Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Fricke skrev:
ciirree skrev:
Fricke skrev:
Äsch. Det här är hockey för fan. Ölvestad mördade Enterfeldt för något år sedan. Håkan Södergren avgudas för att han halvt slog ihjäl Matte Alba.

Colliton och Mora ska precis som Osten och Luleå låta andra sköta anmälandet.
Eftersom du svarar så, så har du inte förstått vad vi menar ens.
Vi VILL att andra ska sköta anmälandet men tills dess så måste någon sätta ner foten.

Crosscheckingen som Roest gav Jacke hade kunnat sluta med rullstol resten av livet. Ska vi bara sitta här och säga "Äsch" till varje överfall som går BIK Karlskoga obemärkt förbi tills någon skadar sig "rejält"?

När någon har fattat att det måste tas seriösare än vad det gör nu, DÅ kan klubbarna låta anmälningarna göras av nån annan!

Missförstå mig rätt, jag tycker också att det här med att klubben anmäler känns väldigt fjantigt. Men jag tycker det är bra att fler vågar TILLS förbundet fått huvudet ur arslet och agerar.
Då kanske du själv hade polisanmält Håkan Södergren, för att sätta stopp för hockeyvåldet, om du varit med 1984?

Nog för att Roest gott kunde fått en femma men så förbannat farlig var varken den förseelsen eller Wessners tackling. Ni har, med alla rätt, DIF-glasögon på er. Samma glasögon som vi alla hade när vi var förfärade över Ölvestads avstängning mot Luleå.
Jag har faktiskt inte sett den situationen så jag ska inte uttala mig (Södergren incidenten).

Nu överdriver du väl? Först kommer han i full fart och med en armbåge fäller Jacke. Sen kör han en crosschecking i nacken när Jacke redan har huvudet i isen.
Som sagt, kunde blivit rullstol!

Wessners tackling nu sist är inte den fulaste han delat ut, håller med - men vad jag har förstått så har man alltid i åtanke vad killen varit med om innan (eller?). Så straffet är mer än rätt!
Användarvisningsbild
DIF#1

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av DIF#1 »

Nån som hört nåt nytt angående ryktet att 4 lag går upp från kvalserien? Eller när kommer beslutet?
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

ciirree skrev:
Nu överdriver du väl? Först kommer han i full fart och med en armbåge fäller Jacke. Sen kör han en crosschecking i nacken när Jacke redan har huvudet i isen.

Wessners tackling nu sist är inte den fulaste han delat ut, håller med - men vad jag har förstått så har man alltid i åtanke vad killen varit med om innan (eller?). Så straffet är mer än rätt!
1. Jacke? En femma absolut men inte mycket värre än så.
2. Fel. Det är första gången Wessner blir avstängd för tackling. Han samlar på sig utvisningar för snack, är allmänt jävligt jobbig - men inte i någon annan mening återfallsförbrytare eller huvudjägare.

Håkan Södergren slog av Matte Albas näsa med en dubbelfattad baseball-sving.

Tycker förövrigt att DN fungerat ovanligt bra i år men att ingen av Karlskoga incidenterna borde vara avstängningar OCH att matcherna mot Karlskoga är utomordentligt underhållande (
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fricke skrev:
ciirree skrev:

2. Fel. Det är första gången Wessner blir avstängd för tackling. Han samlar på sig utvisningar för snack, är allmänt jävligt jobbig - men inte i någon annan mening återfallsförbrytare eller huvudjägare.

Tycker förövrigt att DN fungerat ovanligt bra i år men att ingen av Karlskoga incidenterna borde vara avstängningar OCH att matcherna mot Karlskoga är utomordentligt underhållande (
Agree.
Wessner är en jobbig och gnällig jävel att möta (rätt ok hockeyspelare också med AS-mått mätt).
Men precis som du säger, ingen tidigare avstängning, han pysslar med en annan sorts grisighet.
Kryper under skinnet, inte längre så mycket på DIF-spelare, men väl på DIF:s fans.

Såg just på Modo-Lhc, där snackar vi farligt spel av Modos Regehr.
Wessner framstår mest som en gnällig Tjatkärring i jämförelse med den tacklingen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Fricke skrev:
ciirree skrev:

Agree.
Wessner är en jobbig och gnällig jävel att möta (rätt ok hockeyspelare också med AS-mått mätt).
Men precis som du säger, ingen tidigare avstängning, han pysslar med en annan sorts grisighet.
Kryper under skinnet, inte längre så mycket på DIF-spelare, men väl på DIF:s fans.

