Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av ludde- »

Räcker med att spelarna får tillbaka lite självförtroende och alla faktiskt kämpar så bör vi komma minst topp2 i kvalserien, men annars är nog den största skillnaden mellan oss och kvalserielagen Gustaf Wesslau.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Får lite känslan av att vår styrelse lever in denial typ som tyskarna gjorde i slutet på andra världskriget, hemsidan spyr ut massa verklighetsfrämmande propaganda, styrelsen tror på seger in i det sista, mirakelvapen som skall rädda oss från avgrunden, spelarna som har lurat sig själva om seger utan uppoffring.

Hoppas på rejäl omskakning av organisationen inför nästa säsong, oavsett ES eller AS.

Måste säga att jag hörde till dem som trodde vi skulle göra bra ifrån oss i år, men bara att lyfta på hatten och erkänna att de som sa annat på forumet faktiskt hade rätt, och nu med facit mer eller mindre i hand så tror jag inte att det var slumpen som gjorde att de fick rätt.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

ludde- skrev:Räcker med att spelarna får tillbaka lite självförtroende och alla faktiskt kämpar så bör vi komma minst topp2 i kvalserien, men annars är nog den största skillnaden mellan oss och kvalserielagen Gustaf Wesslau.
Det bör tränas på att göra mål också, självförtroende visst, men man är ju så fenomenalt sämst på det här med att gå på mål.

Vi kan ha Wesslau vevandes i all ära, men vad hjälper det oss när vi inte kan göra mål?
Alltid Oavsett.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är Wesslaus fel att vi har så jävla dåligt målgörar-självförtroende. Han tar ALLT på träningarna... Våra grabbs blir ledsna då.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:Det är Wesslaus fel att vi har så jävla dåligt målgörar-självförtroende. Han tar ALLT på träningarna... Våra grabbs blir ledsna då.
Sandberg lär dom väl ha gjort mål på? :shock:
Okej jag överdrev.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Bjurre skrev:
Magnutz skrev:Det är Wesslaus fel att vi har så jävla dåligt målgörar-självförtroende. Han tar ALLT på träningarna... Våra grabbs blir ledsna då.
Okej jag överdrev.
Sandis fick inte stå, ens på träningarna. Men, skämt åsido. Jag undrar. Hur fan kan vi vara så dåliga på att göra mål?!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:
Bjurre skrev:
Okej jag överdrev.
Sandis fick inte stå, ens på träningarna. Men, skämt åsido. Jag undrar. Hur fan kan vi vara så dåliga på att göra mål?!
Jesus målvakten då? Han var ju svett i ett DIF-tv klipp.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Bjurre skrev:
Magnutz skrev:
Bjurre skrev:
Okej jag överdrev.
Jesus målvakten då? Han var ju svett i ett DIF-tv klipp.
Tungt att bära vattenflaskor o. dyl. vettu.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Magnutz skrev:
Bjurre skrev:
Okej jag överdrev.
Funderat också på det, som många sagt här innan så är det mycket p.g.a att vi inte går på mål, vi snurrar runt i hörnen och typ fiser iväg våra chanser där. Sen varför vi inte går på mål har väl och göra med att våra forwards är för klena, ingen som orkar bryta in på mål när moståndarnas backar blir för stora.

Vi har också svårt att skymma målvakterna just på grund av storlek också, lätt att plocka bort den som ställer sig framför deras målvakt.

Skulle behövt ha någon med tyngd i åtminstone två av kedjorna. Ölvestad är väl den enda av våra forwards som är någorlunda kraftig, medans Printz är det på backsidan.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

18DIF91 skrev:
Magnutz skrev:
Bjurre skrev:
Okej jag överdrev.
Funderat också på det, som många sagt här innan så är det mycket p.g.a att vi inte går på mål, vi snurrar runt i hörnen och typ fiser iväg våra chanser där. Sen varför vi inte går på mål har väl och göra med att våra forwards är för klena, ingen som orkar bryta in på mål när moståndarnas backar blir för stora.

Vi har också svårt att skymma målvakterna just på grund av storlek också, lätt att plocka bort den som ställer sig framför deras målvakt.

Skulle behövt ha någon med tyngd i åtminstone två av kedjorna. Ölvestad är väl den enda av våra forwards som är någorlunda kraftig, medans Printz är det på backsidan.
Finns väl ingen som vill in och kriga. Det kan ju göra ont när dom möter backar som Frögren och gubbarna.
snoddas

Inlägg av snoddas »

Snacka om natt och dag!för lite drygt två år sedan satt jag och polarna på balkongen i solen och lyssnade på coca carola på högst volym och laddade upp för första finalmatchen mot hv!nu är man fast i någon typ av koma och ser vårt kära djurgården sakta men säkert försvinna från sveriges finrum.(det är ju naturilgtvis inte helt kört än men man har börjat ställa in sig på den bittra verklighet som vi snart kan få uppleva)

Känns så jävla sorgligt!
isolerad

Inlägg av isolerad »

OM vi lyckas ta tre pinnar mot LHC på tisdag och tre mot Timrå på torsdag (vilket inte borde vara helt omöjligt) så blir det ruskigt intressant hur tabellen ser ut inför de två sista omgångarna.
i
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
Bjurre skrev:
Okej jag överdrev.
En förklaring är att vi knappt skapar några chanser.
Ska man vara ärlig så hade Saik betydligt fler farliga chanser än oss.
Vi kommer till halvchanser och många ofarliga skott utifrån.

