Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Janne Ednertz då? Har hans attityd ändrats?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Inte för mig, han är en trevlig prick.Mäklaren skrev:Janne Ednertz då? Har hans attityd ändrats?
Bör dock påpekas att det var Claes Forsberg som var VD när arbetet för att få tillbaka klacken tog plats. Sedan dess har det inte utvecklats utan bara förvaltats. Bra på sina håll, betydligt sämre på andra.
AMMC skrev:Det är en tendens. Fotbollen är påväg upp igen och hockeyn ner, de har bara inte förstått det själva ännu.Mäklaren skrev:Då jag inte är någon renodlad klackmänniska ska jag egentligen inte uttala mig, men varför måste man alltid ''välja'' mellan hockeyn och fotbollen?
Svårt område detta. Förhoppningsvis kan vi vara riktigt bra på läktaren i båda sporterna, men då krävs det att samma personer går på båda sporterna. Som det är nu så verkar en tendens vara att fler och fler ''riktigt klackfolk'' försvinner från Hovet medan fler och fler mammor med barn, fjortisar och turister dyker upp, vilket är hemskt tråkigt. Håller inte med dig erik_DIF om att det är jippon kring matcherna. Verkligen inte. Men jag förstår din frustration.
Jag tycker för övrigt att Blue Brigade är ruggigt bra för vår stämning.
Det handlar om att sektionerna i princip får den publik de förtjänar. Fotbollssektionen motarbetade aktivt sin publik under förra decenniets mitt. Samtidigt hade DIF Hockey ett par väldigt lyhörda människor i organisationen (dessa har sedan dess lämnat...) som hade förståndet att arbeta tillsammans med Järnkaminerna.
Nu svänger pendeln igen och jag kan väl lista några av orsakerna...
DIF Fotboll:
Har lagt ner och taggat ner hetsjakten på sina egna supportrar.
Har tagit initiativ till dialog och bjudit in supportrar för att mer förstå behoven och kunna uppfylla dem. Engagerar aktivt supportrar i arbetet.
Har infört en kultur av öppenhet vad gäller access och information, fans och supportrar blir väl bemötta och transparens är ett nyckelord.
Har en huvudtränare i Magnus Pehrsson som agerar på ett värdigt och respektfullt sätt mot supportrar.
DIF Hockey:
Agerar nickedockor till polismyndigheten vad gäller säkerhet och påhejar t.o.m utvecklingen med de förnedrande larmbågarna.
Agerar isolerande och stänger aktivt tillgången till lag och ledare, stängd träning, inga spelare bemöter supportrarna efter derbyt osv.
En kultur med nedsättande attityder finns på kansliet vilket tar sig uttryck i kontakt med fans och supportrar.
Sportchef och huvudtränare anser inte att fans och supportrar har rätt till information, för dem är allting hemligt eller känsligt.
Att dom agerar nickedockor till polismyndigheten och att larmbågarna skulle vara förnedrande?
Hur kan larmbågar vara förnedrande? Jag menar har du ingenting att dölja så är dom inte ett problem eller förnedrande? Om du anser att larmbågar och liknande är förnedrande då måste det vara rena våldtäkten då om du skall ut och flyga, då du inte bara måste gå igenom en larmbåge utan dom skannar ditt bagage med röntgen också... För att inte tala om varje gång du går in eller ut ur en butik?
Janne Ednertz och marknadsgruppen gör ett kanonjobb för att fylla hovet varje match med just jippon och liknande, för dom drar dit publikgrupper som genererar stora pengar för klubben. Därmed inte sagt att klacken inte generar pengar för det gör den också speciellt om den kan leverera en bra stämning för det gör att fler familjer/företag osv tycker att det är en kul upplevelse att gå på produkten hockey.
Tjena Gneblon. På flyget accepterar jag motvilligt säkerhetskontrollen eftersom det finns en historik av incidenter som kan försvara dem. I matbutiken behöver jag inte ta av mig jackan, visa ett gäng praktikanter vad jag har i fickorna osv så deras larmbågar påverkar inte överhuvudtaget.Gneblon skrev:AMMC skrev:Det är en tendens. Fotbollen är påväg upp igen och hockeyn ner, de har bara inte förstått det själva ännu.Mäklaren skrev:Då jag inte är någon renodlad klackmänniska ska jag egentligen inte uttala mig, men varför måste man alltid ''välja'' mellan hockeyn och fotbollen?
