Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Vad exakt är det som spelarna vill att vi ska ''fortsätta på''?
Vi har ju för fan inte haft en målchans på sju matcher.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Förstår inte riktigt heller hur man kan intala sig själva att vi spelat bra i andra matcher? Vi har haft några byten här & där (framförallt i första perioderna) där vi har varit bra. Men den bistra sanningen är att när Djurgården har 1 sådan kort sejour i en match där vi är förande, har motståndarna minst 10 likadana. Vi räcker inte till. Punkt slut.Mäklaren skrev:Vad exakt är det som spelarna vill att vi ska ''fortsätta på''?
Speciellt inte på bortaplan där vi spelar som rädda harar, och har så gjort under hela säsongen.
- Jim Morrison
Nja, du, Mathias Tjärnqvist. Nu ljög du va? Jobbar och sliter? Var då? När då?Den fjärde raka förlusten blev ett faktum när Djurgården i går förlorade med 3-0 mot Färjestad. Mathias Tjärnqvist konstaterar:
- Ja, du. Vi jobbar och sliter, men får inte ut så mycket av det
Jävla pajas.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Micke alhen (stavning) sku va kul ha i laget igen för en billig peng. han slåss ju tom i AS =) Han står ju upp iaf till skillnad mot våra spelare ala claesson/klubberdans =)
Visst bra att dom står upp. Men är det inte som i Mickes fall onödigt att dra på sig långa avstängningar?vr6power skrev:Micke alhen (stavning) sku va kul ha i laget igen för en billig peng. han slåss ju tom i AS =) Han står ju upp iaf till skillnad mot våra spelare ala claesson/klubberdans =)
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
"Nån gång kommer våra skitmål" - Erik Gustafsson
Helt ärligt, är våra spelare helt dumma i huvudet? Hur svårt kan det vara att inse att så länge som man inte tar fighten framför mål och grisar runt så gör man inga "skitmål". In på mål och kriga för skölden på bröstet, då kommer skitmålen, men inte innan det.
Helt ärligt, är våra spelare helt dumma i huvudet? Hur svårt kan det vara att inse att så länge som man inte tar fighten framför mål och grisar runt så gör man inga "skitmål". In på mål och kriga för skölden på bröstet, då kommer skitmålen, men inte innan det.
Säsongen 2011/2012
Antar att de menar som när Nilson sköt från mittcirkeln igår! För vem vill in och böka framför mål? Kan ju faktiskt göra ont!Salas skrev:"Nån gång kommer våra skitmål" - Erik Gustafsson
MT som säger själv har sin roll framför mål såg jag där 1 gång igår. Det var efter att Schulman jr hade blockerat en puck och ca 3sek efter avblåsning kommer MT glidandes förbi.....
Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Erik Gustafsson hoppas skitmålen kommer och Mathias Tjärnqvist vill ha längre anfall.
Det finns ta mig fan inget hopp.
Det finns ta mig fan inget hopp.
Bjurre skrev:Visst bra att dom står upp. Men är det inte som i Mickes fall onödigt att dra på sig långa avstängningar?vr6power skrev:Micke alhen (stavning) sku va kul ha i laget igen för en billig peng. han slåss ju tom i AS =) Han står ju upp iaf till skillnad mot våra spelare ala claesson/klubberdans =)
Nja beror ju på läget givetvis men det jag menar är att han spelar tufft och är minst lika bra som våra sämre dyrare spelare, alltså byta ut en dyr likvärdig spelare mot en billigare som i krisande lägen står upp som våra spelare inte gör förutom printz då =)
- SirDIFalot
Gårdagens match är det mest uppgivna jag har sett tyvärr..Caveman skrev:Tycker du fortfarande att det finns hjärta i laget? OM det hade funnits hjärta i laget så hade man inte uppträtt som man gjorde te.x mot fbk, man kan börja där, spela med hjärta för laget/klubben men i dagens DIF finns inget av det, det är en grupp sorgliga människor.SirDIFalot skrev:Klart vi har hjärta i laget. Det som saknas är kompetens och kvalité.
Sedan så saknas det kompetens & kavlité också.
Expert.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Börjar ladda för Kvalserien. Leksand, Bofors, Örebro, Timrå - kan bli kul! Jag hoppas varenda trogen jävla supporter knyter näven i fickan och stöttar laget då!!!
Är också otroligt besviken på dem, särskilt på Jimmie och Mackan som ändå ska ha det där stora DIF-hjärtat. De lyckas varken lyfta sig själva eller laget. Skärpning måste till om vi ens ska ha en chans i Kvalserien.
Är också otroligt besviken på dem, särskilt på Jimmie och Mackan som ändå ska ha det där stora DIF-hjärtat. De lyckas varken lyfta sig själva eller laget. Skärpning måste till om vi ens ska ha en chans i Kvalserien.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2011/2012
Kikar på Västerås - Rögle. Man vill ju inte underskatta, men få (ingen) på isen skulle platsa i ett normalt Djurgården. Till kvalserien måste vårt lag bara komma tillbaka till sunda vätskor och genomföra matcherna med fokus, så blir det elitserien också nästa år. Dessutom med större chans till seger i säsongens sista match, än de skulle haft i slutspelet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag har sett ett par matcher av säsongens upplaga Hockey Allsvenskan. Av det jag sett så är Leksand laget som har imponerat mest. Bra fart framåt och ett par stabila backar. Tror dock inte på Leksand som har en förmåga att gå ned sig när det närmar sig. I övrigt har det varit relativt mediokert. Tror jag sett ett par tre matcher av Örebro. Stabilt spel, men ingen vidare fart tycker jag.minalman skrev:Kikar på Västerås - Rögle. Man vill ju inte underskatta, men få (ingen) på isen skulle platsa i ett normalt Djurgården. Till kvalserien måste vårt lag bara komma tillbaka till sunda vätskor och genomföra matcherna med fokus, så blir det elitserien också nästa år. Dessutom med större chans till seger i säsongens sista match, än de skulle haft i slutspelet.
Surfade in och kikade lite grand på Elitepros, och tittade på Brynäs lag säsongen 07/08 som spelade kvalserien. Måste säga att det laget påminner om DIF i år. Några dinosaurier, medelmåttor, spelare som inte har tagit klivet som senior och juniorer. Det laget klarade sig kvar.
Valberedningen; ta fram nya namn till styrelsen tack!
Och ingen medlem kan väl vara så korkad att man vill att vår förening ska skötas av dessa?
Och ingen medlem kan väl vara så korkad att man vill att vår förening ska skötas av dessa?
Jo då, det kan jag garantera dig att de skulle göra. Broc Little, med sin frenesi och fart, skulle gå rakt in i vår förstaline.minalman skrev:Kikar på Västerås - Rögle. Man vill ju inte underskatta, men få (ingen) på isen skulle platsa i ett normalt Djurgården. Till kvalserien måste vårt lag bara komma tillbaka till sunda vätskor och genomföra matcherna med fokus, så blir det elitserien också nästa år. Dessutom med större chans till seger i säsongens sista match, än de skulle haft i slutspelet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.