Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:
Snazzi skrev:
SirDIFalot skrev:Signa Jonas Andersson! :D
Är inte han en sån där svart/gul sak? (Fast jävlar vad bra han har varit hittils i VM)
Juniorhockey där ja, men en spelartyp som passar som hand i handske i DIF och hos Hardy. Dock rycker både NHL och KHL-klubbar i pöjken.

Finns ju en hel del andra som spelat i aik tidigare. Hannula, Ekman, Wesslau, Printz, för att nämna några jag kom på över några sekunder nu...
Jo visst, men det finns också de som är lojala sin favoritklubb som barn. Tänkte bara om han var någon uttalad aikare, som jag inte visste om.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Edin skrev:Vi kan väl skola om Chris Chelios till center?
Sen kommer Gretzky som backup till Riddarn? :D
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hoppas man har goda kontakter med Zigomanis om han inte lyckas slå sig in i NHL. Han nobbade två andra bud från elitserieklubbar som var betydligt bättre än Djurgårdens.

Så någon hög lön kräver han inte, även om han får hyffsat betalt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Remy Lebeau skrev:Hoppas man har goda kontakter med Zigomanis om han inte lyckas slå sig in i NHL. Han nobbade två andra bud från elitserieklubbar som var betydligt bättre än Djurgårdens.
Utveckla? Vilka klubbar gäller det i ES?
DIF!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det gick Zigomanis aldrig in på. Man kan bara spekulera vilka det var.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Remy Lebeau skrev:Det gick Zigomanis aldrig in på. Man kan bara spekulera vilka det var.
Och vart läser du det?
DIF!
sandrablom

Inlägg av sandrablom »

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... t-att.html

Nu har Marie snackat lite med honom.
isolerad

Inlägg av isolerad »

sandrablom skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... t-att.html

Vad kan jag säga? Jag litar på Josefsson. Riktigt pissigt av DIF att behandla honom så.
i
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

isolerad skrev:
sandrablom skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... t-att.html

Vad kan jag säga? Jag litar på Josefsson. Riktigt pissigt av DIF att behandla honom så.
Ja om han inte har lovat något, då har jag inga som helst problem med övergången.

Lycka till, Josefsson! Come home soon...
DIF!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Har valt att inte kommentera detta innan jag läst/hört vad Josef själv har att säga. Vill helst också vänta in den version som kommer att komma på difhockey.se men jag måste säga att detta luktar agentskit hela vägen. Förstår självfallet Josefs önskan om att spela i NHL och önskar dig all lycka till. Tror inte att nån härinne egentligen inte unnar Josefson denna chans, jag tror också att 99.5% hade tagit den också. Däremot ska det bli intressant att höra vad herr Wallen har att säga! Min gissning är att det är han DIF är besvikna på och de "löften" hann gett.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Wow, en del är grymt naiva. Nu är det alltså DIF som är dumma mot Josefson och rakt ut ljuger? Vilket även JK måste ha gjort när de intervjuade honom...

Jag konstaterar att för mig har inget förändrats, oavsett om det är på grund av ungdomlig naivitet eller ren dumhet så har han skadat DIF med sitt agerande. Jag menar, vadå inte veta vad Devils vill, det stod ju för fan i tidningarna under slutspelet att de ville ha honom som "tredje center". Josefson får gärna komma tillbaka en vacker dag, men någon favorit kommer han aldrig bli tyvärr. Vilket är sjukt tråkigt eftersom han de senaste 2 åren verkligen varit just det för mig.

Men nu släpper jag det här och flyttar fokuset till något som är värt det, nämligen DIF.
Enligt bra källor är Ekman helt klar och det ser ut som att Mackan kommer skriva på också. Då behöver vi en riktigt bra center och en bra back så ser det roligt ut igen. Sen får gärna NHL-deadlinen passera utan att Chicago får något tokryck och plockar över Krüger också...
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Jacob "jag har inte lovat att stanna" Josefson bör vara försiktig i sina uttalanden just nu. Är man karl för sin hatt (hjälm) så måste man vara nogrann med att man inte glider på sanningen i förhandlingar. Avtal är liksom alla överennskommelser till för att hållas. Istället för att fösvara sig borde Jacob be om ursäkt och förslagsvis ge en liten struntsumma till DIF:s ungdomssatsning som en goodwill gest. I övrigt får Jacob lycka till i NJ.
Användarvisningsbild
Krügermeister

Inlägg av Krügermeister »

Peter Wallén har slagit till igen, William Wallén har skrivit på för Frölunda.
_______________________________________________________________________________________
"When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Varför så upprörda? Istället för Josefson kommer vi förmodligen att få in en stabil och etablerad 30-poängsgörande center som kommer att vara nyttigare för DIF än vad Jacob hade varit. Josefson är grymt överskattad.

Dessutom får vi in Nisse Ekman istället för Ante Engqvist. Också det ett KLART uppköp. Åtminstone offensivt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Mäklaren skrev:Varför så upprörda? Istället för Josefson kommer vi förmodligen att få in en stabil och etablerad 30-poängsgörande center som kommer att vara nyttigare för DIF än vad Jacob hade varit. Josefson är grymt överskattad.

Dessutom får vi in Nisse Ekman istället för Ante Engqvist. Också det ett KLART uppköp. Åtminstone offensivt.
Det är väl det risken är att vi inte får. Jacob lär knappast ha lyft någon hög lön som planerad tredjecenter.
Risken är stor att vi får se någon form av chansning eller någon spelare från våra konkurrenter som vill ha mer speltid. Själv hoppas jag på en spelare som Zigomanis, men det lär inte hända.

Med tanke på Nilson, Ekman och klassback blir det nog en "budgetspelare"
Låst