Svårt område detta. Förhoppningsvis kan vi vara riktigt bra på läktaren i båda sporterna, men då krävs det att samma personer går på båda sporterna. Som det är nu så verkar en tendens vara att fler och fler ''riktigt klackfolk'' försvinner från Hovet medan fler och fler mammor med barn, fjortisar och turister dyker upp, vilket är hemskt tråkigt. Håller inte med dig erik_DIF om att det är jippon kring matcherna. Verkligen inte. Men jag förstår din frustration.
Det handlar om att sektionerna i princip får den publik de förtjänar. Fotbollssektionen motarbetade aktivt sin publik under förra decenniets mitt. Samtidigt hade DIF Hockey ett par väldigt lyhörda människor i organisationen (dessa har sedan dess lämnat...) som hade förståndet att arbeta tillsammans med Järnkaminerna.
DIF Fotboll:
Har tagit initiativ till dialog och bjudit in supportrar för att mer förstå behoven och kunna uppfylla dem. Engagerar aktivt supportrar i arbetet.
Har infört en kultur av öppenhet vad gäller access och information, fans och supportrar blir väl bemötta och transparens är ett nyckelord.
Har en huvudtränare i Magnus Pehrsson som agerar på ett värdigt och respektfullt sätt mot supportrar.
DIF Hockey:
Agerar nickedockor till polismyndigheten vad gäller säkerhet och påhejar t.o.m utvecklingen med de förnedrande larmbågarna.
Agerar isolerande och stänger aktivt tillgången till lag och ledare, stängd träning, inga spelare bemöter supportrarna efter derbyt osv.
En kultur med nedsättande attityder finns på kansliet vilket tar sig uttryck i kontakt med fans och supportrar.
Sportchef och huvudtränare anser inte att fans och supportrar har rätt till information, för dem är allting hemligt eller känsligt.
Att dom agerar nickedockor till polismyndigheten och att larmbågarna skulle vara förnedrande?
Hur kan larmbågar vara förnedrande? Jag menar har du ingenting att dölja så är dom inte ett problem eller förnedrande? Om du anser att larmbågar och liknande är förnedrande då måste det vara rena våldtäkten då om du skall ut och flyga, då du inte bara måste gå igenom en larmbåge utan dom skannar ditt bagage med röntgen också... För att inte tala om varje gång du går in eller ut ur en butik?
Janne Ednertz och marknadsgruppen gör ett kanonjobb för att fylla hovet varje match med just jippon och liknande, för dom drar dit publikgrupper som genererar stora pengar för klubben. Därmed inte sagt att klacken inte generar pengar för det gör den också speciellt om den kan leverera en bra stämning för det gör att fler familjer/företag osv tycker att det är en kul upplevelse att gå på produkten hockey.
På hockeyn däremot finns det ingen anledning till den här skiten. Pyroteknik är inte ett reellt problem på hockeyn, och larmbågar har visat sig vara ett synnerligen dåligt vapen emot det för den delen. Då det argumentet avvisats har man istället pratat om knivar och liknande. Är det någon här som varit med om ett knivbrott på hockey de senaste 20 åren? Trodde inte det. Larmbågarna bidrar endast till ett långsamt undermåligt insläpp med trängsel och irritation samtidigt som personalen som sköter det antingen skäms över det de "tvingas" göra eller beter sig som småfascister. Kul att gå på hockey...
Ditt argument om "den som inte har något att dölja" är så fånigt att det inte borde behöva besvaras.
Du kan fortsätta hylla verksamheten hur mycket du vill, den negativa utvecklingen är där. Det räcker med att titta på hur det faktiskt ser ut i klacken nu. Den etablerade kärnan har börjat lämna.
Förövrigt undrar jag vad den där "marknadsgruppen" du pratar om är för något.
