Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Hade vi typ 0-4 i grundserien mot mora förra året? och allt ändrades i semin, känner mig fortfarande lugn.
Säsongen 2024/25
Gnaget pikar för tidigt.
Säsongen 2024/25
Tror allt hänger på om deras målvakter tappar form.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-02-16 18:53:13 Gnägget borde förlorat iaf 5 av deras senaste 14 matcher, men dom har lyckats få precis allt med sig.
Imponerande på ett vis, men också tydligt att vi inte har något HV, MoDo eller Brynäs i årets HA
Rent logiskt borde förlusterna komma snart, förmodligen strax innan kvalspelet börjar.
Då kan det bli svårt att studsa tillbaka till denna vansinnes-flyt-form
Senaste två säsongerna har dom fått träff på alla målvaktsvärvningar. Brattström hade dock dålig form i början av säsongen och stålberg en dipp i höstas.
Hade vi bytt målvakter med dem senaste två säsongerna känns det ärligt talat som vi vunnit sex eller sju av åtta derbyn istället för två…
Säsongen 2024/25
Mycket av Solnas framgång kommer från hur de spelar - klassisk tjeckisk hockey där de ligger och väntar på misstag och går på kontring.
Och då alla lag i HA är ganska dåliga så gör de mycket misstag.
Om man inte slarvar runt offensiv blå så har de inte mycket till spel. Vilket passar oss ganska dåligt då vi brukar vara väldigt nonchalanta på det sättet.
Detta gör att första målet är så viktigt i deras matcher. Hamnar de i underläge kan de inte spela samma kontringshockey hela matchen.
Och då alla lag i HA är ganska dåliga så gör de mycket misstag.
Om man inte slarvar runt offensiv blå så har de inte mycket till spel. Vilket passar oss ganska dåligt då vi brukar vara väldigt nonchalanta på det sättet.
Detta gör att första målet är så viktigt i deras matcher. Hamnar de i underläge kan de inte spela samma kontringshockey hela matchen.
Senast redigerad av Vikas den 2025-02-16 19:32:00, redigerad totalt 2 gång.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Om vi går upp, hur blir det då?

-
-
Säsongen 2024/25
Tror ni Viggo lirar imorgon? Så länge han snittar ett mål per match får han gärna vara med för mig! Tror Wiken och Kimby går stenhårt på bäst för dagen ska lira och förväntar mig att Viggo får fortsatt förtroende.
Edit: Läste precis på Hockeynews att Kimby sade följande: "– Det blir fyra matcher på fyra dagar om han spelar imorgon. Logiskt är att han får ett brejk."
Edit: Läste precis på Hockeynews att Kimby sade följande: "– Det blir fyra matcher på fyra dagar om han spelar imorgon. Logiskt är att han får ett brejk."
Säsongen 2024/25
Tar mig emot att säga men jag tror att det är gnägget som tar SHL-platsen i år. Får vi de i nån match så lär vi åka.
Grym förändring sedan herr Melin kom in. Har blivit ett djävlar anamma, se bara på matchen mot SSK idag.
Grym förändring sedan herr Melin kom in. Har blivit ett djävlar anamma, se bara på matchen mot SSK idag.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Det är otroligt jämt i Hckeyallsvenskan i år. Just nu känns det som alla kan slå alla bland de 8 första. Det blir inget lätt val i år för något lag. AIK kan inte förlora just nu, man har tagit tre stora vinster på mindre än en vecka. Kalmar utklassade Björklöven idag. Och Mora och Oskarshamn kan man inte räkna bort för de kan slå alla när de spelar som bäst.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 2024/25
Jag är tämligen säker på att du kan räkna bort Mora och Oskarshamn. De lär inte vinna tre bäst av sju serier även om de kanske kan skrälla i enstaka matcher.klintan85 skrev: ↑2025-02-16 21:17:45 Det är otroligt jämt i Hckeyallsvenskan i år. Just nu känns det som alla kan slå alla bland de 8 första. Det blir inget lätt val i år för något lag. AIK kan inte förlora just nu, man har tagit tre stora vinster på mindre än en vecka. Kalmar utklassade Björklöven idag. Och Mora och Oskarshamn kan man inte räkna bort för de kan slå alla när de spelar som bäst.
Säsongen 2024/25
De gör det bra, men ingen svit håller i sig. Särskilt inte nu när förväntningarna börjar växa i gnagarled.
Trots sviten ser jag det som tveksamt att de skulle ha spets nog att slå något av topp 4-lagen över sju matcher. De har ett mentalt övertag på oss, men inte på någon annan.
Aik - Karlskoga blir en intressant värdemätare.