Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Freddan
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Freddan »

Nu är det här mitt första inlägg i det här forumet men jag har läst väldigt mycket här innan.
Läste igenom de sista sidorna i den här tråden och kände att jag var tvungen att registrera mig och posta i tråden, nu till det jag ville ha sagt.

Jag har alltid vart Djurgårdare. Dock är jag ung, men det har självklart alltid vart mitt lag. Säsongen 09/10 började jag stå i klacken, det mäktiga trycket var otroligt. Inte tala om slutspelet.
10/11 gick jag på ungefär 15 hemmamatcher + slutspelet då ekonomin inte är toktät när man lever på studiebidrag. Väldigt nöjd med klackinsatsen säsongen 10/11, kommer aldrig att glömma kvartsfinal 6 när hela globen skakade av alla som hoppade.
Denna säsong (11/12) har jag mitt första säsongskort, i klacken så klart. Jag har missat 1 hemmamatch, tyvärr, men resten har jag varit närvarande på.

Jag är också en syndare (uppenbarligen) då mina armar oftast hamnar i kors när vi sjunger ramsor där det inte "ska" viftas och klappas om ni förstår vad jag menar. Däremot sjunger jag alltid för full hals och när ramsor håller på att dö ut, då tar jag i lite utöver max bara för att den inte ska dö ut.
Av någon anledning så har jag oftast hamnat någonstans mellan nedre och mellan i klacken, vilket kan vara ganska tråkigt (missförstå mig rätt) p.g.a trycket (eller det som inte finns) men å andra sidan så behövs vi som kan ramsorna, som tar i, där nere för att få igång resten.
Det känns tråkigt att behöva gå upp till övre för att få känna den glädjen, kärleken och trycket som jag väldigt många gånger har fått uppleva förut.

Nu är det fan skärpning som gäller för ALLA som står i klacken!
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Största problemet tragiskt nog är väl att folk som inte har något att göra i klacken helt enkelt ställer sig där för att biljetterna är billigare.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

Raus skrev:Det är en stor skillnad på att stå med armarna i kors och gestikulera med armar osv. Dels får du en helt annan röststyrka då du tar i med hela kroppen, plus att det ser jävligt mycket mer engagerat ut. Det hetsar folk runt om dig att haka på. Att stå med armar i kors hela matchen ser ganska lojt ut tycker jag iaf.
Givetvis gör jag rörelser med armar ofta, och det brinner till ibland även för mig, men under vanliga sega ramsor under trista minuter av matcherna så står jag med armarna i kors. Man kan inte veva med armarna i 60 minuter, så om man står med armarna raklånga eller i kors kvittar ju då.
Sen är det jävligt svårt att vara übertaggad under en serielunks match mot Frölunda. Det är svårt att gå upp i varv när spelet är helt dött, det finns liksom inte mycket att göra i sådana lägen. Därför är det viktigt att våra spelare tacklar eller tar en fight då och då, för det tänder publiken alla dagar i veckan oavsett om vi möter aik eller Borås.
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

Varför envisas vissa att sjunga dutt dutt dutt Djurgården ramsan hela tiden? Stämningen dör varje gång
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

PutteDIF skrev:Varför envisas vissa att sjunga dutt dutt dutt Djurgården ramsan hela tiden? Stämningen dör varje gång
Jadu. Har ställt samma fråga bra länge..
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

"Det hörs ett rop från Johanneshov", där dras den igång igen i tredje perioden vilket gör att stämningen blir sämre än på Stadsbiblioteket. Sedan envisas folket högst upp med att framhärda låten i 7 minuter samtidigt som övriga Hovet undrar vad fan klacken sysslar med. Vafan, vi leder med 5-1, då ska det inte vara begravningsstämning! :!:

Sången funkar på Stadion men är alldeles för seg för ishockey, så snälla lägg ner den.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

PutteDIF skrev:"Det hörs ett rop från Johanneshov", där dras den igång igen i tredje perioden vilket gör att stämningen blir sämre än på Stadsbiblioteket. Sedan envisas folket högst upp med att framhärda låten i 7 minuter samtidigt som övriga Hovet undrar vad fan klacken sysslar med. Vafan, vi leder med 5-1, då ska det inte vara begravningsstämning! :!:

Sången funkar på Stadion men är alldeles för seg för ishockey, så snälla lägg ner den.
Det är en jävligt bra låt. Lär dig den och sjung med.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Enbom skrev:
PutteDIF skrev:"Det hörs ett rop från Johanneshov", där dras den igång igen i tredje perioden vilket gör att stämningen blir sämre än på Stadsbiblioteket. Sedan envisas folket högst upp med att framhärda låten i 7 minuter samtidigt som övriga Hovet undrar vad fan klacken sysslar med. Vafan, vi leder med 5-1, då ska det inte vara begravningsstämning! :!:

Det är en jävligt bra låt. Lär dig den och sjung med.
Ja, för en fotbollsmatch när man leder med 1-0 och rullar runt, men i en ishockey match passar den lika bra som Leif Boork som expertkommentator.