Det är de som lämnar 5 minuter innan periodslut för att köpa korv och läsk och mer godis. De som är där för eventet där hockeyn bara är en liten del av det hela. Det är de som i stort sett aldrig sjunger eller ställer sig upp. Det är min tolkning.AMMC skrev:Tjena Gneblon. På flyget accepterar jag motvilligt säkerhetskontrollen eftersom det finns en historik av incidenter som kan försvara dem. I matbutiken behöver jag inte ta av mig jackan, visa ett gäng praktikanter vad jag har i fickorna osv så deras larmbågar påverkar inte överhuvudtaget.Gneblon skrev:AMMC skrev:Det är en tendens. Fotbollen är påväg upp igen och hockeyn ner, de har bara inte förstått det själva ännu.Mäklaren skrev:Då jag inte är någon renodlad klackmänniska ska jag egentligen inte uttala mig, men varför måste man alltid ''välja'' mellan hockeyn och fotbollen?
DIF Fotboll:
DIF Hockey:
På hockeyn däremot finns det ingen anledning till den här skiten. Pyroteknik är inte ett reellt problem på hockeyn, och larmbågar har visat sig vara ett synnerligen dåligt vapen emot det för den delen. Då det argumentet avvisats har man istället pratat om knivar och liknande. Är det någon här som varit med om ett knivbrott på hockey de senaste 20 åren? Trodde inte det.
Ditt argument om "den som inte har något att dölja" är så fånigt att det inte borde behöva besvaras.
Du kan fortsätta hylla verksamheten hur mycket du vill, den negativa utvecklingen är där. Det räcker med att titta på hur det faktiskt ser ut i klacken nu. Den etablerade kärnan har börjat lämna.
Förövrigt undrar jag vad den där "marknadsgruppen" du pratar om är för något.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
http://difhockey.se/klubb där hittar du marknadsgruppen samt evenemangsansvariga.
Jag kan hålla med om att det inte går tillräckligt snabbt att komma in på derbyn..
Att pyroteknik är ett ickeproblem är ju att skjuta sig lite i foten att säga va när det fanns på flera derbyn förra året.
Jag brukar få gå igenom larmbågar/bli visiterad varje gång jag är på stora evenemang utomlands och då går det betydligt snabbare än här hemma. Och då liksom här hemma så ser jag det som någonting positivt då det Faktiskt är ett sätt att försäka öka säkerheten. På samma sätt som dom gjort dom där "vallgravarna" när det e derbyn... Dom har ju bevisligen haft effekt eller?
Jag håller helt med om att det inte är samma tryck på klacken i år och det är riktigt tråkigt att det blivit så.
Jag kan hålla med om att det inte går tillräckligt snabbt att komma in på derbyn..
Att pyroteknik är ett ickeproblem är ju att skjuta sig lite i foten att säga va när det fanns på flera derbyn förra året.
Jag brukar få gå igenom larmbågar/bli visiterad varje gång jag är på stora evenemang utomlands och då går det betydligt snabbare än här hemma. Och då liksom här hemma så ser jag det som någonting positivt då det Faktiskt är ett sätt att försäka öka säkerheten. På samma sätt som dom gjort dom där "vallgravarna" när det e derbyn... Dom har ju bevisligen haft effekt eller?
Jag håller helt med om att det inte är samma tryck på klacken i år och det är riktigt tråkigt att det blivit så.
Måste säga att säljarna i marknadsgruppen mig veterligen inte påverkar min matchupplevelse. Men jag hoppas att de gör ett bra jobb med deras uppgifter.Gneblon skrev:http://difhockey.se/klubb där hittar du marknadsgruppen samt evenemangsansvariga.
Angående säkerheten kan jag bara konstatera att vi tycker olika. Jag har aldrig känt mig osäker på våra arrangemang så de enligt mig överdrivna metoderna känns bara integritetskränkande och är stoppklossar. De bidrar också till att skapa en bild av hockey som något farligt att gå på.
