Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av warrant »

Kall-El skrev:Jag har svårt att se Josefsson ta en plats i Devils inte minst då i princip alla nya killar som kommer in till den organisationen skall drillas i AHL innan de tar klivet upp.

Även Josefsson imponera under campen har jag svårt att se ett lag som Devils chansa med en tredje center heller utan jag misstänker att det kommer trilla in någon spelare till där.

Ställer mig dock något frågande till varför Josefsson får träna med DIF. Skall han få göra detta borde dealen varit att platsar han i Devils stannar han kvar, gör han inte det åker han hem till DIF och Devils står för lönen.

Med den dealen skulle DIF i alla fall kunna vinna något litet på denna trista historia...

... Även om Ekman och Nilson förstärker menar jag att det fortfarande saknas en center.

Vore kanske idé att chansa lite här och bara signa dessa två killar samt den där backen och sedan avvakta och se vad som händer med Josefsson samt även Zigomanis. Dock att chansa med en sådan viktigt sak som en central centerposition känns lite vanskligt, men i detta läget är det kanske den bästa vägen att gå. Ekman, Otto och Falk kanske kan lira centrar med 5 forwards par som man sedan bara rullar runt på.

Josefssons snack om "jag trodde inte Devils var intresserad..." låter som rent skitsnack i mina öron. Killen draftades tidigt och det tror som faan att inte Devils skulle släppa honom även om han väntade en säsong till. Dessutom gillar jag inte när välbetalda hockeyspelare anser sig ha rätt att bryta kontrakt bara för att de "får en större chans". Jag är uppbunden med canal digital i 13 månader till och de har blivit av med PL. Inte fasen fick jag bryta det kontraktet enligt dem, att de dessutom hade mage att anse att trimmad moppeåkning och spanska ligan skulle kunna ersätta PL gjorde mig inte direkt mindre upprörd. Det jag vill ha sagt är alltså att om denna typ av kontrakt gäller för en vanlig svensson bör kontrakt även gälla för välavlönade idrottsmän.

Har Ekman någonsin spelat center ? Tror inte det faktiskt.
Mackan har spelat center och är ett bättre val i så fall.
Och håller med att det behövs en center till DIF.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Nilson lirade center flankerad av just Ekman plus Thoresen/Robban Nilsson under lock-outen.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Jag undrar vad som hade hänt med Zigomanski om inte Jacob hade väntat med att kläcka nyheten att han ska sticka...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Både Mackan och Fimpen KAN spela center, men det är fan inte optimalt att NÅGON av dom gör det, då båda är mycket bättre forwards.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Edin skrev:Jag undrar vad som hade hänt med Zigomanski om inte Jacob hade väntat med att kläcka nyheten att han ska sticka...
Ja du, vem vet?

Däremot blir det en klar försämring ifall Ziggy ska ersätta Josef. Dels skulle Josef vara ännu bättre nästa år men dessutom var han redan i år klasser bättre.

Tack och lov att ledningen ser bortom Ziggys fantastiska tekningar. Många här verkar helt förblindade av just det och bortser från hans övriga begränsningar. Saknar speed, passningsskicklighet och är rätt ofarlig framåt. Passade verkligen inte in i vårt nuvarande spelsystem med långa anfall. Kom aldrig in i det här med platsbyten och släppa puck.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Edin skrev:Jag undrar vad som hade hänt med Zigomanski om inte Jacob hade väntat med att kläcka nyheten att han ska sticka...
Ja du, vem vet?

Däremot blir det en klar försämring ifall Ziggy ska ersätta Josef. Dels skulle Josef vara ännu bättre nästa år men dessutom var han redan i år klasser bättre.

Tack och lov att ledningen ser bortom Ziggys fantastiska tekningar. Många här verkar helt förblindade av just det och bortser från hans övriga begränsningar. Saknar speed, passningsskicklighet och är rätt ofarlig framåt. Passade verkligen inte in i vårt nuvarande spelsystem med långa anfall. Kom aldrig in i det här med platsbyten och släppa puck.
Ziggy var bra på att teka och att döda utvisningar, så i vissa lägen var har riktigt viktigt. Om det är värt att förlänga vet jag dock inte.
DIF!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Josefssons snack om "jag trodde inte Devils var intresserad..." låter som rent skitsnack i mina öron. Killen draftades tidigt och det tror som faan att inte Devils skulle släppa honom även om han väntade en säsong till. Dessutom gillar jag inte när välbetalda hockeyspelare anser sig ha rätt att bryta kontrakt bara för att de "får en större chans". Jag är uppbunden med canal digital i 13 månader till och de har blivit av med PL. Inte fasen fick jag bryta det kontraktet enligt dem, att de dessutom hade mage att anse att trimmad moppeåkning och spanska ligan skulle kunna ersätta PL gjorde mig inte direkt mindre upprörd. Det jag vill ha sagt är alltså att om denna typ av kontrakt gäller för en vanlig svensson bör kontrakt även gälla för välavlönade idrottsmän.
WORD

Vem har inte skrivit kontrakt i affärssammanhang som man ångrar i efterskott och som inte går att bryta allra minst med motiveringen att det var min ambition innan jag fick klart för mig att...

