Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
rikkard

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av rikkard »

Bra att Bergfors är nere i 4:e kedjan. Hoppas hans kontrakts bryts snart. Vi har inte råd med bekväma ex-lirare som krämar ut det sista ur karriären genom att göra mindre än vad som krävs. Har aldrig förstått Bergfors storhet. Hur han har kunnat spela i NHL och KHL, och där varit relativt poängstark är för mig en gåta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

rikkard skrev:Bra att Bergfors är nere i 4:e kedjan. Hoppas hans kontrakts bryts snart. Vi har inte råd med bekväma ex-lirare som krämar ut det sista ur karriären genom att göra mindre än vad som krävs. Har aldrig förstått Bergfors storhet. Hur han har kunnat spela i NHL och KHL, och där varit relativt poängstark är för mig en gåta.
Haha va? En av våra mest pålitligaste och proffsigaste spelare. Dessutom en av ledarna i laget.
Expert.
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

Detblir3poäng skrev:
TheForsa skrev:Vi ska vara ute efter Tobias Ekberg som tillhör Malmö. Hans kontrakt går ut efter säsongen.
"Enligt uppgifter till Kvällsposten vill Djurgården värva Ekberg, och har ett bud ute."

MrMadhawk
Han verkar ha ett förflutet inom pantern så det låter mycket troligt att jocke är intresserad......

Skämtåsido vet jag inte ett dugg om han här, nån som lagt märke till honom??
Jag har då aldrig sett honom.. om det är bra eller dåligt vågar jag inte svara på. Han kanske gör sitt jobb i det tysta. Ska kanske ersätta Alsing till nästa säsong då.
mb81

Inlägg av mb81 »

daaviid skrev:
Detblir3poäng skrev:
TheForsa skrev:Vi ska vara ute efter Tobias Ekberg som tillhör Malmö. Hans kontrakt går ut efter säsongen.
"Enligt uppgifter till Kvällsposten vill Djurgården värva Ekberg, och har ett bud ute."

MrMadhawk
Han verkar ha ett förflutet inom pantern så det låter mycket troligt att jocke är intresserad......

Skämtåsido vet jag inte ett dugg om han här, nån som lagt märke till honom??
Jag har då aldrig sett honom.. om det är bra eller dåligt vågar jag inte svara på. Han kanske gör sitt jobb i det tysta. Ska kanske ersätta Alsing till nästa säsong då.
Inte heller tänkt supermycket på honom. Mycket speltid i Malmö. Dryga 19 min/match. Speltid i både PP och BP även fast PP tiden har minskat i år och BP ökat. Förhållandevis bra corsi(över 50%) alla säsonger i Malmö och då är Malmö inte ett speciellt starkt Corsilag och svårt att tänka mig att Ekberg har extra mycket offensiva zonstarter. SÅ bra siffror. Producerar väl inte jättemycket i poängväg men helt ok tidigare säsonger. En liten dipp denna säsong. Men kan kanske förklaras med mindre speltid i PP också. I en bra ålder där man fortfarande kan utvecklas men tillräckligt gammal för att NHL inte ska vara intresserade. Något man borde kunna bygga på långsiktigt.

Borde var en bra ersättare till Alsing för rätt peng. Tänk dock på att Alsing ligger på en lön på ca 90-120K/månad(enligt Madhawk) så vi kan inte värva allt för dyrt. Dock lär väl Garrison också försvinna till nästa säsong så det frigör även en del löneutrymme.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ekberg har en viss offensiv uppsida men har fått en mer defensiv roll senaste tiden i Malmö och det är ju i den rollen som han gjort det väldigt bra. Jag skulle inte alls säga det skulle fungera som en ersättare till Olle Alsing (om inte Jocke tänkt sig att han skulle börja spela mer offensivt igen).
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Ekberg har en viss offensiv uppsida men har fått en mer defensiv roll senaste tiden i Malmö och det är ju i den rollen som han gjort det väldigt bra. Jag skulle inte alls säga det skulle fungera som en ersättare till Olle Alsing (om inte Jocke tänkt sig att han skulle börja spela mer offensivt igen).
Beror väl lite hur man tänkt lagbygget. Man vill nog mycket att backarna ska klara av att spela i alla zoner.
Sen borde Lill-Tjomme också vara nära att ta en ordinarie plats nästa säsong med tanke på hur bra han gör det i år.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:Ekberg har en viss offensiv uppsida men har fått en mer defensiv roll senaste tiden i Malmö och det är ju i den rollen som han gjort det väldigt bra. Jag skulle inte alls säga det skulle fungera som en ersättare till Olle Alsing (om inte Jocke tänkt sig att han skulle börja spela mer offensivt igen).
Beror väl lite hur man tänkt lagbygget. Man vill nog mycket att backarna ska klara av att spela i alla zoner.
Sen borde Lill-Tjomme också vara nära att ta en ordinarie plats nästa säsong med tanke på hur bra han gör det i år.
Jo absolut, men Olle är kanske seriens bästa allround-back i mitt tycke. Det kan man inte säga om Ekberg.