Däremot höll vi spelet uppe ikväll. Men uddlösheten framåt är fortfarande ett problem.
Vi ser inte ut att vara samspelta för fem öre i de avgörande lägena. Allt improviseras och rinner för det mesta ut i sanden.

Saik var hela tiden konsekventa. Alla dumpningar och spel ur trängda lägen utfördes med stenhårda puckar utefter sargerna till medspelare som hela tiden visste var puckarna kom.

Vi skickade puckarna helt i blindo gång efter annan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

isolerad skrev:OM vi lyckas ta tre pinnar mot LHC på tisdag och tre mot Timrå på torsdag (vilket inte borde vara helt omöjligt) så blir det ruskigt intressant hur tabellen ser ut inför de två sista omgångarna.
Absolut, bara att instämma! Att vi tar 6 poäng i de två kommande matcher är inte omöjligt, även om det blir tufft. Men kort och gott, slår vi LHC på tisdag tror jag inte att vi kvalar. Linköping är verkligen praktuselt och har ett oerhört svårt spelschema kvar.

Om Brynäs slår Växjö idag kan avslutningen blir ruggigt intressant, trots Modos seger idag.
Modo möter efter det Frölunda hemma, ett Frölunda som har 9 segrar i de 10 senaste matcherna (inkl. dagens match) och kör i skrivande stund över LHC totalt. Frölunda lär ta poäng mot Modo, och skulle dom dessutom vinna, vilket jag tror dom gör, är tisdagen oerhört intressnat.
Ett formstarkt Färjestad ställs då hemma mot Växjö, vilket bör vara en given hemmaseger.
Slår vi då Linköping under ordinarie tid, då ser läget ut så här med 3 matcher kvar:

8. Modo 72
9. Växjö 71
10. Djurgården 70
11. Linköping 67

Nedan följer spelscheman:

DIF
Timrå - Djurgården
Djurgården - Modo
Hv71 - Djurgården

LHC
Linköping - Skellefteå
Linköping - Hv71
Modo - Linköping

Modo
Modo - Brynäs
Djurgården - Modo
Modo - Linköping

Växjö
Frölunda - Växjö
Växjö - AIK
Luleå - Växjö

Viktigt att komma ihåg är ju givetvis att resultaten i nästa omgång går i vår väg, förstås. Annars är allt mitt skrivande här nere inte relevant.

För vår del, bör vi ta minst två poäng mot Timrå. Goda möjligheter till tre finns.
Modo hemma är tufft, men vi är favoriter. Goda chanser till tre poäng.
Hv borta är svårt att säga, men sannolikheten för att Hv inte har något att spela för är stor, och då har vi goda poängchanser.
Poäng totalt: 5-7

Växjö har ett ruggit svårt spelschema. Borta mot Frölunda är en given förlust, likaså borta mot Luleå i sista skulle jag säga. Aik hemma är även den tuff, då aik spelat riktigt bra mot Växjö under säsongen. 50/50 i den matchen, men Växjö lär inte ta mycket poäng de tre sista omgångarna.
Poäng totalt: 2-4

Linköping är svåra att förutspå, men så uselt som dom spelat, så är det tuffa matcher. Skellefteå och Hv hemma har dom goda poängchanser, Modo borta i sista, som slåss för slutspelsplats, bör vara en given torsk skulle jag säga.
Poäng totalt: 3-6

Modo har bäst utgångsläge (inte minst med tanke på dess poängchanser hemma mot Frölunda också). Hemmamatch mot Brynäs, en riktigt tuff uppgift. 50/50 känns det som, kanske litet övertag Modo. Sen borta mot oss, där vi är favoriter. Men det kommer bli jämnt och Modo har goda poängchanser. Sen Linköping hemma, där räknar jag med en stabil hemmaseger.
Poäng totalt: 5-8

Nu är all ovan text skriven ifall att Frölunda slår Modo, vi slår LHC och Växjö torskar idag och på tisdag förstås, men skulle det ske, har vi goda möjligheter till slutspel. Då skulle jag påstå att det står mellan oss och Modo, med fördel Modo. Men som sagt, vägen dit är lång, men jag håller tummarna. Även om oddsen inte är på vår sida, så lever slutspelshoppet igen nu när Växjö också är på väg mot förlust idag.

Men jag tror vi och Växjö hamnar i ingenmansland, samtidigt som Modo går till slutspel och LHC kvalar. Känns mest troligt i dagsläget.

8. Modo
9. Växjö
10. Djurgården
11. Linköping

Där har ni min gissning.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Och där tog matchen i Växjö slut, Brynäs vann. Hoppet lever gott folk, hoppet lever!
Skriv svar