Ungdomligt oförstånd är ingen bra ursäkt Josef.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Tack och lov att ledningen ser bortom Ziggys fantastiska tekningar. Många här verkar helt förblindade av just det och bortser från hans övriga begränsningar. Saknar speed, passningsskicklighet och är rätt ofarlig framåt. Passade verkligen inte in i vårt nuvarande spelsystem med långa anfall. Kom aldrig in i det här med platsbyten och släppa puck.
Verkligen. Oerhört märkligt att så många har så höga tankar om honom.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Toppen att Djurgården letar efter en ersättare direkt och inte tar för givet att Josefson kommer hem. Med största sannolikhet kommer han nog ändå att göra det, och då till en reducerad kostnad eftersom jag tar för givet att NJ betalar åtminstone en del av hans lön. Summan av kardemumman kan mycket väl bli att hela denna soppa skapar ett starkare lag för DIF än vad vi annars skulle ha haft. Är inte så sugen på Ziggy faktiskt.

Linkan (ja, jag vet att han inte är center) eller Joakim Lindström vill jag ha! Finns inte så himla mycket heta svenska centrar lediga känner jag... Hannula är ju inte heller center.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Just det som är problemet; Ekman, Nilsson, Eklund kan antagligen spela centrar allihopa, MEN de gör sig bättre som forwards.

Av detta följer att vi verkligen behöver få in en naturlig center som ersättare till Josefsson.

Om man leker med tanken att Nilsson och ekman är klara bör den sista spelaren man plockar in vara en naturlig center. Kan detta inte finnas är det kanske bättre att avvakta och se vad som finns på marknaden senare. Att chansplocka in en spelare som inte är ennaturlig center eller tvinga forwards att spela i en ovan centerroll för att bereda pats för t ex Bremberg känns tveksamt i mina ögon.

Sedan återstår också den intressanta frågan att lösa beträffande backen som saknas. Hyser en viss oro för att det kan bli tal om chansning där tyvärr...
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Om vi går igenom DIF:s centerbesättning så kan vi konstatera att laget har:

Kristofer Ottosson, som är en bra förstacenter.

Marcus Krüger, som är en bra andracenter. Jag uppfattar Marcus som en naturlig center som även kan spela ytterforward. Krüger hade problem med tekningsstatistiken föregående år, något som måste förbättras till kommande säsong.

Niklas Falk, som är en bra tredjecenter.

John Norman, som om han får lika mycket förtroende som Oscar Eklund föregående säson kan spela fjärdecenter. John bör spela tillsammans med Fimpen som kan sköta tekningarna.

Vid skador kan Fimpen, Marcus Nilson och Tim Eriksson spela centrar.

Följande centrar ger följande laguppställning om Nils Ekman, Marcus Nilson och Fredrik Bremberg ansluter till laget.

Marcus Nilson - Kristofer Ottosson- Jimmie Ölvestad
Nils Ekman - Marcus Krüger- Fredrik Bremberg
Patrik Cehlin - Nichlas Falk - Mathias Tjärnqvist
Tim Eriksson - John Norman - Fimpen Eklund

Alexander Deilert - Marcus Ragnarsson
Andreas Holmqvist - Oscar Eklund
Kyle Klubertanz - David Printz

Backsidan blir lagets svagaste del och mycket skadekänslig, trots att Falken kan spela back vid skador. Förhoppningen är att Kim Lennhammer redan i år håller för inhopp.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Någon av er som har en aning om ev nyförvärv?
Kommer Ekman? Linkan?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

sunne skrev:Någon av er som har en aning om ev nyförvärv?
Kommer Ekman? Linkan?
Ekman är klar enligt Frasse och Tomas Ros sista källan inte lika trovärdig
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Denna unga f.d Almtuna center ska vara klar för ett ES-lag. Hoppas inte det är DIF (även om han har potential)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3757
Född till sportchef.
Låst