Helt enig om Simon, han har en väldigt stor uppsida och ändå ganska imponerande att en så pass offensivt skolad back kan klara av det så bra trots sin unga ålder. Behöver något år till sen kommer han med stor sannolikhet vara en toppback i den här serien.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Otippat, 2 nya år på Basse! Bra där.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

En mycket trevlig förlängning. Blivande trotjänare?
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Undrar vad vi fick ge för honom nu, han pris har ju gått upp såklart men borde väl inte vara lika mycket som t.ex. madhawk trodde i början av säsongen då han trodde att t.ex hv71 skulle komma med dom stora sedlarna för att ta honom till nästa säsong.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Detblir3poäng skrev:Undrar vad vi fick ge för honom nu, han pris har ju gått upp såklart men borde väl inte vara lika mycket som t.ex. madhawk trodde i början av säsongen då han trodde att t.ex hv71 skulle komma med dom stora sedlarna för att ta honom till nästa säsong.
Jag skrev inför säsongen (tror jag) att man borde redan tidigt ge honom ett förslag där den nya lönen skulle börja gälla f.rom det nya kontraktet skrevs på vilket såklart medför en högre kostnad den här säsongen men förhoppningsvis en något lägre kostnad på sikt. Jag tror det var på ett ungefär vad som hände här.

Återigen, bra Jocke.
mb81

Inlägg av mb81 »

Fan vad skönt att Basse förlängt. Om nu inte Josefson bryter sitt 2+2 årskontakt så har vi en oerhört stark centersida med Josefson, Basse, Haga, Wandell och Östman. Sen eventuellt förlängt med Bulan också.
Även om Bulan inte förlänger och Josefson flyttar så sitter vi ändå rätt bra till med den viktigaste positionen(bland utespelarna).

Skönt att vara ute i god tid med lagbygget denna säsong också. De flesta positionerna är rätt fyllda redan nu.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Stark och oväntad förlängning. Snyggt jobbat Jocke! Hoppas han kan få ordning på kroppen nu bara så vi inte får en halvskadad 29a på halsen.

Då kan det här bli en underbart viktig pusselbit för framtiden. Även om han säkerligen försvinner utomlands om ett år eller två oavsett. Men åtminstone inte till en konkurrent.
Manijock

Inlägg av Manijock »

rikkard skrev:Bra att Bergfors är nere i 4:e kedjan. Hoppas hans kontrakts bryts snart. Vi har inte råd med bekväma ex-lirare som krämar ut det sista ur karriären genom att göra mindre än vad som krävs. Har aldrig förstått Bergfors storhet. Hur han har kunnat spela i NHL och KHL, och där varit relativt poängstark är för mig en gåta.
Det sjukaste jag läst på detta forum förövrigt. På riktigt chockad över att någon sitter på sådana åsikter om en av våra främsta hörnstenar. Alltid på plats, lojal, vältränad, kan spela i alla kedjor. Kan säkert stanna i DIF resten av sin karriär om vi vill ha honom.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Bra att Basse förlänger och att tycka att det är rätt att Bergfors är nerflyttad till en fjärdelina är bara tramsigt
Ceterum censeo Solna esse delendam
Låst