Det finns inte ens en budget... Klart det inte finns några rykten om möjliga spelare då.Staten skrev:Alla ni som brukar ha rykten att komma med, var är ni? Håller ni tyst eller finns det inga rykten? Det är oroväckande tyst just nu inom DIF.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vi nobbar Fernholm och Hannula med! Gör inget för mig!
Tror du på allvar att det är ett litet dammkorn som irriterar mig och många andra? Snarare att vi inte värvat något som är beprövat på SHL-nivå. Massa oprövade spelare däremot.. när vi redan hade en trupp med hjältar där ett gäng borde fått chansen men rent logiskt inte borde platsa nu. Kombinera detta med att Challe verkar ha åkt på semester på årets mest kritiska punkt inom hans yrkesroll.Amadeus skrev:Värdelösa Challe??B.I.B.A skrev:Hur fan lyckades vi sumpa detta? Värdelösa Challe.
Vet du någonting om hur det gick till? Challe kanske försökte allt, men Ahnelöv kanske aldrig ens hade DIF i tankarna. Sedan kanske han var alldeles för dyr.
Rätt trött på att en del som ofta kläcker ur sig hur värdelös Challe är så fort det inte blir den värvningen man vill ha. Var ett jäkla gnäll på hans värvningar förra säsongen också från en hel del, men tydligen visste han var han gjorde när han fick ihop det laget och tror han vet nu också vad som gäller.
Challe gjorde det helt ok ifjol, men vi har haft mycket flyt och en bra tränare som har räddat oss.
Avgå Jocke.
- Jim Morrison
Saknas väl bara att Nils Andersson drar till Modo och utvecklas till den jag tror han kommer bli. Modo har alltid tittat långt åt vårat håll.Erik ?@_rawk 1 tim
Djurgårdarna gillar inte Modo just nu. Först värvar vi deras supermålvakt och sen så tar vi deras drömbackvärvning. Hihi. #modose #difhockey
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Eller så spelade Ahnelöv ut Modo med att få dem att tro att han skulle till DIF....SirDIFalot skrev:Känslan är väl att han har förväntade sig ett mycket bättre bud från Djurgården än vad han fick. DIF kanske trodde att man kunde spela ut Ahnelöv lite då han redan hade flyttat hem.Bengan08 skrev:Sedan tidigare har det spekulerats i att 26-åringen skulle flytta hem till Stockholm och Djurgården.
– Självklart är det ett alternativ. Jag höll på Djurgården när jag var ung och har boende i Stockholm nu. Det vore jätteroligt, sa Ahnelöv till SportExpressen.se för tre veckor sedan.
Money talks.....just nu är vi ett mittenlag i Allsvenskan
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Möjligt. Men han är Stockholmare och Djurgårdare.Jepe skrev:Eller så spelade Ahnelöv ut Modo med att få dem att tro att han skulle till DIF....SirDIFalot skrev:Känslan är väl att han har förväntade sig ett mycket bättre bud från Djurgården än vad han fick. DIF kanske trodde att man kunde spela ut Ahnelöv lite då han redan hade flyttat hem.Bengan08 skrev:Sedan tidigare har det spekulerats i att 26-åringen skulle flytta hem till Stockholm och Djurgården.
– Självklart är det ett alternativ. Jag höll på Djurgården när jag var ung och har boende i Stockholm nu. Det vore jätteroligt, sa Ahnelöv till SportExpressen.se för tre veckor sedan.
Expert.
Jim Morrison skrev:Saknas väl bara att Nils Andersson drar till Modo och utvecklas till den jag tror han kommer bli. Modo har alltid tittat långt åt vårat håll.Erik ?@_rawk 1 tim
Djurgårdarna gillar inte Modo just nu. Först värvar vi deras supermålvakt och sen så tar vi deras drömbackvärvning. Hihi. #modose #difhockey
Supermålvakt? eh.......
Om jag har räknat rätt så hade Leksand så här många kvar i truppen när de gick upp:sparwen skrev:Behöll inte Leksand i princip sin trupp när de gick upp till SHL? Det gick ju i så fall rätt okej. Jag tror många överskattar SHL jämfört mot HA.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Målvakter: 1 st (kom in från lån under säsongen dock)
Backar: 5 st (räknade inte med Bibic bröderna som lånades ut)
Forwards: 10 st
Säsongen gick ju bra får man väl säga. Men man märkte i många matcher att backarna inte hade mycket att sätta emot.
