Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
För nästa säsong: vi och Växjö är sugna på Holm. Inga konstigheter egentligen, bör vara hans två val i SHL.
Källa: https://hockeynews.se/articles/5750/
-
Norell klar för 2 år till i tröjan. Lite kluven men för rätt pris kan det kanske bli bra. Var bedrövlig i inledningen av säsongen, och gör stundtals tokgrejer, men har blivit bättre under seriens gång och det pekar åt rätt håll. Nu märks han inte så mycket på gott och ont men kan han bara få ordning i defensiven kan han bli bra!
- Lee Harvey Oswald
Stort tvek på Norell.
Känns ju rätt så skevt att man ska behöva tänka, -bra, nu märks han inte så mycket..
Det är ju domarkårens bästa betyg, känns som vi borde vilja sikta högre.
Känns ju rätt så skevt att man ska behöva tänka, -bra, nu märks han inte så mycket..
Det är ju domarkårens bästa betyg, känns som vi borde vilja sikta högre.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jocke är en parodi. Norell skulle aldrig värvats från början och ännu mindre förlängas. Men med Jockes värvningsstrategi så är väl Norell toppback nästa år när vi släppt Hultström, Alsing och Tom för att värva några backar från Allsvenskan.
Avgå Jocke.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
''Bra på att hantera pressade situationer'' Det om något är Norells stora svaghet. Vilka matcher tittar sportchefen på..
Förstår inte varför han signar upp spelare som Norell och Possler på flerårskontrakt. Obegripliga skitbeslut.
Förstår inte varför han signar upp spelare som Norell och Possler på flerårskontrakt. Obegripliga skitbeslut.
Spela fult
-
Det var det första jag också tänkte.diftobbe89 skrev:''Bra på att hantera pressade situationer'' Det om något är Norells stora svaghet. Vilka matcher tittar sportchefen på.
- Lee Harvey Oswald
Jaah, men menar Jocke verkligen ute på isen då?diftobbe89 skrev:''Bra på att hantera pressade situationer'' Det om något är Norells stora svaghet. Vilka matcher tittar sportchefen på..

Han kanske menar att Norell är en jävel på att komma igen/skaka av sig ännu ett felpass/pucktapp som resulterat i baklängesmål eller BP.
Helt iskallt psyke, lite som:
-Ah, jag skiter i att jag är rätt så medioker, jag är ju en bra människa iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det kanske var en pressad situation på kontoret när Jocke skulle berätta för Norell att han lånas ut till Huddinge men han hanterade situationen så bra att han gick därifrån med ett nytt tvåårskontrakt.Lee Harvey Oswald skrev:Jaah, men menar Jocke verkligen ute på isen då?diftobbe89 skrev:''Bra på att hantera pressade situationer'' Det om något är Norells stora svaghet. Vilka matcher tittar sportchefen på..
Förstår inte varför han signar upp spelare som Norell och Possler på flerårskontrakt. Obegripliga skitbeslut.![]()
Han kanske menar att Norell är en jävel på att komma igen/skaka av sig ännu ett felpass/pucktapp som resulterat i baklängesmål eller BP.
Avgå Jocke.
- Lee Harvey Oswald
B.I.B.A skrev:Det kanske var en pressad situation på kontoret när Jocke skulle berätta för Norell att han lånas ut till Huddinge men han hanterade situationen så bra att han gick därifrån med ett nytt tvåårskontrakt.Lee Harvey Oswald skrev:Jaah, men menar Jocke verkligen ute på isen då?diftobbe89 skrev:''Bra på att hantera pressade situationer'' Det om något är Norells stora svaghet. Vilka matcher tittar sportchefen på..
Förstår inte varför han signar upp spelare som Norell och Possler på flerårskontrakt. Obegripliga skitbeslut.![]()

Han kommer nog inte vilja komma tillbaka hit. Och det är Jockes misstag.Mattebo skrev:För nästa säsong: vi och Växjö är sugna på Holm. Inga konstigheter egentligen, bör vara hans två val i SHL.
