Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFVästertorp »

Hoppas Järlan tar sig i kragen och värvar Gretzky,Lemieux och Patrick Roy. Hoppas även vi kan få in Paul Coffey på backen annaras kan han DRA ÅT HELVETE!
Djurgårdens IF
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, det skulle inte förvåna mig om Järlan prioriterade ovanstående namn framför spelare som faktiskt är bra - fortfarande!
DIFVästertorp

Den som på allavar inte fattar att silly Season knappt har börjat än och att truppen kommer ändras 10 ggr till borde ta sig en funderare
Djurgårdens IF
Metal Machine

Syftar du på mig nu eller? I så fall kan jag ju kontra med att den som inte fattar att mitt inlägg var en aning sarkastiskt kanske också skulle ta sig en funderare. Men annars då, du tycker att Almtorp är en bra värvning?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Helt klart en ganska bra spelare i mina ogon, men lika klart ar det att man blir ganska besviken da man hoppats pa nagot lite hetare namn pa centerpositionen. Jaja...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev: Allt handlar väl om förväntningar; när Frasse gick ut hintade om att man kanske högg efter Niklas Persson (vilket jag iofs höll som extremt osannolikt redan från början) så blir man "något" besviken när det antagligen landar på en spelare som Almtorp.

Almtorp är inte, hur mycket vi vrider & vänder på det, en toppcenter i ES, men det är å andra sidan ingen som officiellt sagt att DIF letar efter en sådan...
Mmmh.
När Frasse börjar läcka lite om eventuella nyförvärv så hoppas man ju nästan alltid på nåt chockerande bra.
Minns fortfarande känslan i kroppen (varm) när Ekman/Kronwall/Widing/BomBom/Nilson-Sms:en durrade till i fickan.

Med det i minnet framstår ju Almtorp som ett enda stor Jahaja........
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Metal Machine

Jag tror att kommande säsong kommer bli ungefär som denna. Tror dock att vi kommer att ha lite större anledning att oroa oss över slutspelsplats nästa vår. Vi kommer nog att hamna runt 6:a/7:a och åka ut mot ett stjärnspäckat Hv71 eller Färjestad i kvarten, efter att ha torskat 3 derbyn.
DIFVästertorp

Jag tor vi åker ur. 12a kommer vi med ynka 3 poäng. Med den här truppen kommer vi få svårt i kvalserien oxå. Avgå
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det här forumet är underbart. Finns aldrig något mellanting, antingen är man extremneggo eller extrempositiv. Härligt! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Det som skrivs här är enbart rykten från folk som har eller kanske inte har något belägg för det dom skriver. Sen om man ser på det ekonomiskt så borde även det väcka en tanke eller två i skallen på folk. Vi vet ju inte alls hur snackat går hos Janne eller hur han tänker för den delen. Han kan lika gärna titta på spelare som inte alls har nämnts i denna tråd, vilket är ganska tydligt om nu det AB skriver om Jonas Almtorp är sant.

Personligen säger jag bu eller bä om den värvningen, jag har för lite koll på killen, så jag väntar tills jag har sett han lira. Många är besvikna på värvningen (om den nu är sann) men jag tycker ändå man ska ge killen en chans innan man hugger han vid fotknölarna. SSK och DIF är helt olika föreningar med olika förutsättningar så endast tiden kan utvisa om det var en korrekt värvning eller inte.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Metal Machine

Ja, nu kanske vi inte behöver överdriva, vilket jag inte tycker att jag själv gjorde. Om vi börjar med att värva killar som Bartley och Almtorp är det väl alldeles uppenbart att vi inte har samma ekonomiska förutsättningar som inför förra säsongen. Sedan att man har förväntat sig det, eftersom DJURGÅRDEN har påstått det, det är ju en annan sak. Jaja, uttåg i kvarten...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Ja, nu kanske vi inte behöver överdriva, vilket jag inte tycker att jag själv gjorde. Om vi börjar med att värva killar som Bartley och Almtorp är det väl alldeles uppenbart att vi inte har samma ekonomiska förutsättningar som inför förra säsongen. Sedan att man har förväntat sig det, eftersom DJURGÅRDEN har påstått det, det är ju en annan sak. Jaja, uttåg i kvarten...
Fast nu är det ju så att vi antagligen gör ett bättre ekonomiskt resultat den gångna säsongen än silver-säsongen, så jag tror inte alls vi skall se det som att vi ska iväg med dyra spelare och in med medelmåttor. Detta är väl första steget i värvningsledet...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hahaha, ALMTORP?! Spetskompetens!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:Hahaha, ALMTORP?! Spetskompetens!
Nej, men har egentligen någon påstått att DIF letar efter en toppcenter? Svar nej.

Bra värvning? Tveksamt, inte speciellt spännande för att sammanfatta.
Metal Machine

Jo, det lär väl visa sig hur ekonomin ser ut. Märkligt ändå. Hur vi kan göra ett bättre (ekonomiskt) resultat med det här laget än förra året, då vi inte direkt hade något märkvärdigt lag. Speciellt med tanke på att vi gick till final 09/10 och åkte i kvarten senast. Jaja, märkligt som sagt...
Låst