Vallgravarna är också helt oproportiornerliga idag. Det räcker gott med sådana vid bortaklacken vid derbyn. Som det såg ut efter det stökiga julderbyt förra säsongen. Ändå utökades dessa. Vi har på hemmaderbyn inte haft några problem att hålla vår klack på designerad sektion utan dessa vallgravar. Återigen ett bevis på att man tar till överdrivna åtgärder och därmed får t.ex mig att känna sig mindre välkommen och illa behandlad.
Men jösses, jag klagar inte på någon individ, utan på Järnkaminerna i sin helhet. Som officiell supporterförening så tycker jag att det är självklart att man ska bidra för att öka stämningen under hemmamatcherna, och det är bara jävligt tråkigt att ingen vill göra det samtidigt som en hel drös personer gärna gör det på Stadion. Alla andra supporterföreningar till övriga elitserielag fixar fram klackledare, så varför kan inte Järnkaminerna göra det?AMMC skrev:Är det nu man ska ställa sig upp och applådera eller? För en så komplett uppvisning i hyckleri lär man ju aldrig få se igen (förhoppningsvis...).
Du borde skämmas.
Alla de individer som involverar sig gör det grymt och ska ha cred för det, men något bör ändå göras för att försöka förbättra stämningen som dag för dag försämras. Det är inte upp till en individ att ta på sig det ansvaret, utan det är något som flera personer tillsammans bör kunna styra upp utan att det varken ska ta tid eller någon särskild kraft. Det är bara lite prat som behövs, det är inte så att jag kräver att dom ska sitta i 40 timmar i sträck och anordna enorma tifon inför varje helgmatch.
Sedan så är det ändå lite förvånande om jag får säga så, att du anser att hockeyn helt är på nedgång. Publiksnittet ökas hela tiden, ekonomin går framåt med stormsteg, och laget har gått från att vara kvalserietippat till en kandidat för att vinna guldet.
Fotbollen å andra sidan fortsätter år efter år att göra enorma minusresultat, samtidigt som publiken väljer att stanna hemma från Stadion. De sportsliga framgångarna fortsätter att utebli, och det finns inte mycket som tyder på att det ska bli en förändring nästa säsong för den delen.
Givetvis försöker styrelsen i fotbollen förbättra sig, vilket är positivt, men dom har en låååång väg att vandra inom dom ens är i närheten av Djurgården Hockey, som sköter allt från ekonomi till publikhantering 10x bättre än DIF Fotboll.
Att klaga på att DIF Hockey värnar om att matcherna ska spelas utan bengaler och huliganism som du gör är bara löjligt. Skit samma om du behöver köa någon minut extra och tömma din jacka inför ett derby, det är inget särskilt stort problem. Dels stoppar systemet vissa mongon samtidigt som det skickar signaler till politiker och bittra bönder om att vi Stockholmsklubbar vidtar alla möjliga åtgärder för att låta hockeyn spelas utan förstörande moment, som var vanligt förekommande under inledningen av fjolårssäsongen.
Jag sa att jag inte skulle gå på matchen, men jag gick dit iallafall. Man snackar mycket skit efter en förlust men jag tror nog att de flesta gick till hovet iallafall. Jag kunde inte hålla mig borta och skrek mig hes som vanligt.gurra skrev:Nu är jag osäker på exakt vad du syftade på men om jag tolkar dig rätt så håller jag med.AMMC skrev:Är det nu man ska ställa sig upp och applådera eller? För en så komplett uppvisning i hyckleri lär man ju aldrig få se igen (förhoppningsvis...).
Du borde skämmas.
Jag är skrämd över folk här på forumet som klagar på andra personer som faktiskt jobbat hårt och som faktiskt åstadkommer saker. Matchtråden för senaste derbyt var läskigt, folk säger att de ska sluta gå på matcher. Som tur är så är inte detta forumet representativt för den generella supportern.
Stämningen mot Färjestad var märklig. Det var bra med publik, men det kändes som att publiken var uppriktigt ärlig mot laget. Om laget gjorde något bra så kom det varma applåder och jubel och även om det var några stunder där det inte var nån ramsa igång så tycker jag att kärleken spreds till laget trots den situation vi befinner oss i. De fick credd när de "förtjänade" det så att säga men även helt okej stöttning genom hela matchen även om det varit mer drag på andra matcher givetvis. Folk tog sig fan dit och stöttade laget. Grymt!
