ut från barerna med bers ska man inte göra. Det kan resultera iatt DIF får böter för att folk dricker utanför avspärrningarna och eventuellt får en prick som kan göra att alkoholtillståndet dras in.
Metal Machine

Seriöst, har alla käkat taggtråd i dag eller? Vadan denna hets? Slappna av lite och ta ut sanden ur vaginan. Ta ett bloss, om det hjälper.
Skriv svar