Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Vet att det nämnts tidigare att Johner var klar för Mif innan deras rekonstruktion men fick höra av Lusth igår att även Fleury varit klar (kanske nämnts innan det med).
Mif hade troligen gått lite bättre med dom två i laget får man anta.
Är uppenbarligen lite skillnad på lag och lag hur spelartruppen hanteras när man sätter igång en rekonstruktion...
Är uppenbarligen lite skillnad på lag och lag hur spelartruppen hanteras när man sätter igång en rekonstruktion...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Intressant, hur kommer rekonstruktionen som leksingarna går genom att påverka trupp, spelare nästa säsong månne ?crike skrev:Vet att det nämnts tidigare att Johner var klar för Mif innan deras rekonstruktion men fick höra av Lusth igår att även Fleury varit klar (kanske nämnts innan det med).
Kanske tvingas att sälja spelare, både om de går till ES, men mer troligt om de inte går upp.
Nyfiken på vad som kan ske.
Om Leksand går upp skulle jag tro att det inte kommer hända ett skit. De kommer få in nya, friska miljoner i TV-pengar, samt att jag hört rykten om att en sponsor är beredd att gå in med miljonbelopp (tar dock det med en viss nypa salt). Men självklart kommer det satsas hårt för att undvika kvalserien nästa säsong. Hockeyligan kommer inte göra någonting, bakbundna av sitt eget idiotiska regelverk, och kommun samt sponsorer kommer se till att det inte finns röda siffror i bokslutet efter nästa säsong. Om de går upp har deras plan fungerat felfritt: 0% ansvar, 100% satsning.S. Skuggan skrev:Intressant, hur kommer rekonstruktionen som leksingarna går genom att påverka trupp, spelare nästa säsong månne ?crike skrev:Vet att det nämnts tidigare att Johner var klar för Mif innan deras rekonstruktion men fick höra av Lusth igår att även Fleury varit klar (kanske nämnts innan det med).
Kanske tvingas att sälja spelare, både om de går till ES, men mer troligt om de inte går upp.
Nyfiken på vad som kan ske.
Om de inte går upp tror jag de befinner sig i ett stålbad på riktigt. Ett de inte kan tigga sig ur. Då måste det bli nedskärningar och konsekvenser för elitverksamheten.
Min förhoppning vore att fler lag började tänka mer långsiktigt.
Och satsa mer på den egna juniorverksamheten,Förhoppningsvis får man in spelare i A-truppen med lite mer hjärta,Och till ett billigare pris.Och jag ser helldre en egen junior åka runt på isen än någon halvdan tjeck som lyfter 300k i månaden.Om man lyckades att varje år lyfta upp en eller två spelare så skulle det göra mig väldigt glad.
Jag är urless på alla hjärtlösa spelare som tjänar på tok för mycket(?)
Det har blivit på tok för mycket pengar och det spelar ingen roll villket lag man spelar i ur spelarnas ögon.
Jag bläddrade i en av mina gamla hockeytidningar häromdagen,och läste försnacket inför säsongen 95/96.På tiden tiden hade man tex som praxis att som Elitserielag inte värva spelare från andra Elitserielag.
Det var verkligen väldigt mycket bättre förr.
Och satsa mer på den egna juniorverksamheten,Förhoppningsvis får man in spelare i A-truppen med lite mer hjärta,Och till ett billigare pris.Och jag ser helldre en egen junior åka runt på isen än någon halvdan tjeck som lyfter 300k i månaden.Om man lyckades att varje år lyfta upp en eller två spelare så skulle det göra mig väldigt glad.
Jag är urless på alla hjärtlösa spelare som tjänar på tok för mycket(?)
Det har blivit på tok för mycket pengar och det spelar ingen roll villket lag man spelar i ur spelarnas ögon.
Jag bläddrade i en av mina gamla hockeytidningar häromdagen,och läste försnacket inför säsongen 95/96.På tiden tiden hade man tex som praxis att som Elitserielag inte värva spelare från andra Elitserielag.
Det var verkligen väldigt mycket bättre förr.
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Aa men Leksand era jävla tattare..
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Leksand era äckliga as, mitt hat mot er börjar likna det jag utvecklade mot Luleå 2011..
Losing all hope was freedom.
- minalman
Sv: Re: Allsvenskan 2012/13
Nu spöar de i alla fall gnaget verkar det som.Raus skrev:Leksand era äckliga as, mitt hat mot er börjar likna det jag utvecklade mot Luleå 2011..
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Asplöven leder mot IKO... Mora tar ledningen och är uppe på samma poäng som Oskarshamn. Börjar mer och mer tro på mitt tips att smålänningarna missar...
- DIFference
Äckliga Leksand.
Sent from my Galaxy SIII
Sent from my Galaxy SIII
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Allsvenskan 2012/13
När läxand gör fiasko i kvalserien för 100:de gången, ja då e det vår 

-
Att vi ska slå Asplöven samtidigt som Örebro besegrar Karlskoga känns som ett ganska troligt resultat som skulle ge oss fjärdeplatsen. Det är det vi får hoppas på.
Om hela VIK dessutom skulle bli matförgiftade och förlora med uddamålet mot KHK så behöver vi i detta scenario bara en femmålsseger mot Asplöven för att ta tredjeplatsen.
Om hela VIK dessutom skulle bli matförgiftade och förlora med uddamålet mot KHK så behöver vi i detta scenario bara en femmålsseger mot Asplöven för att ta tredjeplatsen.

-
Endast 4-0 då vi har fler gjorda mål. Tänkte själv fel där förut.Túrin Turambar skrev:Att vi ska slå Asplöven samtidigt som Örebro besegrar Karlskoga känns som ett ganska troligt resultat som skulle ge oss fjärdeplatsen. Det är det vi får hoppas på.
-
Ja, vad bra.
Jag tänkte automatiskt att vi måste ligga efter i gjorda mål också. 

- -daniel-
Jaha, är det så illa att man inte kan följa Asplöven-matchen ens på S24 på lördag? Någon som vet? De lär ju så fall välja Örebro vs BIK och vår går väl på Hockeyallsvenskan? 

Sjukt kul om OIK förlorar mot Tingsryd borta i sista omgången, då har man alltså lyckats spela bort sig själv från top 7 (Förutsatt att Mora vinner). Tänk er om DIF hade gjort den bedriften istället.