Såg just på Modo-Lhc, där snackar vi farligt spel av Modos Regehr.
Wessner framstår mest som en gnällig Tjatkärring i jämförelse med den tacklingen
Denna import verkar vara av sorten "Skadat gods" - vilken jävla dåre.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

SirDIFalot skrev:
sm910 skrev:
pulverapa skrev:Varför måste en tackling anmälas? Det är väl bara att titta på det och sen dela ut ett straff?
För att det är ekonomiskt ineffektivt att nämnden själva ska skanna igenom alla matcher och göra framställningar. Framförallt som långt från alla matcher ens tv-sänds.
Det räcker väl med om domaren för vidare ett ärende till nämnden eller ej?
Inte enligt DN som går emot domarna och fäller honom i ärendet.
It's easier to be an asshole to words than to people
ciirree

Inlägg av ciirree »

Fricke skrev:
ciirree skrev:

Ja, Jacob Johansson, kallas Jacke.

Okej jag var osäker om Wessner där men då vet jag.

Helt seriöst. Om en CROSSCHECKING på en liggande spelare i NACKEN inte är mer än 5 min. Hur långt ska man då behöva gå med dig som domare för ett matchstraff?

Hur hade du själv reagerat om BIK spelare crosscheckat en liggande Sörensen i nacken typ? Är matchen då forts lika underhållande?
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

ciirree skrev:
Fricke skrev:
ciirree skrev:

Ja, Jacob Johansson, kallas Jacke.

Okej jag var osäker om Wessner där men då vet jag.

Helt seriöst. Om en CROSSCHECKING på en liggande spelare i NACKEN inte är mer än 5 min. Hur långt ska man då behöva gå med dig som domare för ett matchstraff?

Hur hade du själv reagerat om BIK spelare crosscheckat en liggande Sörensen i nacken typ? Är matchen då forts lika underhållande?
Tycker inte crosscheckingen faktiskt tar i nacken. Men för tredje gången så kan han gott ha en femma. Din pojkvän Jacke verkar inte heller blivit invalid. Så om Sören fått en crosschecking, inte blir skadad och Roesten får en femma och det blir ett jävla liv på läktaren så skulle jag nog säga att matchen på många sätt blir mer underhållande. Jag säger det utan att förespråka våld - men hockey blir så mycket roligare med lite känslor.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Min högst personliga gissning är att SHL jobbar stenhårt på att få upp fyra lag från KS till nästa säsong. Detta av den enkla anledning att rätt lag återfinns i KS.

Nu har man dessutom en möjlighet att få stöd från Allsvenskan då SHLs förslag förut väl bestod i att de båda sista lagen från SHL skulle få friplatser och att sedan de Allsvenska lagen skulle få göra upp om två platser.

I övrigt tror jag SHL får igen sina önskningar nu då man inte ger något lag "fribiljett" och så länge som inga fribiljetter delas ut har jag svårt att vara tokkritisk mot det heller.

Dessutom behöver SHL utökas med minst två lag, gärna fyra.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Kall-El skrev:Min högst personliga gissning är att SHL jobbar stenhårt på att få upp fyra lag från KS till nästa säsong. Detta av den enkla anledning att rätt lag återfinns i KS.

Nu har man dessutom en möjlighet att få stöd från Allsvenskan då SHLs förslag förut väl bestod i att de båda sista lagen från SHL skulle få friplatser och att sedan de Allsvenska lagen skulle få göra upp om två platser.

I övrigt tror jag SHL får igen sina önskningar nu då man inte ger något lag "fribiljett" och så länge som inga fribiljetter delas ut har jag svårt att vara tokkritisk mot det heller.

Dessutom behöver SHL utökas med minst två lag, gärna fyra.
Helt min tanke, de kommer aldrig få en så bra tid att ändra serien som nu, och som du säger så har även jag svårt att vara jätte kritisk då inga friplatser delas ut, visst detta skulle ordnats mycket tidigare men förutom det så..
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.shl.se/artikel/49879/

Och där kom det. 12 lag nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

Bra att man inte manipulerar med serien under innevarande säsong - fair play helt enkelt
ciirree

Inlägg av ciirree »

Bra beslut tycker jag också.
Men det står att 14 lag kommer spela 2015/2016 och då skrotas Kvalserien. Hur kommer det då funka, det står det inget om?!

EDIT: Läwte SB innan. Ser nu att SHL har en full förklaring!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Hans Abrahamsson ?@69Abris 19m

Kvalserien skrotas från säsongen 2015/16. I stället bäst av sju matcher mellan de två sista i SHL och de två första i HA.
https://twitter.com/69Abris
Senast redigerad av sthlm1891 den 2014-03-13 12:42:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Och där gick startskottet för en extrem kapprustning nästa säsong där alla lag spränger sin budget och riskerar konkurs i ett försök att ta sig upp.
Låst