Blev förövrigt riktigt jävla förbannad igår, vet inte hur många det var som satt ned i klacken än en gång och inte sjöng med alls. Uselt.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Håller faktiskt med lite hära. Känslan är fortfarande bedrövlig i klacken! Det började riktigt jävla bra, där samtliga lever sig in och varenda tackling som sattes höjde ljudnivån. Sen får något spånhuvud för sig att det ska sjungas "Det hörs ett rop" som så uppenbart aldrig riktigt satt sig på Hovet. I det läget är det väl lika bra att bara köra på med exempelvis Ölvestads Järnkaminer, Ole Ole Ola, Framåt Kämpa Djurgårn, Full fart framåt, Kämpa Djurgården osv. Bibehålla trycket istället för att köra något sömnpiller som beviserligen(och såklart tråkigt nog) inte fungerar.

Samma med Vi är bäst i stan som aldrig fungerar heller, och det värsta av allt är att inte Super Djurgårn får tryck på någon annan match än derby och storsatsning. Dessutom så måste "I Am Sailing" spelas i högtalarna innan för att folk ska fatta tempot. Men vi måste vara realistiska och flexibla i klacken och köra det som funkar, lovar att draget blir mycket bättre då!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Det hörs ett rop har blivit så jävla dålig bara för att fabriken/ucs envisas med att dra ner tempot till någon jävla begravningsnivå...Lyssna på tempot i detta klipp, det är precis såhär den ska sjungas:

http://www.youtube.com/watch?v=iohZlEv4 ... ideo_title

03:00 in i klippet t.ex

Som sagt, ramsan är riktigt jävla skön. Jag gillar den som fan, när den sjungs i ett snabbare tempo.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Raus skrev:Det hörs ett rop har blivit så jävla dålig bara för att fabriken/ucs envisas med att dra ner tempot till någon jävla begravningsnivå...Lyssna på tempot i detta klipp, det är precis såhär den ska sjungas:

http://www.youtube.com/watch?v=iohZlEv4 ... ideo_title

03:00 in i klippet t.ex

Som sagt, ramsan är riktigt jävla skön. Jag gillar den som fan, när den sjungs i ett snabbare tempo.
Stort word på det där.
UCS/Fabriken i all ära, men när det gäller att skapa stämning så har dom allt som oftast bara en negativ effekt. Innan startade dom i alla fall ramsor, men det har dom ju lagt av med nu också. Dom sjunger lite, och när dom väl sjunger så gör dom det i fel tempo så att hela klacken blir vilseledd.

Jag börjar för övrigt ärligt talat tröttna på klacken med tanke på hur värdelöst det är. Jag har inget emot att dra igång en eller två ramsor här och där, men när inte en jävel tar ett initiativ så att jag fick sätta igång två ramsor de fyra första minuterna i gårdagens match är rent av bedrövligt. Alla står som jävla fågelholkar och bara väntar. Vågar klackpersoner inte ta initiativ längre? Vi var betydligt bättre på det för två år sedan.

Sen så börjar jag bli rejält trött på Fotbollskaminerna (A.K.A Järnkaminerna). Tycker dom verkligen att hockeyn är så jävla usel så att inte någon av dom kan gå ner på räcket och styra upp klacken när allt suger? Dom gör det konstant på åkern Stockholms Stadion, och att dom inte gör det någon gång på Hovet är faktiskt uselt. Fruktansvärt tråkigt att dom dissar Hovet fullständigt.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Börjar tröttna på att man klagar så jävla mycket på att ingen står på räcket. Om du nu startar ramsor och folk faktiskt lyssnar så är det väl bara att du ställer dig där innan du klagar på andras initiativförmåga (avd. sopa rent framför din egen dörr först).
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Heaty skrev:Börjar tröttna på att man klagar så jävla mycket på att ingen står på räcket. Om du nu startar ramsor och folk faktiskt lyssnar så är det väl bara att du ställer dig där innan du klagar på andras initiativförmåga (avd. sopa rent framför din egen dörr först).
En jävla skillnad på att starta igång ståendes i klacken och på räcket. Det är som att jämföra en sprillans ny Ferrari med en rostig 90-tals Volvo.
Alla supporterföreningar fixar fram klackledare, så varför kan inte Järnkaminerna göra det en enda gång? Dom gör det på fotbollen, men aldrig under hockeymatcher. Det är rent av uselt, och dom förtjänar sig en känga för att dom år efter år ger allt under fotbollssäsongen för att sedan luta sig tillbaka och vara nöjda med sig själva när hockeyn drar igång.
Jag säger inte att Martin ska stå där jämnt, eller överhuvudtaget. Har han tröttnat så är det inget att göra åt saken, men då får JK se till att styra upp det på ett annat sätt. Dom ska inte göra allt, men dom har ändå ett ansvar som officiell supporterorganisation och då får dom fan se till att göra något för att förbättra stämningen på Hovet. Det är inte så jävla konstigt att folk är oinspirerade när ledarna själva (de som är tänkta att vara det) knappt verkar bry sig om det är en finalstämning eller begravningsstämning under våra matcher.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Håller med i allt du skriver, Salas.
Skriv svar