Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
JiWe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av JiWe »

SkönaDjurgårn skrev:Det här lagets största problem är psyket. Jag har sagt det förr och tänker på det hela tiden. Så fort vi t.ex. hamnar i underläge, som igår....då vi inte har något att förlora längre. Då släpper vi alla tyglar och bara kör och spelar därmed riktigt bra hockey (om än i brist på offensiv kompetens).

Men när vi har så lite som 0-0 i en match så spelar vi som ett gäng fega, handlingsförlamade idioter. Vågar inte göra ett skit.

Jag vill se att man släpper loss mer och bara öser på! Jaga nästa mål vad än ställningen är typ. Man behöver inte vänta in ett 0-1-mål för att börja satsa ordentligt. Det är en jävligt tråkig grundinställning.

Tror faktiskt Zabel är med mig här med tanke på hans senaste intervju på Canal+ inte minst. Han vill att grabbarna kör.
Nu har vi ju iofs börjat en hel del matcher bra på slutet och tydligen var vi dessutom bäst i första perioden av alla lag (?) och fått en 1-0 ledning i en del av dessa. Så att vi är handlingsförlamade och fega till en början håller jag inte riktigt med om. När vi väl har en ledning däremot blir vi oerhört rädda om de tre poängen vi har vilket har straffat sig och där finns ju onekligen mer att önska. Samtidigt är det ändå förståeligt när vi är i det här läget. Mycket lättare att säga att vi ska gå för 2-0 istället för att bevaka ledningen. Detta fenomen ser man mest hela tiden även hos andra lag, lhc igår tex.

Förstår vad du menar och kan väl tom hålla med i mycket men grundinställningen är knappast att fegt försöka hålla 0-0 men pressen är stor och poängen löjligt viktiga så effekten blir inte den roligaste och frejdigaste hockeyn man kan önska.

Till sist så har ju Zabel rätt i det han säger men det är svårt att gasa och släppa loss i det här läget. För Timrå är det ju skit samma vilket ju visar sig i deras pinsamma resultat gång efter annan men för oss och lhc så blir varje ynkligt mål ack så viktigt för att inte tala om varje poäng man lyckas grisa till sig.

Vi får nog lida oss igenom de sista matcherna av krig och tight spel med så få misstag som möjligt och förhoppningsvis tar vi fler poäng än clubben!!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Många matcher som blir spännande att följa imorgon.

Ser vi till att säkra 3 p får man bara hoppas att Brynäs, Saik och Frölunda gör sitt.
Något säger mig dock att den fyrlingen knappast slår in.

Prio 1: DIF vinst
Prio 2: Brynäs vinst
Prio 3: Frölunda vinst
Prio 4: Saik vinst

Självklart vill man ha slutspelhoppet vid liv. Dessutom vill man att Växjö på allvar ska dras in i kvalseriedramat.
Har knåpat ihop ett scenario där vi måste vinna mot Hv borta i sista medan Lhc måste spöa Modo för att undvika kvalserien.
Sedan bye, bye med Växjö och Tik och välkommen härliga slutspel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Framförallt tror jag att det är viktigt för vår egen moral att slutspelshoppet är vid liv så länge som möjligt. Det ultimata vore givetvis 0 poäng för Modo och 3 för oss både torsdag och lördag. Helt osannolikt är det faktiskt inte. Då kommer Modo att känna sig pressade, samtidigt som vi får hoppas att LHC är heltaggade inför att undvika kvalserien i sista matchen. Det skulle kunna leda till poängtapp för Modo. Tar vi då 3 poäng betyder det slutspel. Men visst känns det en smula osannolikt.

Snacka om klassiker ifall vi sedan skulle komma ut som ett helt nytt lag, tråka ut Luleå i kvarten, åka sönder Brynäs i semin och ta revanch på Hv i finalen. Drömma går ju...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Metal Machine skrev:Framförallt tror jag att det är viktigt för vår egen moral att slutspelshoppet är vid liv så länge som möjligt. Det ultimata vore givetvis 0 poäng för Modo och 3 för oss både torsdag och lördag. Helt osannolikt är det faktiskt inte. Då kommer Modo att känna sig pressade, samtidigt som vi får hoppas att LHC är heltaggade inför att undvika kvalserien i sista matchen. Det skulle kunna leda till poängtapp för Modo. Tar vi då 3 poäng betyder det slutspel. Men visst känns det en smula osannolikt.

Snacka om klassiker ifall vi sedan skulle komma ut som ett helt nytt lag, tråka ut Luleå i kvarten, åka sönder Brynäs i semin och ta revanch på Hv i finalen
. Drömma går ju...
Jo tack,

Jag drömde för nån natt sedan att jag befann mig instängd i en hage full med argsinta hungriga flodhästar.
Jag var tvungen att mata dom fort som fan med skivat smör!??, annars riskerade jag själv att bli uppäten.
Så det var bara att skiva på med smöret & dela ut skiva efter skiva, paket efter paket.
Sedan vaknade jag med ett skrik...

Oddsen att det skulle hända i verkliga livet känns ungefär lika goda som ditt "DIF till slutspel-scenario" :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Haha, fyfan vad sjukt. Herregud.

Flodhästar äter väl bara gräs? Kan vara bra att veta till nästa gång du drömmer om flodhästarna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Förstår ni att med lite "tur" är säsongen slut nästa tisdag. Fy fan vad tråkigt. Inte ens en vecka till av hockey som man faktiskt är riktigt intresserad av. Visst jag kommer följa alla div. slutspel och kval men utan DIF så är det ju lite som att kolla på en landskamp mellan Norge och Finland i valfri sport, man kan aldrig riktigt bestämma sig vem man vill ska vinna och det krävs en riktigt bra match för att man ska höja på ögonbrynen.

Nej, alternativet KS lockar inte mer än ovanstående, då tar jag gärna tristessen som ingemansland innebär.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier 19 augusti 2011 skrev:Det är vår tur i år. Jag känner det i hela kroppen. Vi tar det i år.
Det här mina vänner. DET är årets citat. :)
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier 19 augusti 2011 skrev:Det är vår tur i år. Jag känner det i hela kroppen. Vi tar det i år.
Haha den var fan bra.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Jepe

Säsongen 2011/2012

Inlägg av Jepe »

Rykten på stan säger att DIF-dokumentären fått förlängd deadline....

Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jepe skrev:Rykten på stan säger att DIF-dokumentären fått förlängd deadline....
Ja det lär ju inte bli guld i år i alla fall. Men vem vet, efter regn kommer solsken! :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
Tydligt bevis på att Gud existerar och vill jävlas med soldaten.
Född till sportchef.
isolerad

Inlägg av isolerad »

SirDIFalot skrev:
Syftar han på SM-guld eller att det är vår tur att ta en kvalserieplats?
i
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Till mitt försvar brukar min magkänsla ha rätt...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Till mitt försvar brukar min magkänsla ha rätt...
Och det är inte över förrän den tjocka damen sjunger! Vinner vi resten så...
Expert.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Nu är det så att vi varit skit hela säsongen, men något säger mig att det som slutligen skiljer oss från MoDo till slutspel är det där skitmålet i fjällräven C men mindre än 1 jävla sek kvar av matchen.
Skriv svar