Nu har vi ju iofs börjat en hel del matcher bra på slutet och tydligen var vi dessutom bäst i första perioden av alla lag (?) och fått en 1-0 ledning i en del av dessa. Så att vi är handlingsförlamade och fega till en början håller jag inte riktigt med om. När vi väl har en ledning däremot blir vi oerhört rädda om de tre poängen vi har vilket har straffat sig och där finns ju onekligen mer att önska. Samtidigt är det ändå förståeligt när vi är i det här läget. Mycket lättare att säga att vi ska gå för 2-0 istället för att bevaka ledningen. Detta fenomen ser man mest hela tiden även hos andra lag, lhc igår tex.SkönaDjurgårn skrev:Det här lagets största problem är psyket. Jag har sagt det förr och tänker på det hela tiden. Så fort vi t.ex. hamnar i underläge, som igår....då vi inte har något att förlora längre. Då släpper vi alla tyglar och bara kör och spelar därmed riktigt bra hockey (om än i brist på offensiv kompetens).
Men när vi har så lite som 0-0 i en match så spelar vi som ett gäng fega, handlingsförlamade idioter. Vågar inte göra ett skit.
Jag vill se att man släpper loss mer och bara öser på! Jaga nästa mål vad än ställningen är typ. Man behöver inte vänta in ett 0-1-mål för att börja satsa ordentligt. Det är en jävligt tråkig grundinställning.
Tror faktiskt Zabel är med mig här med tanke på hans senaste intervju på Canal+ inte minst. Han vill att grabbarna kör.
Förstår vad du menar och kan väl tom hålla med i mycket men grundinställningen är knappast att fegt försöka hålla 0-0 men pressen är stor och poängen löjligt viktiga så effekten blir inte den roligaste och frejdigaste hockeyn man kan önska.
Till sist så har ju Zabel rätt i det han säger men det är svårt att gasa och släppa loss i det här läget. För Timrå är det ju skit samma vilket ju visar sig i deras pinsamma resultat gång efter annan men för oss och lhc så blir varje ynkligt mål ack så viktigt för att inte tala om varje poäng man lyckas grisa till sig.
Vi får nog lida oss igenom de sista matcherna av krig och tight spel med så få misstag som möjligt och förhoppningsvis tar vi fler poäng än clubben!!