Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 21/22

Inlägg av Vikas »

Ja, SAIK ser inte det minsta intresserade ut.

Som sagt, det är ingen nackdel att möta "topplag" i de sista matcherna på säsongen. De vilar spelare och har tankarna i slutspelet istället för matchen, och då presterar de sällan.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jösses så odisciplinerade Skellefteå ser ut.

Ja, ja.. det var nästan för bra för att vara sant ändå att vi skulle komma undan kval. Sista livlinan Tisdag.
25/4-2025
daaviid

Säsongen 21/22

Inlägg av daaviid »

SAIK självmål också. Mysigt.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

förevigtdjurgården skrev: 2022-03-13 19:04:51 Jösses så odisciplinerade Skellefteå ser ut.

Ja, ja.. det var nästan för bra för att vara sant ändå att vi skulle komma undan kval. Sista livlinan Tisdag.
Domaren ser oxå odisciplinerad ut
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Efter att ha kollat 2 perioder av LHC-SAIK så blir man ännu mer illa till mods när man faktiskt ser bra PP från båda lagen...DIF's PP är fortsatt ett stort jävla skämt. :roll:
AirQ

Säsongen 21/22

Inlägg av AirQ »

vilket jävla skämt vad alla motståndarmatcher går emot oss :roll:

Enda vi kan göra är att se till att vinna mot malmö på tisdag o hoppas att vi får lite medgång, annars är de bara o ladda för kval.
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Sjukt orolig över våran form rent spelmässigt.
Jag är inte det minsta säker på att vi klarar det här. Otroligt nervöst.
Speciellt med tanke på att försvarsspelet stundtals ser ut som en hönsgård, vi kan inte göra mål i PP, och vi är ganska klena i närkampsspelet. Tre ingredienser som är livsviktiga i en matchserie.
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Själv är jag 100% inställd på kval...Inte en chans att DIF har något att hämta mot Malmös stora fysiska spelare....

3-0 LHC, så då är väl dom i princip säkra också...
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

#10 skrev: 2022-03-13 18:44:58
EspenK skrev: 2022-03-13 18:41:34 Japp. Lhc kommer vinna om inte Saik vill spela
Tror ni att alla lag vi i botten vinner mot inte vill spela?
Det är enligt mig lika befängt som att disciplinnämnden gynnar eller missgynnar oss
Såg du matchen? Inte i närheten av det spel de visat upp på sistone. Säger inte att Saik la sig men en så pissig insats som de gör idag… Sämsta jag sett dem göra.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

EspenK skrev: 2022-03-13 20:10:04
#10 skrev: 2022-03-13 18:44:58
EspenK skrev: 2022-03-13 18:41:34 Japp. Lhc kommer vinna om inte Saik vill spela
Tror ni att alla lag vi i botten vinner mot inte vill spela?
Det är enligt mig lika befängt som att disciplinnämnden gynnar eller missgynnar oss
Såg du matchen? Inte i närheten av det spel de visat upp på sistone. Säger inte att Saik la sig men en så pissig insats som de gör idag… Sämsta jag sett dem göra.
Tyckte dom sa själva att det gått tungt ett tag nu, blir sånna perioder för lag, däremot var plast otroligt aggressiva och påkopplade
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-13 20:03:18 Sjukt orolig över våran form rent spelmässigt.
Jag är inte det minsta säker på att vi klarar det här. Otroligt nervöst.
Speciellt med tanke på att försvarsspelet stundtals ser ut som en hönsgård, vi kan inte göra mål i PP, och vi är ganska klena i närkampsspelet. Tre ingredienser som är livsviktiga i en matchserie.
Oavsett var vi spelar de närmaste 10 åren så måste PP och försvarsspel bli mycket bättre, en trend som varit ett tag nu. Där sitter det i ledningen..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rent statistiskt borde vi få med oss 1-2 resultat i sista 3 omgångarna, eftersom i princip alla resultat gått emot sista veckorna.
Men det hänger helt på oss om det ens kommer ha någon betydelse

Som någon sa i Örebro-tråden.
Vi har ju inte spelat bra i speciellt många av de matcher vi vunnit på slutet, snarare varit helt uträknade mitt i matcher, men lyckats vända ändå.

Miffen kommer vara taggade till max att cementera oss i kval en sista gång.
Säsongens svåraste match i ett läge då det återuppbyggda självförtroendet fick sig en rejäl smocka igår.
Det känns så där...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-03-13 20:55:14 Rent statistiskt borde vi få med oss 1-2 resultat i sista 3 omgångarna, eftersom i princip alla resultat gått emot sista veckorna.

Vi har ju inte spelat bra i speciellt många av de matcher vi vunnit på slutet, snarare varit helt uträknade mitt i matcher, men lyckats vända ändå.

Säsongens svåraste match i ett läge då det återuppbyggda självförtroendet fick sig en rejäl smocka igår.
Det känns så där...
Eller så accepterar man att vi är i kval. Det var ju egentligen klart redan vid jul. Är tacksam över att det är ett lag i hygglig medvind som går in i ett kval mot Timrå.
Kommer bli extremt tufft 50/50 skulle jag tro. Men frågan är om vi inte ska klara det över 7 matcher.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av förevigtdjurgården »

Kvalet, om det nu blir så, kunde inte vara en mer oläglig period.. eller om det är att släktresa för födelsedagsfirande (som skulle genomförts för 2 år sen) kommer olägligt. En av de två är det iallafall, kul att sitta nere på Gran Canaria och våndas i upp till 7 fajter. Kommer bli bra stämning om kvällarna..
25/4-2025
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-03-13 20:55:14 Rent statistiskt borde vi få med oss 1-2 resultat i sista 3 omgångarna, eftersom i princip alla resultat gått emot sista veckorna.

Det känns så där...
Och det är typ på grund av detta vi kommer vinna, men sen tar Malmö tre raka och vi förlorar mot Oskarshamn.
Det är den logiken som levt senaste veckorna.

Skämt åsido. På något konstigt sätt har vi spelat bättre borta än hemma senaste tiden. Kanske för att vi lirar helt utan press?
Slår vi Malmö på tisdag och de förlorar hängmatchen på torsdag, då är det plötsligt 1 poängs marginal med 50 matcher spelade för båda lagen.

Frågan är om man vill detta, eller om man vill att det ska vara färdigt på tisdag så man kan fokusera på kvalet? Jag har ingen jäkla aning. Analyserar detta hela tiden och kommer alltid fram till nya slutsatser. Man mår inte bra just nu.
Skriv svar