Slutar man 7 :a så är ju -37 i målskillnad under all kritik enligt mig. Men siffran 155 insläppta hade aldrig hänt om typ Gistedt stått tror jag.
Hersley och Alsenfeldt bar ju Leksand under säsongen helt klart.
Så visst, att ta in ett så stort antal i SHL från HA kan nog vara en chansning, men däremot får man ju ett väl ihopspelat lag.
EDIT: Notera att Bibic bröderna är de enda jag vet som lånades ut. Kan mycket möjligt vara någon till och någon på Forwardssidan.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man kan fan inte kalla sig för Djurgårdare om man väljer Modo och Örnsköldsvik framför DIF och Stockholm. Hade ju dessutom en lya här också.SirDIFalot skrev:Möjligt. Men han är Stockholmare och Djurgårdare.Jepe skrev:Eller så spelade Ahnelöv ut Modo med att få dem att tro att han skulle till DIF....SirDIFalot skrev:Känslan är väl att han har förväntade sig ett mycket bättre bud från Djurgården än vad han fick. DIF kanske trodde att man kunde spela ut Ahnelöv lite då han redan hade flyttat hem.Bengan08 skrev:Sedan tidigare har det spekulerats i att 26-åringen skulle flytta hem till Stockholm och Djurgården.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- Jim Morrison
Med deras lille son tror jag allt paret Ahnleöv just nu tänker på är pengar. "Var kan vi få mest möjligt med pengar och samtidigt vara kvar i Sverige för vårt barn?" Tror inte hockey handlar så mycket om känslor och passion för Jonas, eller att han skulle vara Djurgårdare. Det är helt enkelt ett arbete. Och att det finns sådana människor också inom sporten får man faktiskt leva med.Nummer19 skrev: Man kan fan inte kalla sig för Djurgårdare om man väljer Modo och Örnsköldsvik framför DIF och Stockholm. Hade ju dessutom en lya här också.
Om man läser intervjun med Stoppel i bladet. Andemening om att det är sjukt vilka löner spelare erbjuds trots att klubbarna blöder. Avd komunaldoping.
Vore väldigt intressant om DIF kunde gå ut med vad man erbjudit ahnelöv.
Inte direkt sur på Modo för att ha tagit/ar, Måns, Kempe, Challe, Adam eller Nils.
Det är en sneakig klubb som fan aldrig lyckas med någonting.
Ska väl vara Danielsson då...
- Jim Morrison
Vi kommer alltid att kämpa i motvind vad gäller ekonomi när vi ligger i högsta ligan. Vi kan inte konkurrera med klubbar som Modo, Frölunda eller Färjestad. Trots detta är vi mesta mästarna. För vi har andra saker att erbjuda. Vi har ett starkt varumärke och identitet. Vi har en atmosfär som inte en enda klubb i Sverige kan mäta sig med. Vi har en fantastisk juniorutveckling. Vi kommer inte att landa dom stora namnen om inte spelarna i fråga har ett stort DIF-hjärta. Så är det bara.fidyekcoh skrev:Om man läser intervjun med Stoppel i bladet. Andemening om att det är sjukt vilka löner spelare erbjuds trots att klubbarna blöder. Avd komunaldoping.
Danielsson var det DIF som sa nej till...sthlm19 skrev:Inte direkt sur på Modo för att ha tagit/ar, Måns, Kempe, Challe, Adam eller Nils.
2014-04-07, vad hände?
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jo, det kan man. Ahnelöv blev förmodligen erbjuden ett kontrakt som inte gick att tacka nej till för ett års ishockey i Ö-vik. Han ser förmodligen till sitt eget hus och har möjlighet att dra in en rejäl slant till familjen, varför kasta skit på honom?Nummer19 skrev:Man kan fan inte kalla sig för Djurgårdare om man väljer Modo och Örnsköldsvik framför DIF och Stockholm. Hade ju dessutom en lya här också.SirDIFalot skrev:Möjligt. Men han är Stockholmare och Djurgårdare.Jepe skrev:Eller så spelade Ahnelöv ut Modo med att få dem att tro att han skulle till DIF....SirDIFalot skrev:Känslan är väl att han har förväntade sig ett mycket bättre bud från Djurgården än vad han fick. DIF kanske trodde att man kunde spela ut Ahnelöv lite då han redan hade flyttat hem.Bengan08 skrev:Sedan tidigare har det spekulerats i att 26-åringen skulle flytta hem till Stockholm och Djurgården.
Jonas är hur som helst en grym back, synd att han inte hamnade hos oss!