DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av tomten »

lajjnus skrev: "Det här är ju deras verklighet nu, och den kommer ju inte tillbaka.." :roll:
Haha :D
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:Jag tycker att Magnutz ska testa Norge en sväng. Skulle baxna efter 5min på hur jävla rastafari allt är ;)
Finns en stark koppling mellan professionalism och resultat. ;)

Norskarna hittade lax och olja. Det är vad de verkar ha där. 8)

Om jag var arbetsgivare (som Elitlag i Hockey då tex) skulle jag göra mig av med alla som misskötte det verktyg jag betalar dyra pengar för att kunna använda i min verksamhet. Kroppen. I konceptet #kroppen" ingår knoppen, dvs det mentala.

Under semestertider och avtalad ledighet gör de vad de vill och kommer de tillbaks med dåliga värden och rök-lunga/sprit-ögon/whatnot skulle de få borsta båsen och när kontraktet kunde bytas/brytas skulle de bort. Jag skulle inte behålla de som medvetet sabbar det jag betalar dem för att bidra med.

Lite enkelt: Så länge du är aktiv inom elitverksamhet har du en skyldighet att (om du har kontrakt) hålla din nivå och gärna utveckla den. Det är lite av priset du betalar för att klassas som elit. Du är inte som alla andra. Det förpliktigar i min bok. Sen sitter/står/hoppar vi på läktarplats och ser otränade (i Elitmening) jävla stekare åka omkring och flina fast laget ligger på den undre halvan i en nedåtgående spiral.

Fyfan. Där skulle jag som ordförande stå i omkläd efter match när spelarna kommer in och ta de som har mage att flina och skratta fast laget spelar som en påse älgbajs i nacken och tala om exakt hur jävla ovärdigt det är att vika ner sig och fortfarande tro att det kommer en löne-check den 25:e...

Hur som helst. 08Hockey är grymt som vanligt
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

lajjnus skrev:
Rix skrev:
Magnutz skrev:
crike skrev:Jag vet att det är väldigt många som inte håller med mig nu men jag skiter faktiskt fullständigt i om killarna twittrar. Man kan ju inte påstå att det förtar deras insats på isen, ej heller att dom blir ofokuserade på sin uppgift. Det hade ju varit en sak om dom som jag, gör det på arbetstid (under pågågende match) men fan om Fimpen slänger iväg en tweet samtidigt som han käkar lunch så spelar det väl ingen roll? Det är ju samma sak som om han messar en polare, ska dom inte få göra det heller?
Nu säger dock Challe inget om att tweeta i sig utan bara att det inte ska handla om hockey (om jag fattat det rätt) och det är väl ok då man inte behöver avslöja något och ej heller ge tändvätska åt motståndarna.
Egentligen ska det råda medialt mörker för killarna i rådande situation. Inget ska läsa vad snekn*llade "journalister" skriver och vad "experterna" tippar. De ska vara 100% tiger-taggade.

Jag måste fan slå ett mega-slag för Professionalism och hojta om bristen på den i samhället. Tyvärr. Många verkar gilla den bakåtlutade jävla såsar-stilen - för egen del OCH i Elit-delen (Sport då) av samhället också. Där slår jag bakut igen. Jag hävdar att du inte kan vara "The best of the best" eller ens kandidera till titeln om du inte kliver upp och är Elit. Nu menar jag inte att det ska vara helt olagligt att ha ett liv, men att tycka att elit-idrottare ska ha likadana liv som vi andra löneslavar tycker jag är fel. Om de ska kunna göra sin sport rättvisa under pågående säsong måste de vara lite finare, lite bättre än alla andra. Däri finns också en tävling.