Men precis som att spelarna ALLA måste dra sitt strå till stacken och inte lita på att någon annan gör det åt en så måste vi resonera likadant. Om vi supportrar gör vårat jobb så kan vi bara lite på att spelarna kommer göra sin del.
Så om du inte tänker visa fakta på att de som skrev att de inte skulle gå inte gick tycker jag att du inte ska skriva sådär.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Du gör inte dig själv några tjänster angående din förklaring av ditt hyckleri. Det är fortfarande en attityd som säger att du ska bli serverad av ideellt arbetande människor, som att de på något sätt är skyldiga dig det.Salas skrev:Men jösses, jag klagar inte på någon individ, utan på Järnkaminerna i sin helhet. Som officiell supporterförening så tycker jag att det är självklart att man ska bidra för att öka stämningen under hemmamatcherna, och det är bara jävligt tråkigt att ingen vill göra det samtidigt som en hel drös personer gärna gör det på Stadion. Alla andra supporterföreningar till övriga elitserielag fixar fram klackledare, så varför kan inte Järnkaminerna göra det?AMMC skrev:Är det nu man ska ställa sig upp och applådera eller? För en så komplett uppvisning i hyckleri lär man ju aldrig få se igen (förhoppningsvis...).
Du borde skämmas.
Alla de individer som involverar sig gör det grymt och ska ha cred för det, men något bör ändå göras för att försöka förbättra stämningen som dag för dag försämras. Det är inte upp till en individ att ta på sig det ansvaret, utan det är något som flera personer tillsammans bör kunna styra upp utan att det varken ska ta tid eller någon särskild kraft. Det är bara lite prat som behövs, det är inte så att jag kräver att dom ska sitta i 40 timmar i sträck och anordna enorma tifon inför varje helgmatch.
Sedan så är det ändå lite förvånande om jag får säga så, att du anser att hockeyn helt är på nedgång. Publiksnittet ökas hela tiden, ekonomin går framåt med stormsteg, och laget har gått från att vara kvalserietippat till en kandidat för att vinna guldet.
Fotbollen å andra sidan fortsätter år efter år att göra enorma minusresultat, samtidigt som publiken väljer att stanna hemma från Stadion. De sportsliga framgångarna fortsätter att utebli, och det finns inte mycket som tyder på att det ska bli en förändring nästa säsong för den delen.
Givetvis försöker styrelsen i fotbollen förbättra sig, vilket är positivt, men dom har en låååång väg att vandra inom dom ens är i närheten av Djurgården Hockey, som sköter allt från ekonomi till publikhantering 10x bättre än DIF Fotboll.
Att klaga på att DIF Hockey värnar om att matcherna ska spelas utan bengaler och huliganism som du gör är bara löjligt. Skit samma om du behöver köa någon minut extra och tömma din jacka inför ett derby, det är inget särskilt stort problem. Dels stoppar systemet vissa mongon samtidigt som det skickar signaler till politiker och bittra bönder om att vi Stockholmsklubbar vidtar alla möjliga åtgärder för att låta hockeyn spelas utan förstörande moment, som var vanligt förekommande under inledningen av fjolårssäsongen.
Vi har haft bengaler på hockeymatcher hur många ggr? Typ 2. Det är inte accepterat inom klacken och kommer därför aldrig bli ett utbrett problem och därför är det enligt mig inte försvarbart med något så DYRT, opraktiskt och integritetskränkande som larmbågarna. Att du säger att det inte är något stort problem med larmbågar betyder inte att det inte är det för mig, eller andra personer.
Sen skiter jag i vad bittra bönder och politiker tycker. Vi ska kunna sköta våra arrangemang på ett säkert och värdigt sätt utan att böja oss för dem.
