Hahalajjnus skrev: "Det här är ju deras verklighet nu, och den kommer ju inte tillbaka.."

Hahalajjnus skrev: "Det här är ju deras verklighet nu, och den kommer ju inte tillbaka.."
Finns en stark koppling mellan professionalism och resultat.JohanPez skrev:Jag tycker att Magnutz ska testa Norge en sväng. Skulle baxna efter 5min på hur jävla rastafari allt är
Vad jag stört mig på mest med den reklamen är att hockeymamman använder sopig svenska.lajjnus skrev:"Det här är ju deras verklighet nu, och den kommer ju inte tillbaka.."Rix skrev:Håller med fullt ut. Killarna ska leva, äta och andas hockey. Precis som den där otroligt irriterande reklamen som går på jumobtronen under matcherna.Magnutz skrev:Egentligen ska det råda medialt mörker för killarna i rådande situation. Inget ska läsa vad snekn*llade "journalister" skriver och vad "experterna" tippar. De ska vara 100% tiger-taggade.crike skrev:Jag vet att det är väldigt många som inte håller med mig nu men jag skiter faktiskt fullständigt i om killarna twittrar. Man kan ju inte påstå att det förtar deras insats på isen, ej heller att dom blir ofokuserade på sin uppgift. Det hade ju varit en sak om dom som jag, gör det på arbetstid (under pågågende match) men fan om Fimpen slänger iväg en tweet samtidigt som han käkar lunch så spelar det väl ingen roll? Det är ju samma sak som om han messar en polare, ska dom inte få göra det heller?
Nu säger dock Challe inget om att tweeta i sig utan bara att det inte ska handla om hockey (om jag fattat det rätt) och det är väl ok då man inte behöver avslöja något och ej heller ge tändvätska åt motståndarna.
Jag måste fan slå ett mega-slag för Professionalism och hojta om bristen på den i samhället. Tyvärr. Många verkar gilla den bakåtlutade jävla såsar-stilen - för egen del OCH i Elit-delen (Sport då) av samhället också. Där slår jag bakut igen. Jag hävdar att du inte kan vara "The best of the best" eller ens kandidera till titeln om du inte kliver upp och är Elit. Nu menar jag inte att det ska vara helt olagligt att ha ett liv, men att tycka att elit-idrottare ska ha likadana liv som vi andra löneslavar tycker jag är fel. Om de ska kunna göra sin sport rättvisa under pågående säsong måste de vara lite finare, lite bättre än alla andra. Däri finns också en tävling.
Om de har sms-kontakt med polare och släkt så är det en sak. Att sitta och läsa en massa tweets om hur dålig man är och hur laget suger hästanus kan aldrig gynna ens prestation och bör därför inte vara en del av den vardag som en ElitLagIdrottare lever i. Ska du ha esset i rockärmen behöver du kanske nöta dina finter och skott några timmar extra i veckan. För att orka de där extra minuterna i matchernas slutskede måste du kanske ligga och nöta hög belastning (power-running med tyngder) under lång tid = tar lång tid. Det klarar du inte om det ska hängas på Stureplan och annat. Ska du lägga på 5-10kg muskler görs detta i gymmet tillsammans med god kost och eliteness. Inte framför kryssbox360 etc.
Jag hårddrar det en aning, men i grund och botten anser jag att du som Elit också tamejfan ska vara det också. Inget jävla slacker-heaven - Fullt ös eller fuck off.
Där tar jag det, blir oftast bara roligt.Pogue Mahone skrev:Inte gå till en förorts pizzeria med John det är en sak som är säker. Blir väl kvar i evigheter och rättar deras menyer osv...
Är ju faktiskt lite varför man ständigt tar med sig en meny hem. Speciellt när de har gjort en ny som skall vara tuff och fräsch. Ständigt återkommande Vit löksås gillar jag=) och "ny het", aldrig klurat ut om pizzan är en nyhet på menyn el om de bara är en ovanligt het pizzaJohanPez skrev:Där tar jag det, blir oftast bara roligt.Pogue Mahone skrev:Inte gå till en förorts pizzeria med John det är en sak som är säker. Blir väl kvar i evigheter och rättar deras menyer osv...
Jag mår illa.Daniel942 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/kv ... -i-skiten/
WORD.
Ja, i morgon. På torsdag är det 08 fotboll. De kör dubbelt ett tagRobban120 skrev:Det är 08-Hockey denna vecka va?