Om de har sms-kontakt med polare och släkt så är det en sak. Att sitta och läsa en massa tweets om hur dålig man är och hur laget suger hästanus kan aldrig gynna ens prestation och bör därför inte vara en del av den vardag som en ElitLagIdrottare lever i. Ska du ha esset i rockärmen behöver du kanske nöta dina finter och skott några timmar extra i veckan. För att orka de där extra minuterna i matchernas slutskede måste du kanske ligga och nöta hög belastning (power-running med tyngder) under lång tid = tar lång tid. Det klarar du inte om det ska hängas på Stureplan och annat. Ska du lägga på 5-10kg muskler görs detta i gymmet tillsammans med god kost och eliteness. Inte framför kryssbox360 etc.

Jag hårddrar det en aning, men i grund och botten anser jag att du som Elit också tamejfan ska vara det också. Inget jävla slacker-heaven - Fullt ös eller fuck off.

:)
Håller med fullt ut. Killarna ska leva, äta och andas hockey. Precis som den där otroligt irriterande reklamen som går på jumobtronen under matcherna.
"Det här är ju deras verklighet nu, och den kommer ju inte tillbaka.." :roll:
Vad jag stört mig på mest med den reklamen är att hockeymamman använder sopig svenska.

Vad hon säger: Det här är ju deras verklighet nu och den kommer ju inte tillbaka och den får jag vara med att dela.

Vad hon borde ha sagt: Det här är deras verklighet nu och den kommer ju inte tillbaka <b>men</b> den får jag vara med att dela.

Kan låta löjligt men jag blir vansinnig när företag via marknadsföring mm sänder signaler att det är okej att använda ett uselt språk. Särskrivningar och liknande är aldrig okej på en skylt, i en reklamfilm eller liknande.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Johan: Jag tvivlar på att hon läser ur ett manus... Avd. orka bry sig.

Dessutom är hennes grabbar uppenbarligen Djurgårdare, om ni inte har noterat det tidigare.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Inte gå till en förorts pizzeria med John det är en sak som är säker. Blir väl kvar i evigheter och rättar deras menyer osv... :twisted:
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

Pogue Mahone skrev:Inte gå till en förorts pizzeria med John det är en sak som är säker. Blir väl kvar i evigheter och rättar deras menyer osv... :twisted:
Där tar jag det, blir oftast bara roligt.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

JohanPez skrev:
Pogue Mahone skrev:Inte gå till en förorts pizzeria med John det är en sak som är säker. Blir väl kvar i evigheter och rättar deras menyer osv... :twisted:
Där tar jag det, blir oftast bara roligt.
Är ju faktiskt lite varför man ständigt tar med sig en meny hem. Speciellt när de har gjort en ny som skall vara tuff och fräsch. Ständigt återkommande Vit löksås gillar jag=) och "ny het", aldrig klurat ut om pizzan är en nyhet på menyn el om de bara är en ovanligt het pizza
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Vet inte riktigt vilken tråd denna länk http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/2012/03/10/hovet/ hör hemma i men jag postar den här. Det är en kort rapport med bilder från gårdagens träning på Hovet.
hocki

Inlägg av hocki »

Intervju med Zibanejad inför kvalet

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... spela.html
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Magnutz

Re: Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

Jag mår illa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
true-blue

Inlägg av true-blue »

"I Vasastan är det DIF som regerar"

Se förstasidan och sid 6.
http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/7601

Kul artikel om hur Lars-Gunnar Björklunds uttalande om Vasastan som DIF-fäste
drog igång en debatt i tidningen "Vi i Vasastan" som resulterade i en enkät.

Undersökningen gjordes även för övriga innerstadsdelar (se sid 6) och DIF är som vi redan visste störst i alla utom på Söder.

Inget nytt iofs alltså, och det här bekräftar bara Offsides betydligt grundligare undersökning från 2008 och även Metros från 2010, men alltid kul när hybrisgnagare som tror att de är störst i hela storstockholm får på tafsen...
Robban120

Inlägg av Robban120 »

Det är 08-Hockey denna vecka va?
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Challe medverkar i P4 Radio Stockholm 103,3 efter kl 17 idag.
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

Robban120 skrev:Det är 08-Hockey denna vecka va?
Ja, i morgon. På torsdag är det 08 fotboll. De kör dubbelt ett tag :)
Skriv svar