Hockeyn har nått sin zenith, klacken är alltid motorn och den har blivit sämre. Inte enbart pga resultat utan pga en vikande trend vad gäller kärnan av våra supportrar. Många har tröttnat och ersatts av folk som befinner sig i periferin. Därför har vi inte klackledare, för att många av de mest hängivna har tröttnat. Det kommer bara bli tydligare om inget görs (vilket är fallet just nu) och då kommer folket i periferin också falla bort.
Nåväl, då får jag leva med att du tycker att jag är en hycklare, jag överlever. Jag står fast vid min uppfattning helt och hållet, för att tar man på sig ansvaret som supporterförening så ska man ansvara för klacken.AMMC skrev:Du gör inte dig själv några tjänster angående din förklaring av ditt hyckleri. Det är fortfarande en attityd som säger att du ska bli serverad av ideellt arbetande människor, som att de på något sätt är skyldiga dig det.
Så det gör du? Då har du väl inget emot att Djurgården kommer att få betala en miljon i poliskostnader/derby med andra ord?AMMC skrev:Sen skiter jag i vad bittra bönder och politiker tycker. Vi ska kunna sköta våra arrangemang på ett säkert och värdigt sätt utan att böja oss för dem.
Ser det bra ut så bråkar inte politikerna, så är det. Är det däremot stökigt så kommer dom och gnäller, idrottsmördare som de svenska politikerna är.
Varje möjlig åtgärd är bara positiv. Även om det kostar, så är det bara bra om de som förstör inte har så små möjligheter som möjligt att förstöra.
Man ska inte alltid vänta på att något SKA hända innan man agerar. Det är bara positivt att arbeta i brottsförebyggande syfte. När skadan väl är skedd så är det för sent, så det är lika bra att hålla Hovet/Globen städat från missfoster och deras otillåtna redskap för att förstöra.
Sedan så tror jag inte att vi går back i längden pga en god säkerhet eftersom såna små detaljer kan avgöra om en barnfamilj ska sitta på långsidan eller stanna hemma. Även om dom givetvis aldrig drabbas av huliganismen, så är bilden av svensk huliganism så snedvriden på grund av medias äckliga sätt att skriva, och därför behöver svenska klubbar, i synnerhet de som har en lång historia av bråkiga supportrar (dvs vi och aik), göra det där lilla extra för att förtydliga för de som är osäkra att det är säkert att gå och se Djurgården Hockey spela.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spännande diskussion minst sagt, det här är det intressanta med ett forum. Det som gör mig förbannad är när renodlade Stockholmare behandlar landsortssupportrar/bönder som om det är något sorts negativt äckligt klet som ska stå där på matcherna, hålla käften, och inte lägga sig i vad "de riktiga" Järnkaminerna gör. Ni är ute på så satans hal is nu att ni snart får sjunga "Den som inte hoppar" i ert pojkrum, framför morsan som tar polaroidbilder och målar era tånaglar. Landsortare behövs, och jag vet inte hur många gånger när jag varit på Hovet eller Globen, som jag sett högre invlverade i Järnkaminernas ledning(inga namn nämnda) och så kallade "riktiga" Djurgårdare stå med näsan i mobilen skrivandes något satans sms hem till kärringen där de förklarar att hon ska ställa in kåldolmarna i kylen, då matchen vägrar avgöras för att Djurgården envisas med att slänga in kladdKempe under straffläggningen......
Järnkaminerna gör ett bra jobb, men hur fan kommer det sig att supporterföreningarna i Modo, Hiv och fbk lyckas få upp någon hockeytokig gaphals på räcket när inte Sveriges mest berörande supporterförening lyckas? Det undrar jag...
Järnkaminerna gör ett bra jobb, men hur fan kommer det sig att supporterföreningarna i Modo, Hiv och fbk lyckas få upp någon hockeytokig gaphals på räcket när inte Sveriges mest berörande supporterförening lyckas? Det undrar jag...
