DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Alexander skrev:
SirDIFalot skrev:Verkar som Marc Pedersen gjorde bort sig lite efter matchen. Illa.
Förklara???
När våra ditresta sjöng "Vi kräver mer än så" ska han ha skrikit "Do you wanna play??" och "kom då" och sedan pekat finger åt klacken under nerjoggningen.

Typ därför han ber om ursäkt på twitter nu.
Expert.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Lidingö DIF »

Men, herre gud! Varför följer man denna kavalkad av menlöshet? Snacka om en grupp talanglösa posörer. Det krävs uppryckning i precis alla aspekter. Hoppas MP bara "mörkat" formen hitintills för annars kommer detta sluta illa.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
JohanPez

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:
Alexander skrev:
SirDIFalot skrev:Verkar som Marc Pedersen gjorde bort sig lite efter matchen. Illa.
Förklara???
När våra ditresta sjöng "Vi kräver mer än så" ska han ha skrikit "Do you wanna play??" och "kom då" och sedan pekat finger åt klacken under nerjoggningen.

PK-DIF..
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Inte har han någon Zabel som kan ta över heller, MP.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
laxen

Inlägg av laxen »

JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev:
Alexander skrev:
Förklara???

PK-DIF..
Marc är så jävla grym. En av få tycker jag som verkligen står upp. Hans lilla "utspel" är inget som kommer ligga honom i fatet utan det visar bara att han är en känslomänniska. Respekt.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Åh herregud vad trött jag är. Sitter på jobbet nu. Det finns enklare dagar att gå till jobbet än denna. Fan vad tuff hemresa det var igår, kändes som de lääääängsta 5-6 timmarna i mitt liv.

Vi var inte hemma i Stockholm förrens 02.45-03.00 och var tvungen att vakna 07.00 för att jobba. Usch.

Hur som helst så skapade vi som var där ett bra drag trots en fruktansvärt jobbig andra halvlek. Vad är det första man ser när man kliver ut från Borås arena? Att Kennedy har avgjort för aik. Fy fan. Det är bara en sådan säsong.

Mina kompisar och jag hade en kul ditresa i alla fall. Lämnade Stockholm runt 07.30 och kom till Göteborg runt 13.15 där vi tog en trevlig lunch på Avenyn där polisen kom och bad oss ta av våra Djurgårdshalsdukar och munkjackor för att han var orolig för bråk men måndag lunch i Göteborg. Runt 17.00 tog vi bilen till Borås och tog en öl där och det var kul och skönt att se andra Djurgårdare också.

Varför gör man det här? För att man är fullständigt galen och att man älskar Djurgårdens IF.

Personligen lite besviken på Marcs utspel, att behandla folk som använder hela sin pissiga lön för att följa DIF och åker land och rike runt och 50 mil enkel resa för att se ett skitlag förlora så som han gör är inte bra. Kan förstå att han var besviken, men fan inte lika besviken som jag var, och som jag antar att alla som var där var.

---

Vi måste glömma det här. På Lördag 16.00 väntar årets första riktiga måstematch. Vi MÅSTE[/b
bara vinna och jag vill se alla hardcores på plats och gärna några andra också så att det blir en ok publiksiffra också. Kom igen nu! Slut upp!

----

http://dif.se/2013/04/22/ga-pa-semifina ... -23-april/
Kompensation för semifinal i cupen 1 maj. Personligen kommer jag inte att visa upp min säsongsbiljett så att jag kommer gå in gratis utan kommer att köpa en ny biljett. DIF behöver all ekonomisk hjälp de kan få. Ta er dit! Vi ska skapa ett riktigt jävla bakfylledrag. Cupen är vårt enda hopp i år.

----

http://www.jarnkaminerna.se/2013/04/10/ ... 50-kronor/
Skriv upp er till Åtvid borta! 150 kronor. Det är ingenting . Vi ska bli jävligt många! Solig vårdag i Åtvid, som är löjligt nära Stockholm. Ta er dit!

---

Dags att jobba lite!

SM GULD! Puss
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
laxen

Inlägg av laxen »

20002001 skrev:
Hur som helst så skapade vi som var där ett bra drag trots en fruktansvärt jobbig andra halvlek. Vad är det första man ser när man kliver ut från Borås arena? Att Kennedy har avgjort för aik. Fy fan. Det är bara en sådan säsong.

Personligen lite besviken på Marcs utspel, att behandla folk som använder hela sin pissiga lön för att följa DIF och åker land och rike runt och 50 mil enkel resa för att se ett skitlag förlora så som han gör är inte bra. Kan förstå att han var besviken, men fan inte lika besviken som jag var, och som jag antar att alla som var där var.
Ja ni gjorde verkligen ett bra jobb ni som var på plats!

