Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ärkeDIF
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av ärkeDIF »

Att gå från Djurgården till ajk eller andra vägen är fullständigt otänkbart. Det är att göra sig själv en riktig björntjänst. Hatad av sina nya supportrar och hatad av de han lämnat. Skulle inte kunna tänka mig någon från ajks trupp i Djurgården.
Det kanske var möjligt förr men idag är det otänkbart (läs Kenta Nilsson)
De ajkare jag talar med säger nej, nej, nej till alla som är associerade med Djurgården.
Det är det som är charmen med Stockholms idrotten.
Annars kan vi ha ett Stockholm Tigers och spela i KHL gääsp...
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Åberg sa väl i 08 hockey att han är uppväxt djurgårdare? Hoppas han stannar och visar det. Tror dessutom att ett år i HA absolut inte gör honom något dåligt. Tar vi oss däremot inte upp efter denna säsong är det kanske dags att söka antingen spel i Elitserien eller AHL.

Spelare som jag tror kan producera bra i HA för en billig peng. Många mål från hans klubba med passingwizard Linkan bredvid sig 8)
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andy »

Kommentar till diverse poster:

Tim stod fyra matcher i Almtuna med 89 i räddningsprocent

Reideborn är en riktigt bra kille.

Jag har ju genom det att min grabb lirar i Almtuna rätt bra koll på den klubben. De hade stora problem på målvaktssidan den gågna sässongen genom det att de inte kunde bestämma sig för vilka killar de skulle satsa på.

Reideborn är en mycket seriös, hårt arbetande, lagspelare. En riktigt trevlig och bra kille. Härom veckan stälde han upp tidigt en lördagmorgon och spelade med småkillarna i Hockeyskolan. En riktigt bra värvning!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SebBrodin

Inlägg av SebBrodin »

Tommy Enström på väg bort från Leksand på väg bort. Något att ha? Nån som har koll på denne spelare?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Violator77 skrev:Någon som vet hur det kom sig att Nicklas Danielsson lämnade förra året?
För att hardy inte ville ha han i truppen eller iaf Janne. Inte rätt sorts spelare
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det räcker nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Morwin skrev:
Violator77 skrev:Någon som vet hur det kom sig att Nicklas Danielsson lämnade förra året?
För att hardy inte ville ha han i truppen eller iaf Janne. Inte rätt sorts spelare
Helt jävla ärligt, har du absolut inte en blekaste aning eller ens en vettig teori så är det bäst att knipa igen. Den här tråden fylls på med inlägg efter inlägg, varav typ 5% av alla inlägg är läsvärda. Skriv något vettigt eller skit i det, det gäller många andra också. Skärp er för fan, på två dagar har typ 20 sidor skrivits och inte många inlägg är läsvärda.

Nog för att det är kul att spekulera och dela med sig av rykten, men om sjuttioelva personer har skrivit att Tellqvist är nära DIF så behöver inte femton andra användare upprepa det.
Kricke

Inlägg av Kricke »

ärkeDIF skrev:Att gå från Djurgården till ajk eller andra vägen är fullständigt otänkbart. Det är att göra sig själv en riktig björntjänst. Hatad av sina nya supportrar och hatad av de han lämnat. Skulle inte kunna tänka mig någon från ajks trupp i Djurgården.
Det kanske var möjligt förr men idag är det otänkbart (läs Kenta Nilsson)
De ajkare jag talar med säger nej, nej, nej till alla som är associerade med Djurgården.
Det är det som är charmen med Stockholms idrotten.
Annars kan vi ha ett Stockholm Tigers och spela i KHL gääsp...
Ändå spelar Liwing, Salmonsson och Rudslätt där som alla har tydlig koppling till oss. Liwing kallas ju, vad jag har hört, för dif-Liwing i deras supporterkretsar och de flesta vill bli av med honom. Kanske han vill återvända till oss eftersom han blir utmobbad där.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Salas skrev:
Morwin skrev:
Helt jävla ärligt, har du absolut inte en blekaste aning eller ens en vettig teori så är det bäst att knipa igen. Den här tråden fylls på med inlägg efter inlägg, varav typ 5% av alla inlägg är läsvärda. Skriv något vettigt eller skit i det, det gäller många andra också. Skärp er för fan, på två dagar har typ 20 sidor skrivits och inte många inlägg är läsvärda.

Nog för att det är kul att spekulera och dela med sig av rykten, men om sjuttioelva personer har skrivit att Tellqvist är nära DIF så behöver inte femton andra användare upprepa det.
Och vem har bett dig tycka om du ändå ska vara spydig ? Har du inget vettigt att tillägga kan du väl vara snäll och inte skriva alls om du bara ska whina. Och jo jag vet vad ja pratar om
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

"Alexander Bartas kostnad på en säsong är kring 2 miljoner kronor, alla kostnader medräknande. Förvisso ingen dyr prislapp för en import i elitserien, men det kan avskräcka det det blivit för få poäng och att man kanske inte vill betala de pengarna för en tvåvägsspelare"

Saxat från Mrmadhawks blogg.

Ja, där dog i alla dom ryktena man hade hört om Barta.
Hade varit en dröm att ha honom i laget, ruskigt underskattad av många.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2012-04-08 21:03:32, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:"Alexander Bartas kostnad på en säsong är kring 2 miljoner kronor, alla kostnader medräknande. Förvisso ingen dyr prislapp för en import i elitserien, men det kan avskräcka det det blivit för få poäng och att man kanske inte vill betala de pengarna för en tvåvägsspelare"

Ja, där dog i alla dom ryktena man hade hört om Barta.
Hade varit en dröm att ha honom i laget, ruskigt underskattad av många.
Agreed... :(

Tror dock inte han hamnar i RBK, tror helt enkelt han vänder hem till Tyskland.
Kricke

Re: Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Kricke »

pulverapa skrev:
Kricke skrev:
pulverapa skrev:
Kricke skrev:Tim Sandberg har INTE kontrakt med Djurgården över kommande säsong.
Om ni kollar här
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7040

Så står det: 11/12 under "contract". Så oavsett varifrån uppgifterna har kommit om att Sandberg är kontrakterad så är dessa direkt felaktiga och den personen bör i fortsättningen inte tas på något som helst allvar eftersom denna uppenbarligen ljuger.
Vad är det med dig? Väldigt aggressiv i varje post. Ta det lugnt, Järlan är borta.
Ja men jag ser helst att fler lämnar. Jag kommer inte vara nöjd förrän HELA STYRELSEN plus mupparna och dynghäckarna Mats Larsson och Tommy Engström lämnat föreningen.
Aha du är en sån. Vi hörs, hej.
Och vad menar du att jag är "en sån". Det är väl ändå ett rimligt krav att ställa efter att vederbörande personer skadat hela föreningen på ett oförlåtligt sätt.
Användarvisningsbild
SebBrodin

Inlägg av SebBrodin »

Varför är det så tyst kring Marcus Nilson?

Vill vi ha honom kvar eller begär han för hög lön? Man kan ju tycka att en spelare som Mackan borde kunna tänkas att gå ner i lön för att spela i klubben i hans hjärta?
AktivSittplatsare

Inlägg av AktivSittplatsare »

SebBrodin skrev:Varför är det så tyst kring Marcus Nilson?

Vill vi ha honom kvar eller begär han för hög lön? Man kan ju tycka att en spelare som Mackan borde kunna tänkas att gå ner i lön för att spela i klubben i hans hjärta?
Jag tycker Mackan känts trött och omotiverad hela säsongen. Hans kontrakt kommer säkert avhandlas i veckan men han kan lika gärna fundera på att lägga av tror jag.
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
oskais

Inlägg av oskais »

Kricke skrev:Ändå spelar Liwing, Salmonsson och Rudslätt där som alla har tydlig koppling till oss. Liwing kallas ju, vad jag har hört, för dif-Liwing i deras supporterkretsar och de flesta vill bli av med honom. Kanske han vill återvända till oss eftersom han blir utmobbad där.
Har för mig att Liwing inför ett derby tog en intervju i sexpressen eller aftonhoran där han i stort sett snackade bort varenda möjlighet att någonsin finna ens lite medömkan från djurgårdare. Inför ett derby. Typ "Känner absolut ingenting för djurgården utan vill bara tvåla till dem.".

EDIT* Ja här har vi det.

http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... artner=www

För er som inte vill ge aftonhoran reklamträffar:

"I en intervju på AIK:s hemsida får Liwing frågan vad han tycker är skillnaden mot senast han spelade i elitserien.

Svaret är en kraftig sågning av Djurgården:

– Ingen aning, jag har förträngt det helt. Jag kommer inte ens ihåg vilket lag jag spelade i, bara att det var något skitgäng.

När Sportbladet ber Liwing att utveckla sin relation till Djurgården säger han:

– Som spelare är det lite mer hatkänslor mot Djurgården. Men jag skiter fullständigt i den klubben. Jag har inga känslor för Djurgården överhuvudtaget. Jag ska göra allt för att AIK ska vinna."

Liwing är en spelare vi klarar oss utan. Nej tack.
Senast redigerad av oskais den 2012-04-08 21:29:19, redigerad totalt 2 gång.
Låst