100% DJURGÅRDSJ***L
Första stycket är lite kul, men mår du riktigt bra? Det verkar problemfyllt det här. Pojkrum, morsor och mobiler. Aj aj aj. Du måste verkligen ha blivit illa behandlad på grund av din härkomst.Jockmaniac skrev:Spännande diskussion minst sagt, det här är det intressanta med ett forum. Det som gör mig förbannad är när renodlade Stockholmare behandlar landsortssupportrar/bönder som om det är något sorts negativt äckligt klet som ska stå där på matcherna, hålla käften, och inte lägga sig i vad "de riktiga" Järnkaminerna gör. Ni är ute på så satans hal is nu att ni snart får sjunga "Den som inte hoppar" i ert pojkrum, framför morsan som tar polaroidbilder och målar era tånaglar. Landsortare behövs, och jag vet inte hur många gånger när jag varit på Hovet eller Globen, som jag sett högre invlverade i Järnkaminernas ledning(inga namn nämnda) och så kallade "riktiga" Djurgårdare stå med näsan i mobilen skrivandes något satans sms hem till kärringen där de förklarar att hon ska ställa in kåldolmarna i kylen, då matchen vägrar avgöras för att Djurgården envisas med att slänga in kladdKempe under straffläggningen......
Andra stycker har att göra med att vi har supporterkultur på en helt annan nivå än ovanstående skräpklubbar- JK är en samlingsorganisation, auktoriteterna på läktaren är smågrupper och individer, inte JK.
Klacktråden - Järnkaminerna
Jag vill inte ha någon fbk-gaphals på läktaren. Och tyvärr Jocke så är inte det största problemet landsortare. Folk skiter i att du kommer från någon håla. Tro inte på allt som skrivs.Jockmaniac skrev:Spännande diskussion minst sagt, det här är det intressanta med ett forum. Det som gör mig förbannad är när renodlade Stockholmare behandlar landsortssupportrar/bönder som om det är något sorts negativt äckligt klet som ska stå där på matcherna, hålla käften, och inte lägga sig i vad "de riktiga" Järnkaminerna gör. Ni är ute på så satans hal is nu att ni snart får sjunga "Den som inte hoppar" i ert pojkrum, framför morsan som tar polaroidbilder och målar era tånaglar. Landsortare behövs, och jag vet inte hur många gånger när jag varit på Hovet eller Globen, som jag sett högre invlverade i Järnkaminernas ledning(inga namn nämnda) och så kallade "riktiga" Djurgårdare stå med näsan i mobilen skrivandes något satans sms hem till kärringen där de förklarar att hon ska ställa in kåldolmarna i kylen, då matchen vägrar avgöras för att Djurgården envisas med att slänga in kladdKempe under straffläggningen......
AMMC och många andra har många poänger. Jag skulle gärna vilja se ett initiativ likt fotbollens publikmöte.
Sedan skulle jag vilja se en storsamling av sjungande supporters. Sätt en samlingspunkt och utgå därifrån. Kamratuppfostran i klacken hade inte varit fel heller.
Född till sportchef.
Fan vad tråkigt om det är på detta sätt. Om jag någonsin visat min missaktning för Djurgårdare som kommer annorstädes än ifrån Stockholm, ber jag om ursäkt.Jockmaniac skrev:Spännande diskussion minst sagt, det här är det intressanta med ett forum. Det som gör mig förbannad är när renodlade Stockholmare behandlar landsortssupportrar/bönder som om det är något sorts negativt äckligt klet som ska stå där på matcherna, hålla käften, och inte lägga sig i vad "de riktiga" Järnkaminerna gör. Ni är ute på så satans hal is nu att ni snart får sjunga "Den som inte hoppar" i ert pojkrum, framför morsan som tar polaroidbilder och målar era tånaglar. Landsortare behövs, och jag vet inte hur många gånger när jag varit på Hovet eller Globen, som jag sett högre invlverade i Järnkaminernas ledning(inga namn nämnda) och så kallade "riktiga" Djurgårdare stå med näsan i mobilen skrivandes något satans sms hem till kärringen där de förklarar att hon ska ställa in kåldolmarna i kylen, då matchen vägrar avgöras för att Djurgården envisas med att slänga in kladdKempe under straffläggningen......
Att vara bonde är en mentalitet. Inte varifrån man kommer.
En Djurgårdare kan per definition aldrig vara bonde.