Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
har dom inte klubba å skydd oxå ? :S hehe ne men okej förlåt då jag tänkte mer på att tjärnqvist sliter mycket. de vi behöver är en spelare som alltid går på mål. en av sakerna jag älskade med hörnqvist var att så fort pucken va framför mål så va han oxå där.och han tog alltid fighten framför mål ! målvakterna fick aldrig en lungn stund när han va inne.
DIF <3
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker jag låter asbra. Nisse besitter även han elakhet som kommer blanda sig bra med våra artister. Synd bara att han säkerligen kräver ca 300 000 i månaden... Och pengarna ska räcka till en back också... En bra sådan.Lee Harvey Oswald skrev: En klassback + Nisse, sedan rullar vi....
Jag är tänd som fan. Längtar till den sjunde mot HIFK!
Sitter och kollar på kvartsfinal 3, "Johanssons/Säckens järnkaminer!" ekar, det står 3-2 och uret ligger på 19.37. Jag vet att om 10 sekunder sätter Otto den i öppen bur. Längtar till den känslan som vi som var där kände då! Jag är nöjd om vi kan leva upp till hälften mot Luleå - stämningen var magisk!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-07-16 22:37:07, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
- Emil Svelander
Jag anser att det är den bästa stämningen som någonsin skapats på en Djurgårdsläktare. Skall tilläggas att jag då besökt ett antal läktare och arenor när där DIF spelat ishockey och fotboll.DIF_Soldier skrev:Tycker jag låter asbra. Nisse besitter även han elakhet som kommer blanda sig bra med våra artister. Synd bara att han säkerligen kräver ca 300 000 i månaden... Och pengarna ska räcka till en back också... En bra sådan.Lee Harvey Oswald skrev: En klassback + Nisse, sedan rullar vi....
Jag är tänd som fan. Längtar till den sjunde mot HIFK!
Sitter och kollar på kvartsfinal 3, "Johanssons/Säckens järnkaminer!" ekar, det står 3-2 och uret ligger på 19.37. Om 10 sekunder vet jag att Otto sätter den i öppen bur. Längtar till den känslan som vi som var där hade då! Jag är nöjd om vi kan leva upp till hälften mot Luleå - stämningen var magisk!
Sjunger avgå Johnny...
Så mycket för den där klubb känslanodburt skrev:Tror aldrig att Lillhonken kommer att lira i någon annan elitserieklubb än Brynäs. Han har klubbkänsla, det tycker jag förtjänar respekt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2924193.ab
Tyvärr lockar pengar/titlar mycket mer än klubbkänsla idag
There is no I in TEAM!!!!
Jo jag tänkte också det, men va inte 100%Rocker skrev:Var inte Ulf Dahlén coach för Dallas förra säsongen? Honken avslutade ju faktiskt säsongen där...ludde- skrev:De är sällsynt med spelare som går på klubbkänslan.
Frölunda ser ut att bygga ett ganska starkt lag i år, får se hur de går för dem ..
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Jag tror att Frölunda tjänar mycket på att ha Dahlén som coach. Det är säkerligen en bidragande faktor till värvningen av bl a DiPenta och Honken.ludde- skrev:Jo jag tänkte också det, men va inte 100%Rocker skrev:Var inte Ulf Dahlén coach för Dallas förra säsongen? Honken avslutade ju faktiskt säsongen där...ludde- skrev:De är sällsynt med spelare som går på klubbkänslan.
Frölunda ser ut att bygga ett ganska starkt lag i år, får se hur de går för dem ..
-
- Emil Svelander
Vad säger du då om Micke Holmqvist och Marcus Ragnarsson?Dif_in_my_heart skrev:Känns som alla andra lag storsatsar inför kommande säsong... det var ju prat om att dif skulle värva starkt men vi har bara en från den listan Tim Eriksson. Jag skulle vilja se en klassback och Ekman tillbaka i DIF... Jag tror Ridderwall kommer klara denna säsong bra tror starkt på killen
Sjunger avgå Johnny...
Tycker faktist att en trupp med nästan bara Stockholmare, och därmed också många RIKTIGA Djurgårdare, är bättre än en med massa diviga storstjärnor. Så på det sättet är det väl bra att vi inte har så stora tillgångar.Dif_in_my_heart skrev:Känns som alla andra lag storsatsar inför kommande säsong... det var ju prat om att dif skulle värva starkt men vi har bara en från den listan Tim Eriksson. Jag skulle vilja se en klassback och Ekman tillbaka i DIF... Jag tror Ridderwall kommer klara denna säsong bra tror starkt på killen
Att slänga ut en massa pengar på dyra spelare är inte direkt någon garanti för att få ihop ett starkt lag, vilket bevisats många gånger. Jag föredrar ett lag med unga hungriga spelare som får chansen än ett lag med 30+ som mest spelar för att få ihop till pensionen, där kontraktet är viktigare än att få spela för klubben. Vilket Honken visar mig i alla fall om han nu går till Frölunda, det är lika bra att vi alla erkänner för oss själva att klubbkänsla oftast infinner sig hos oss supportrar men tyvärr inte hos alla. Sen finns det givetvis undantag med spelare som hellre väljer klubben istället för kontot.
Man faller tungt från toppen men samtidigt är det inget annat än väntat att man ska vinna med vissa trupper. Därför anser jag att hur det än går för klubbar som Frölunda, HV71, Färjestad, lhc osv inte går att jämför med andra klubbar.
Kasta hur mycket pengar ni vill på spelare det enda som händer är att man bryter ner klubbmärket bit för bit och istället bygger upp varumärket – lyckligtvis skulle jag vilja säga så vände DIF på detta då vi var i samma sits för några år sen. Nu bygger man istället upp ett starkt klubbmärke med starka inslag av varumärket DIF vilket är helt rätt väg att gå!
(kan inte folk skriva något annat än "klassback+Ekman", tillför inte speciellt mycket nytt att älta detta om och om igen)
Man faller tungt från toppen men samtidigt är det inget annat än väntat att man ska vinna med vissa trupper. Därför anser jag att hur det än går för klubbar som Frölunda, HV71, Färjestad, lhc osv inte går att jämför med andra klubbar.
Kasta hur mycket pengar ni vill på spelare det enda som händer är att man bryter ner klubbmärket bit för bit och istället bygger upp varumärket – lyckligtvis skulle jag vilja säga så vände DIF på detta då vi var i samma sits för några år sen. Nu bygger man istället upp ett starkt klubbmärke med starka inslag av varumärket DIF vilket är helt rätt väg att gå!
(kan inte folk skriva något annat än "klassback+Ekman", tillför inte speciellt mycket nytt att älta detta om och om igen)
Senast redigerad av Bobson den 2008-07-18 12:16:28, redigerad totalt 1 gånger.
-