Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Nej men det här med läggmatcher finns ju inte...... Leksand är bland det äckligaste jag någonsin skådat! Tänk om vi ändå mot all förmodan kunde ta oss till Kvalserien så vi får möjlighet att dra till de där fuskande knäckebrödsrunkarna på käften...
Tror du på allvar att det är en läggmatch?
Tror du på allvar att det inte är det? Asså vakna upp, va inte så jävla naiv. Det här händer varje säsong i alla ligor. Leksand har noll anledning att kämpa, gå in med en bra känsla i Kvalserien säger du. De går in med en oerhört mycket bättre känsla när de slipper DIF som de så uppenbart avskyr att möta. Fansen vill absolut inte att Djurgården går vidare heller. Detta är inga chansningar det är klara fakta.

Sen att Appelqvist inte står och säger inför matchen att han vill torska det är självklart. Men varenda enskild individ vet vad som gäller inom Leksand det lovar jag dig.

Leksand står för en misstänksamt stort tapp efter mötet med oss, precis som vi fruktade inför. Eller fruktade, för mig var det glasklart. Det är inga idioter vi talar om!
Ok, jag tror inte ett dugg på det. Jag tror att de förlorar för att Örebro och Västerås är bra lag och har väl en 40% chans att besegra seriens bästa lag, precis som vi hade. Men Leksand har ju mindre att spela för nu än de hade mot oss. Så Örebros odds förbättras ju en del.

Tycker det är smått barnsligt att hävda att Leksand medvetet skulle förlora mot Västerås och Örebro men kämpa extra hårt mot DIF bara för att de skulle hata Djurgården. Tror inte de bryr sig mer om DIF än något annat lag. Tror du på riktigt att de sitter och spanar in tabellen idag och tänker "Åh det kan ju faktiskt missgynna DIF en del om Örebro får lite poäng idag, tycker ni inte att vi ska förlora boys? Är alla i laget med på det? Ja då kör vi på det".
Det gynnar dem att vi inte går till KS. Vi är svårare att möta än t.e.x Karlskoga och Örebro. Västerås är väl likvärdiga, men de ser hellre att Västerås följer med dem upp än att vi följer med dem upp.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Nej men det här med läggmatcher finns ju inte...... Leksand är bland det äckligaste jag någonsin skådat! Tänk om vi ändå mot all förmodan kunde ta oss till Kvalserien så vi får möjlighet att dra till de där fuskande knäckebrödsrunkarna på käften...
Tror du på allvar att det är en läggmatch?
Tror du på allvar att det inte är det? Asså vakna upp, va inte så jävla naiv. Det här händer varje säsong i alla ligor. Leksand har noll anledning att kämpa, gå in med en bra känsla i Kvalserien säger du. De går in med en oerhört mycket bättre känsla när de slipper DIF som de så uppenbart avskyr att möta. Fansen vill absolut inte att Djurgården går vidare heller. Detta är inga chansningar det är klara fakta.

Sen att Appelqvist inte står och säger inför matchen att han vill torska det är självklart. Men varenda enskild individ vet vad som gäller inom Leksand det lovar jag dig.

Leksand står för en misstänksamt stort tapp efter mötet med oss, precis som vi fruktade inför. Eller fruktade, för mig var det glasklart. Det är inga idioter vi talar om!
Ok, jag tror inte ett dugg på det. Jag tror att de förlorar för att Örebro och Västerås är bra lag och har väl en 40% chans att besegra seriens bästa lag, precis som vi hade. Men Leksand har ju mindre att spela för nu än de hade mot oss. Så Örebros odds förbättras ju en del.

Tycker det är smått barnsligt att hävda att Leksand medvetet skulle förlora mot Västerås och Örebro men kämpa extra hårt mot DIF bara för att de skulle hata Djurgården. Tror inte de bryr sig mer om DIF än något annat lag. Tror du på riktigt att de sitter och spanar in tabellen idag och tänker "Åh det kan ju faktiskt missgynna DIF en del om Örebro får lite poäng idag, tycker ni inte att vi ska förlora boys? Är alla i laget med på det? Ja då kör vi på det".
Det gynnar dem att vi inte går till KS. Vi är svårare att möta än t.e.x Karlskoga och Örebro. Västerås är väl likvärdiga, men de ser hellre att Västerås följer med dem upp än att vi följer med dem upp.
Nått sånt jaa precis som Axel säger....

Tycker snarare att det är du som är barnslig och framförallt naiv. Detta händer titt som tätt runt omkring oss. Jag tror inte på tillfälligheter, Leksand går knappt på halva växellådan i nuläget. Ledsen av att spräcka din bubbla SirDIF!
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Känns som Lif kör med J18, eller möjligen J20. Hur som är vi där vi är och av dem har vi inget stöd av, what so ever. Fjärdeplats för oss, ja kanke, men troligare är en femteplats, tyvärr. Är mitt dystra tips...

:|
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Det viktigaste av allt är att DIF går upp, självklart. Men att Leksand INTE gör det kommer fan inte långt efter.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Zephyrox skrev:Det viktigaste av allt är att DIF går upp, självklart. Men att Leksand INTE gör det kommer fan inte långt efter.
Näe, hoppas att de är sin vana trogen å kommer typ, trea eller längre ned än det.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:
Tycker snarare att det är du som är barnslig och framförallt naiv. Detta händer titt som tätt runt omkring oss. Jag tror inte på tillfälligheter, Leksand går knappt på halva växellådan i nuläget. Ledsen av att spräcka din bubbla SirDIF!
Leksand går naturligtvis på sparlåga för att de i förstahand har noll, zipp, nada att spela för just nu när de har seriesegern säkrad.

