peobjörn skrev:Hänger inte med här varje dag, så jag har missat en fråga: Hur var det tänkt (?) med Tyler Plante? Vad gjorde han under slutet av säsongen? Och var är han nu?
Meningen med Plante var väl att ha honom som backup till Wesslau ifall han skulle gå sönder eller liknande efter att ha stått så många matcher. Plante fick stå och öppna båsdörren under sin tid den här säsongen. Men jag undrar också, vad händer med honom nu!?
Han är nog den enda i DIF hockeys historia med att ha varit i DIF utan spelat en match.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Så står det: 11/12 under "contract". Så oavsett varifrån uppgifterna har kommit om att Sandberg är kontrakterad så är dessa direkt felaktiga och den personen bör i fortsättningen inte tas på något som helst allvar eftersom denna uppenbarligen ljuger.
Jag har ingen aning om vart detta ryktet kommer ifrån men ryktet sa inte att tim var kontrakterad utan att man skulle förlänga med honom.det är lite skillnad!
Magnutz skrev:En av de märkligaste värvningar jag varit med om. Inget snack. Luktade panik om den.
Instämmer, lär dröja innan hans tröja hissas upp i taket men det var väl ett lån och han är ute ur bilden. Angående Japanen stod han visst nån match, bla en straffläggning som han vann, minns att han satt oss på pottan ordentligt när det framgick att han var utan svenskt pass och vi skulle få 10 poängs avdrag med för många ej EU spelare, 2001-2 säsongen om jag minns rätt?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Det svåraste är ju att behålla Norman, Kempe och Åberg, där de två sistnämnda förmodligen lämnar.
Annars är jag helt enig i att Josh Soares skulle bli en bra förstärkning. Connolly har jag ingen bra koll på.
En till center ropas det på. Tyvärr tror jag inte så blir fallet. Johner anses nog som en förstacenter.
Men forwardsmässigt är väl det här ett lag som skulle kunna utmana i en kvalserie?
En av de absolut viktigaste uppgifterna i detta bygge är att ingjuta Elitserie-tänk i laget. De FÅR INTE spela och tänka Allsvensk hockey för då blir det inte bra när laget sedan möter de två Elitserie-bakade lagen som ska kvala. (Rögle/TIK eller Rögle/Lakers). Agera som Elitserielag med allt vad det innebär. Detta måste genomsyra verksamheten och konstruktionen av laget.