Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Jajemän, Jesse Ylönen klar.
HockeyNews gick nyss ut med en artikel och nämnde Brynäs, Rögle, Leksand, Färjestad och Växjö
Edit: 2a på pucken
HockeyNews gick nyss ut med en artikel och nämnde Brynäs, Rögle, Leksand, Färjestad och Växjö
Edit: 2a på pucken
-
Silly Season 2025/26
Wikegård nämner att nyförvärv är klara sen en tid tillbaka, men väntar tills säsong tar slut, Hellberg och Lindström vet vi, men jag tyckte det lät som det var fler än bara dem?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Nja, det är Hellberg och Lindström han pratar om.vincent1891 skrev: ↑2025-05-27 19:29:42Wikegård nämner att nyförvärv är klara sen en tid tillbaka, men väntar tills säsong tar slut, Hellberg och Lindström vet vi, men jag tyckte det lät som det var fler än bara dem?
"Vi bygger bakifrån (Hellberg), sen en back (Lindström) och lite annat smått och gott (som Wikegård alltid avslutar meningar).
Ylönen alltså.Ingen som helst koll. Bra ålder. Kan bli Bourque, kan bli Lorito. Inte den där solklara stjärnan man kanske hade hoppats.
Säg den glädje som varar
-
Silly Season 2025/26
Hörde jag inte fel?
Så sa Wiken klocka imorgon. Samt ngr till inom 2 veckor!
Silly Season 2025/26
Tänker nog honom till höger i andrakedja med Klasen och Krüger.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-27 19:35:20Nja, det är Hellberg och Lindström han pratar om.vincent1891 skrev: ↑2025-05-27 19:29:42Wikegård nämner att nyförvärv är klara sen en tid tillbaka, men väntar tills säsong tar slut, Hellberg och Lindström vet vi, men jag tyckte det lät som det var fler än bara dem?
"Vi bygger bakifrån (Hellberg), sen en back (Lindström) och lite annat smått och gott (som Wikegård alltid avslutar meningar).
Ylönen alltså.Ingen som helst koll. Bra ålder. Kan bli Bourque, kan bli Lorito. Inte den där solklara stjärnan man kanske hade hoppats.
Silly Season 2025/26
FRÅN OCH MED imorgon och två veckor framåt så kan det komma lite namn. Herregud.Osten östlund skrev: ↑2025-05-27 19:39:25 Hörde jag inte fel?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Silly Season 2025/26
Kanske redan imorgon iaf. Borde väl vara LaLeggia? Sen har väl AHL-gubbarna spelat färdigt om 2 veckor.Osten östlund skrev: ↑2025-05-27 19:39:25 Hörde jag inte fel?
Silly Season 2025/26
Bourque va mer en Mikael Samuelsson. En spelare som verkligen levererat på högsta nivå. Ylönen har typ snittat en halv poäng per match vart han än varit. Gillar att Wiken beskriver honom som en top 6 fw vilket bör innebära att det inte är vår enda smällkaramell in.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-27 19:35:20Nja, det är Hellberg och Lindström han pratar om.vincent1891 skrev: ↑2025-05-27 19:29:42Wikegård nämner att nyförvärv är klara sen en tid tillbaka, men väntar tills säsong tar slut, Hellberg och Lindström vet vi, men jag tyckte det lät som det var fler än bara dem?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Silly Season 2025/26
Colorado Eagles åkte ut inatt.
Där spelar Calle Rosén och Jere Innala , båda med utgående kontrakt. Kan dom vara aktuella?
Tolkade det som att dom vänta på att lag skulle åka ut , både Texas och Laval ,där Hellberg samt Lindström spelar går snart in i Semi ,sådär är det minst 1-2 veckor bort.
Där spelar Calle Rosén och Jere Innala , båda med utgående kontrakt. Kan dom vara aktuella?
Tolkade det som att dom vänta på att lag skulle åka ut , både Texas och Laval ,där Hellberg samt Lindström spelar går snart in i Semi ,sådär är det minst 1-2 veckor bort.
-
Silly Season 2025/26
Han nämner det som ett gäng spelare, jag väljer ändå att se det som att det är fler, för fler spelare från AHL kommer det bli, utöver Hellberg och Lindström. Han säger att det kan komma ut imorgon eller om två veckor, där vi har fyra lag som precis åkt ut. Kanske en spelare från nåt av de fyra lagen eller Laleggia som är den troliga.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-27 19:35:20Nja, det är Hellberg och Lindström han pratar om.vincent1891 skrev: ↑2025-05-27 19:29:42Wikegård nämner att nyförvärv är klara sen en tid tillbaka, men väntar tills säsong tar slut, Hellberg och Lindström vet vi, men jag tyckte det lät som det var fler än bara dem?
Nu är det rena spekulationer men det är sånt silly är till för!
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Ylönen hade en rätt bra säsong i NHL 22/23 med ganska begränsad istid så nog finns det hockey i honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
Innala skulle man ta, men känslan är att han väljer Schweiz.robin_dif skrev: ↑2025-05-27 19:44:12 Colorado Eagles åkte ut inatt.
Silly Season 2025/26
Rena spekulationer är ju att han sa ”med respekt för deras klubbar i Nhl” och inte ahl. Får ändå tänka att det är tre toppforwards som bör komma in då. Vilka troliga forwards har inte spelat klart nhl/ahl i så fall?vincent1891 skrev: ↑2025-05-27 19:44:52Han nämner det som ett gäng spelare, jag väljer ändå att se det som att det är fler, för fler spelare från AHL kommer det bli, utöver Hellberg och Lindström. Han säger att det kan komma ut imorgon eller om två veckor, där vi har fyra lag som precis åkt ut. Kanske en spelare från nåt av de fyra lagen eller Laleggia som är den troliga.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-27 19:35:20Nja, det är Hellberg och Lindström han pratar om.vincent1891 skrev: ↑2025-05-27 19:29:42Wikegård nämner att nyförvärv är klara sen en tid tillbaka, men väntar tills säsong tar slut, Hellberg och Lindström vet vi, men jag tyckte det lät som det var fler än bara dem?
Nu är det rena spekulationer men det är sånt silly är till för!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Man sa ingenting om Ylönen som spelare eller vad han är tänkt att bidra med, mer än att han är "jävligt bra på rören, först på träningar, tänkt för topp 6"
Nån som har sett honom? Känns sådär med ett oprövat kort i SHL, men det är väl okunskapen om spelaren som talar.
"Finnar i DIF blir aldrig bra, undantaget Ossi" - Kall-El, alltid efter en finsk värvning.
Nån som har sett honom? Känns sådär med ett oprövat kort i SHL, men det är väl okunskapen om spelaren som talar.
"Finnar i DIF blir aldrig bra, undantaget Ossi" - Kall-El, alltid efter en finsk värvning.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-05-27 19:49:09, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Jere Innala har kontrakt med Frölunda (kvarstår 1 år sedan tidigare) så blir inget därrobin_dif skrev: ↑2025-05-27 19:44:12 Colorado Eagles åkte ut inatt.