-
Inför säsongen så hånade du Jocke för att han värvade Alsing, nu tycker du att Jocke är dålig för att han skulle släppa AlsingB.I.B.A skrev:Jocke är en parodi. Norell skulle aldrig värvats från början och ännu mindre förlängas. Men med Jockes värvningsstrategi så är väl Norell toppback nästa år när vi släppt Hultström, Alsing och Tom för att värva några backar från Allsvenskan.
Har inget emot Alsing som individuell värvning. Det jag har kritiserat är Jockes strategi som bygger på att släppa etablerade spelare och ersätta dem med ungdomar och chansningar. Om du har sett hur laget spelat de senaste veckorna så förstår du kanske varför det är ett problem att förlita sig på att 20-åringar och killar som bara har Allsvensk rutin ska kunna gå in och bära laget som Bourque, Josefson, Högström, Ljungh, Lundh mfl.Grabben från Söder skrev:Inför säsongen så hånade du Jocke för att han värvade Alsing, nu tycker du att Jocke är dålig för att han skulle släppa AlsingB.I.B.A skrev:Jocke är en parodi. Norell skulle aldrig värvats från början och ännu mindre förlängas. Men med Jockes värvningsstrategi så är väl Norell toppback nästa år när vi släppt Hultström, Alsing och Tom för att värva några backar från Allsvenskan.
Avgå Jocke.
B.I.B.A skrev:Har inget emot Alsing som individuell värvning. Det jag har kritiserat är Jockes strategi som bygger på att släppa etablerade spelare och ersätta dem med ungdomar och chansningar. Om du har sett hur laget spelat de senaste veckorna så förstår du kanske varför det är ett problem att förlita sig på att 20-åringar och killar som bara har Allsvensk rutin ska kunna gå in och bära laget som Bourque, Josefson, Högström, Ljungh, Lundh mfl.Grabben från Söder skrev:Inför säsongen så hånade du Jocke för att han värvade Alsing, nu tycker du att Jocke är dålig för att han skulle släppa AlsingB.I.B.A skrev:Jocke är en parodi. Norell skulle aldrig värvats från början och ännu mindre förlängas. Men med Jockes värvningsstrategi så är väl Norell toppback nästa år när vi släppt Hultström, Alsing och Tom för att värva några backar från Allsvenskan.
Du menar att han kör Bosses stil ifrån fotbollen? Fast med skillnaden att i ishockey får man ju aldrig betalt för spelare.
Förlänga två säsonger med en back som känns som gjord för ett tredjepar. Tja är väl helt ok under förutsättning att andra "tredjeparsbackar" lämnar föreningen för vi kan inte ha en trupp bestående 5-6 backar vars kapacitet hör hemma där eller än värre i Allsvenskan.
Förstår inte vad du pratar om. Ser inga likheter överhuvudtaget. Tvärtom så har Bosse värvat massor av etablerade spelare och kryddat med enstaka yngre som sakta matchas in i sitt eget tempo. Precis så som jag vill att hockeyn ska göra, men Jocke envisas med att släppa rutin och bygga ett lag där många unga och obeprövade måste axla ansvar direkt.Frankie skrev:B.I.B.A skrev:Har inget emot Alsing som individuell värvning. Det jag har kritiserat är Jockes strategi som bygger på att släppa etablerade spelare och ersätta dem med ungdomar och chansningar. Om du har sett hur laget spelat de senaste veckorna så förstår du kanske varför det är ett problem att förlita sig på att 20-åringar och killar som bara har Allsvensk rutin ska kunna gå in och bära laget som Bourque, Josefson, Högström, Ljungh, Lundh mfl.Grabben från Söder skrev:Inför säsongen så hånade du Jocke för att han värvade Alsing, nu tycker du att Jocke är dålig för att han skulle släppa AlsingB.I.B.A skrev:Jocke är en parodi. Norell skulle aldrig värvats från början och ännu mindre förlängas. Men med Jockes värvningsstrategi så är väl Norell toppback nästa år när vi släppt Hultström, Alsing och Tom för att värva några backar från Allsvenskan.
Du menar att han kör Bosses stil ifrån fotbollen? Fast med skillnaden att i ishockey får man ju aldrig betalt för spelare.
Avgå Jocke.