Han bor redan i Stockholm. Och du verkar inte fattat vad folk menar. Ingen betvivlar att Linkan eller Tellan kan vara på gång till DIF. Därför kommer ingen behöva äta upp sina ord när/om dom kommer till DIF.Bjurre skrev:Vad var det jag sa.Äppelmos skrev:Jag räknar med att han åker och skriver på kontraktet direktsthlm19 skrev:Inte mer än att Linkan nu har landat i Sthlm. Men det är väl snömos i ryktesväg...Äppelmos skrev:Inte lika mycket fart här inne idag.
Ingen som har lite roliga rykten eller så?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Expert.
En liten fråga vad är det med dig och Daniel942 bästa vänner kanske? Eller är du hans livvakt på nätet?SirDIFalot skrev:Han bor redan i Stockholm. Och du verkar inte fattat vad folk menar. Ingen betvivlar att Linkan eller Tellan kan vara på gång till DIF. Därför kommer ingen behöva äta upp sina ord när/om dom kommer till DIF.Bjurre skrev:Vad var det jag sa.Äppelmos skrev:Jag räknar med att han åker och skriver på kontraktet direktsthlm19 skrev:Inte mer än att Linkan nu har landat i Sthlm. Men det är väl snömos i ryktesväg...Äppelmos skrev:Inte lika mycket fart här inne idag.
Sen att du försöker idiotförklara mig kan ju moderatorn sirdifalot ta i pm eller?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Ja, självfallet, men tvivlar tråden nått 165 inlägg om man skulle kapa alla diskussioner som uppstår vid rykten...XantE skrev:Bara rykten..
Hoppas hur som haver att ingen är så dum nog att denne flyttar till solna efter att ha hjälpt till att spela ner Djurgår'n i allsvenskan.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Någon som vet hur det kom sig att Nicklas Danielsson lämnade förra året?
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Hoppas folk fattade att det jag skrev va ironisktSirDIFalot skrev:Han bor redan i Stockholm. Och du verkar inte fattat vad folk menar. Ingen betvivlar att Linkan eller Tellan kan vara på gång till DIF. Därför kommer ingen behöva äta upp sina ord när/om dom kommer till DIF.Bjurre skrev:Vad var det jag sa.Äppelmos skrev:Jag räknar med att han åker och skriver på kontraktet direktsthlm19 skrev:Inte mer än att Linkan nu har landat i Sthlm. Men det är väl snömos i ryktesväg...Äppelmos skrev:Inte lika mycket fart här inne idag.

Han krävde antagligen för stor lön för en spelare i tredjekedjan.Violator77 skrev:Någon som vet hur det kom sig att Nicklas Danielsson lämnade förra året?
- SirDIFalot
Dalande poängskörd tre säsonger i rad. För dyr för vad han presterade. Finns heller inget som säger att han skulle fått samma utveckling i DIF. Då hade han nog fortsatt i samma bekväma bana bara..pulverapa skrev:Han krävde antagligen för stor lön för en spelare i tredjekedjan.Violator77 skrev:Någon som vet hur det kom sig att Nicklas Danielsson lämnade förra året?
Expert.
Haha ursäkta men jag kan inte låta bli innan något blir officiellt så kan jag berätta att en av mina hemliga kontakter har gett mig info om att både Tellan och Linkan för samtal med DIF.
Samma hemliga källa, min kontaktperson har även gett mig infon att med 99% säkerhet så kommer Mattias Carlsson inte att få kaptensrollen nästa år. Det kan t o m vara så att han inte får vara med i truppen nästa år. Min informationskälla är pålitlog. Ni kommer se att det stämmer.
Samma hemliga källa, min kontaktperson har även gett mig infon att med 99% säkerhet så kommer Mattias Carlsson inte att få kaptensrollen nästa år. Det kan t o m vara så att han inte får vara med i truppen nästa år. Min informationskälla är pålitlog. Ni kommer se att det stämmer.
- SirDIFalot
Ursäkta om jag missat något. Men har det varit snacket om att Mattias Carlsson skulle få en kaptensroll nästa år?laxen skrev:Haha ursäkta men jag kan inte låta bli innan något blir officiellt så kan jag berätta att en av mina hemliga kontakter har gett mig info om att både Tellan och Linkan för samtal med DIF.
Expert.
Hehe nej förlåt. Det jag skrev var bara trams. Var tvungen att driva med de som helt plötsligt hävdar att de har källor som sitter på info. Sitter själv och skrattar men det är bara trams från min sida. SorrySirDIFalot skrev:Ursäkta om jag missat något. Men har det varit snacket om att Mattias Carlsson skulle få en kaptensroll nästa år?laxen skrev:Haha ursäkta men jag kan inte låta bli innan något blir officiellt så kan jag berätta att en av mina hemliga kontakter har gett mig info om att både Tellan och Linkan för samtal med DIF.

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vet inte om det är så viktigt. Vårt elitserietänk tog oss till Allsvenskan. Rögles allsvenska hockey tog dem till Elitserien.Magnutz skrev:En av de absolut viktigaste uppgifterna i detta bygge är att ingjuta Elitserie-tänk i laget. De FÅR INTE spela och tänka Allsvensk hockey för då blir det inte bra när laget sedan möter de två Elitserie-bakade lagen som ska kvala. (Rögle/TIK eller Rögle/Lakers). Agera som Elitserielag med allt vad det innebär. Detta måste genomsyra verksamheten och konstruktionen av laget.
Vet inte ens om det finns någon "elitseriehockey" kontra "allsvenskanhockey".
Möjligen mer kontrollerat spel i Elitserien.
Viktigaste är nog att ha ett tryggt och effektivt spel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Väntan lär inte bli så lång när det väl börjar. Efter tre-fem matcher syns det redan om vi blir att räkna med.
Första matchen 09/19 förstod man att det skulle bära långt.
Andra matchen 11/12 förstod man att något var fel.
Säg den glädje som varar
Pinsam kille du är, du smörar på värre än killen som är på din avatar..Bjurre skrev: En liten fråga vad är det med dig och Daniel942 bästa vänner kanske? Eller är du hans livvakt på nätet?
Sen att du försöker idiotförklara mig kan ju moderatorn sirdifalot ta i pm eller?
- minalman
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Synd att "man" inte satt i ledningen förra säsongen.DIF_Soldier skrev: Första matchen 09/19 förstod man att det skulle bära långt.
Edit: Min åsikt är att de som satt i ledningen inte förstod ett djävla dugg vad som höll på att hända. Hardys hockeyidéer med Järlans lagbygge och truppens tro att det skulle lösa sig automatiskt när "de hittade spelet" var dödsdömt. Jag var inte så aktiv skribent på forumet då, men har läst på i trådarna och vet att det var fler här än i lagledningen som såg detta. I år verkar det mycket bättre. Nu bygger man ett lag av individer, verkar det som. Man måste komma ihåg att bland alla som idag knappt går runt på sin hockey finns det många som, med rätt coachning, har både motivation och talang att klå spelare som lyfter 250k i månaden. Titta bara på DIF11/12.
Senast redigerad av minalman den 2012-04-08 19:09:10, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Köper detta rakt av. Redan under Nordic Trophy, (som vi väl vann det året, eller blev det silver?) såg man att spelet var riktigt bra. Sedan var första seriematchen något speciellt att bevittna. Jag var lyrisk och plussade laget ordentligt i den matchtråden.DIF_Soldier skrev:Väntan lär inte bli så lång när det väl börjar. Efter tre-fem matcher syns det redan om vi blir att räkna med.
Men visst kan man ibland få tröga starter och det går ändå vägen till slut, men det är mera sällsynt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm