Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockmaniac »

AMMC skrev:
Första stycket är lite kul, men mår du riktigt bra? Det verkar problemfyllt det här. Pojkrum, morsor och mobiler. Aj aj aj. Du måste verkligen ha blivit illa behandlad på grund av din härkomst.

Andra stycker har att göra med att vi har supporterkultur på en helt annan nivå än ovanstående skräpklubbar- JK är en samlingsorganisation, auktoriteterna på läktaren är smågrupper och individer, inte JK.
Jajemän inga problem här inte :wink: Gillar bara metaforer samt att driva runt lite, och det kanske har med att jag är från Nyköping, vem vet. Finns inget värre än trångsynta, humorlösa människor som inte förstår sig på ironi!

Millwall och Android:

Kan bara berätta hur jag ibland tolkar det. Jag har kommit med lite förslag på förändringar som jag tror kommer göra stämningen bättre, plus lite synpunkter på känslan när det gäller sångval osv. Svaren jag får från vissa, en del via PM, en del direkt i tråden, en del rätt i ansiktet: Du har inte säsongskort, du har ingen aning om någonting, håll käften och dra hem till potatislandet und so weiter.

Jag är inte en sådan som tar åt mig personligt men lite kul att se att en del människor så tätt inpå oss saknar verklighetsuppfattning och all form av logiskt tänkande.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Jockmaniac skrev:Svaren jag får från vissa, en del via PM, en del direkt i tråden, en del rätt i ansiktet: Du har inte säsongskort, du har ingen aning om någonting, håll käften och dra hem till potatislandet und so weiter.
De svar du får på det sättet kan du bara lägga åt sidan. Det är bara osäkra pajasar som vill visa sig på styva linan. Dessa är bara att nochalera.

Våra bönder är inte som Bajens :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Kanske svårt för er att veta när inte inte känner mig och bara läser över internet men jag skämtar bara när jag hånar er. Riktar mig främst till Jockmaniac och DIF_Soldier, med skämt om Finspång och socialdemokrater och bönder och sånt. Ta det inte på allvar.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

De riktiga bönderna är de som går till baren med 13 minuter spelade av varje period...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:De riktiga bönderna är de som går till baren med 13 minuter spelade av varje period...
+1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så puttenuttit allt skulle vara i den här förbannade tråden då...

Jävla bönder.

( :wink: )
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:De riktiga bönderna är de som går till baren med 13 minuter spelade av varje period...
+1
Vaför då?

Så folk som går till baren innan perioden är slut är bönder, detta är något som man måste göra på Hovet om man ska hinna att äta/dricka en öl/röka/gå på toaletterna i pausen....
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Caveman skrev:
Magnutz skrev:
+1
Vaför då?

Så folk som går till baren innan perioden är slut är bönder, detta är något som man måste göra på Hovet om man ska hinna att äta/dricka en öl/röka/gå på toaletterna i pausen....
Haha, det var lite på skämt.

Dock så gillar jag inte beteendet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:
Caveman skrev:
Magnutz skrev:
+1
Vaför då?

Näe, exakt. Det är inte snyggt att lalla ut när det är dryga 7 minuter kvar bara för att få sin plats i baren eller den första varmkorven. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Dricka kan man gott göra efter matchen om det nu är så stressigt. Röka+köpa cola och korv eller dylikt funkar fin fint. Så det där är bara skitsnack att man måste gå tidigare för att hinna, särskilt nu när dem har snabbkassor också!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:
Caveman skrev:
Magnutz skrev:
+1
Vaför då?

Näe, exakt. Det är inte snyggt att lalla ut när det är dryga 7 minuter kvar bara för att få sin plats i baren eller den första varmkorven. :)
Eller så väntar du tills perioden är slut, sedan går du till baren för att äta & dricka någon öl, följt av ett toalettbesök eller att någon måste röka.... Då har du missat minst 5 minuter på nästa period.
Senast redigerad av Caveman den 2011-11-19 01:44:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Heaty skrev:Dricka kan man gott göra efter matchen om det nu är så stressigt. Röka+köpa cola och korv eller dylikt funkar fin fint. Så det där är bara skitsnack att man måste gå tidigare för att hinna, särskilt nu när dem har snabbkassor också!
Det är väl för fan inget skitsnack. Om du vill dricka öl efter matchen så gör det då, men det finns väldigt många som vill ha en öl under pausen & då får man gå lite tidigare, kanske inte redan i den 13 minuten... Annars så kommer man få stå i kö hela pausen, sedan får man sin öl när nästa period ska dra igång, till toaletterna är det också köer. Så det är helt förståeligt att folk avviker lite tidigare under perioden.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Jag har hängt många spelade andra och tredje perioder i baren, men ser mig inte som bonde för det.
gurra

Inlägg av gurra »

Challen skrev: Så om du inte tänker visa fakta på att de som skrev att de inte skulle gå inte gick tycker jag att du inte ska skriva sådär.
What? Jag är Djurgårdare, de som inte står upp för laget kan dra åt skogen. Behöver inte lägga upp något fakta överhuvudtaget. Jag skrev att jag tycker det är sjukt att folk snackar om bojkott och det ställer sig nog de flesta här bokom också, förutom några medgångare som visat sina verkliga sidor den senaste tiden.

Men som jag även sa så är detta inte representativt för den generella djurgårdssupporten utan de som bara pallar vara med i medvind är en minoritet, bara det att här på forumet så är det just dem man hör mest. Men på matchen mot färjestad så fick man ett kvitto på att det finns många riktigt bra supportrar på plats. Det var skönt att se! Det blir en naturlig sortering.. De som inte pallar med motgång sitter på forumet och gnäller och de som är med på resan för att stötta sitt lag är på hovet eller även på bortamatcher (eller framför tv:n för de som inte har möjlighet att gå på alla matcher).
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Eller så söker man bara hjälp för sina besvär med blåsan så man inte behöver gå på muggen!
Skriv svar