Gällande Marc då så kan jag tycka det är fel match att köra "vi kräver mer än så". Om vi hade fått spela klart mjällbymatchen och torskat den eller mot BP så var det hyffsat befogat men igår gjorde vi det ändå ganska bra. Om Arvidsson inte gått på så hårt och domaren dömt lite annorlunda och straffen ej blivit tilldömd så hade det kunnat sluta hur som helst. 0-0, 0-1, 1-0. Och alla dessa resultat hade varit helt klart godkända ändå med tanke på vilken match det var vi spelade. Marc tyckte jag dessutom var jävligt bra och visar helt rätt inställning. Får man då i nyllet att klacken "kräver mer än så" så förstår jag honom. Sen finns det väl ett par andra i laget som kan få höra att de presterat dåligt. Jag menar. Om Erton eller Adde hade gjort något mot klacken igår så förstår jag om folk reagerat men Marc har rena händer och förtjänar ej skit.

Man får också ha i beräkningarna Marcs förra säsong. Felaktig utvisning, oturliga självmålet och sedan skadan. Marc är grym, så är det bara. Han ska hyllas.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fast om man har rent mjöl i påsen behöver man ju inte ta åt sig...
laxen

Inlägg av laxen »

Metal Machine skrev:Fast om man har rent mjöl i påsen behöver man ju inte ta åt sig...
Tyckte du Marc var kass den matchen? Är inte riktigt med.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Klart man inte ska behöva ta ett långfinger från en spelare i DIF när man åkt till Borås en vardag för att stötta dom. Speciellt efter den här vidriga inledningen på säsongen.
Expert.
laxen

Inlägg av laxen »

SirDIFalot skrev:Klart man inte ska behöva ta ett långfinger från en spelare i DIF när man åkt till Borås en vardag för att stötta dom. Speciellt efter den här vidriga inledningen på säsongen.

Långfinger? Du sitter inte och överdriver lite nu?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

laxen skrev:
SirDIFalot skrev:Klart man inte ska behöva ta ett långfinger från en spelare i DIF när man åkt till Borås en vardag för att stötta dom. Speciellt efter den här vidriga inledningen på säsongen.

Nej nej. Men han kom ju fram till fansen efteråt och pratade ut om allt typ. Så det är väl lugnt nu.
Expert.
laxen

Inlägg av laxen »

SirDIFalot skrev:
laxen skrev:

Nej nej. Men han kom ju fram till fansen efteråt och pratade ut om allt typ. Så det är väl lugnt nu.
Jag vet att allt är lugnt. Och att vissa försöker skriva om det som en stor grej är ju larvigt för det blev liksom ingen grej. Men att som du säger att han pekade finger är väldigt felaktigt vad jag hört. Var själv inte på plats men en polare som var det sa att det var mer en gest att "det är inte så jävla enkelt att slå elfsborg" och inget mer med det. Men jag har absolut inte hört om något långfinger som var uppe. Nu kanske du har rätt eftersom jag inte var på plats själv så kan jag ju inte säga med säkerhet men jag tror att du har fel och då tycker inte jag man ska sitta och sprida felaktigheter om våra spelare. Känns liksom motsägelsefullt mot att vara just en supporter. Om du nu är fotbollssupporter dvs.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

laxen skrev:
SirDIFalot skrev:
laxen skrev:

Jag vet att allt är lugnt. Och att vissa försöker skriva om det som en stor grej är ju larvigt för det blev liksom ingen grej. Men att som du säger att han pekade finger är väldigt felaktigt vad jag hört. Var själv inte på plats men en polare som var det sa att det var mer en gest att "det är inte så jävla enkelt att slå elfsborg" och inget mer med det. Men jag har absolut inte hört om något långfinger som var uppe. Nu kanske du har rätt eftersom jag inte var på plats själv så kan jag ju inte säga med säkerhet men jag tror att du har fel och då tycker inte jag man ska sitta och sprida felaktigheter om våra spelare. Känns liksom motsägelsefullt mot att vara just en supporter. Om du nu är fotbollssupporter dvs.
Ok, det var vad jag hörde från folk på plats. Orkar inte gräva i och det verkligen var så då hela grejen känns överspelad nu. Förhoppningsvis.
Expert.
laxen

Inlägg av laxen »

SirDIFalot skrev: Ok, det var vad jag hörde från folk på plats. Orkar inte gräva i och det verkligen var så då hela grejen känns överspelad nu. Förhoppningsvis.
Ok, inte för att ifrågasätta dina polare men jag vill bara få det klart om jag missförstår dig eller inte. Dina polare säger alltså att han gjorde ett såkallat "fuck you" till klacken? Höll samtliga fingrar nere förutom långfingret och riktade detta mot klacken? Är det så de säger?

Det är ju ganska stor skillnad på det och det jag hört att det var lite gestikulering med ett kroppspråk som säger "det är inte så jävla lätt att vinna den här matchen" med en stor portion besvikelse och kanske att han sökte lite förståelse för att man kunde torska just denna matchen.

Just med Marc också som är en av få upp som står nu så förtjänar han inte att folk snackar skit. Nu är inte denna tråd fylld med fotbollsläsare och kanske inte en stor grund för ryktesspridning men prinicipiellt är jag verkligen emot att folk skriver osanningar på forum. Speciellt när det gäller våra egna spelare.
Skriv svar