Sen att nog de flesta i deras lag föredrar både Bofors och Örebro framför DIF i kvalserien håller jag dock med dig om, men det är knappast något uttalat i gruppen att "Nu har vi gjort vårt på Hovet, nu spelar vi som en påse skit mot Djurgårdens alla konkurrenter!". Det kan du väl inte ens på allvar tror på själv?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Vi har ju satt oss i den här jävla sitsen själva. Hade DIF gjort jobbet rätt ifrån början så hade vi legat och lunkat i toppen nu istället.

Tänk så här, DIF är klart för KS och det är några få matcher kvar. Våra viktigaste spelare har lite småskavanker och behöver ladda batterierna. Klart som fan att vi skulle vila dessa, alternativt matcha dem väldigt sparsamt för att de skall vara i toppform lagom till KS börjar. Kan inte tänka mig att vi skulle köra hårt med våra toppspelare och riskera skador på dessa. Sedan har vi den mentala biten på spelaren. Spelar du i ett lag som inte har något att spela för, inte fan slänger du dig ned och täcker skott med trynet.

Det enda DIF kan göra nu är att ta 6 poäng och se hur långt det räcker. Oavsett hur det blir så har vi en tuff resa framför oss.
Manijock

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev:
Manijock skrev:
Leksand går naturligtvis på sparlåga för att de i förstahand har noll, zipp, nada att spela för just nu när de har seriesegern säkrad.

Sen att nog de flesta i deras lag föredrar både Bofors och Örebro framför DIF i kvalserien håller jag dock med dig om, men det är knappast något uttalat i gruppen att "Nu har vi gjort vårt på Hovet, nu spelar vi som en påse skit mot Djurgårdens alla konkurrenter!". Det kan du väl inte ens på allvar tror på själv?
Nämen läs kära vän. Klart att de inte har något skrivet på en whiteboard-tavla. Men i spelarnas huvuden vet de exakt vad som gäller och vad de själva vill. Därav går man inte ut för fullt och Leksand blir på så sätt ett lätt byte för våra konkurrenter. Enkelt! Inget snack om att spelarna lägger sig ner, och coacherna klagar knappast.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:
-daniel- skrev:
Manijock skrev:

Nämen läs kära vän. Klart att de inte har något skrivet på en whiteboard-tavla. Men i spelarnas huvuden vet de exakt vad som gäller och vad de själva vill. Därav går man inte ut för fullt och Leksand blir på så sätt ett lätt byte för våra konkurrenter. Enkelt! Inget snack om att spelarna lägger sig ner, och coacherna klagar knappast.
För att de inte har något att spela för, ja? Eller vad försöker du säga?
Manijock

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev:
Manijock skrev:
-daniel- skrev:
Manijock skrev:

För att de inte vill möta DIF i ett senare skede. Precis som supportrarna för dessa lag så gillar man att jävlas med Stockholmare och då framförallt Djurgårdare som av tradition är dryga kaxiga nollor från fjollträsk, deras egna ord. Detta plus att DIF har ett favoritskap som man inte vill möta i en Kvalserie.

Leksand har ingen anledning att vilja vinna...
Rix

Inlägg av Rix »

Vi får se, jag kan sätta 100 spänn på att LIF även förlorar mot BIK (efter en dålig match), men sen krossar Malmö hemma i sista matchen. Vi får väl se när säsongen är över, jag har mer än gärna fel, men tror inte på det.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:
-daniel- skrev:
Manijock skrev:
-daniel- skrev:
Manijock skrev:

För att de inte vill möta DIF i ett senare skede. Precis som supportrarna för dessa lag så gillar man att jävlas med Stockholmare och då framförallt Djurgårdare som av tradition är dryga kaxiga nollor från fjollträsk, deras egna ord. Detta plus att DIF har ett favoritskap som man inte vill möta i en Kvalserie.

Leksand har ingen anledning att vilja vinna...
Exakt, eftersom de redan är klara seriesegrare och knappast vill dra på sig någon skada, eller är beredd att offra sig sådär extra som krävs i tajta matcher. Tror dock de kommer växla upp kanske redan i nästa match eftersom det även för Leksand är lite sådär småskrämmande att gå in i en Kvalserie med ruggigt dålig form.

Som jag skrev ovan tror jag också de flesta av Leksingarna föredrar något annat lag än DIF i KS, men det är ju en helt separat fråga.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag är i alla fall glad att vi verkar slippa VIK i ett förkval.

Tror de hade tagit hem den serien utan bekymmer.

Karlskoga med sin urusla form räknar jag nästan bort.

Tror det kommer stå mellan oss och Örebro om vilket lag som tar platsen tillslut och tyvärr tror jag det blir Örebro som drar längsta strået.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Håller med om att Leksand har gått på lite sparlåga och visst är det så att motivation ofta slår klass. Dock tror jag till skillnad mot de flesta skribenter att Leksand absolut inte kommer lägga sig och då mot Karlskoga, av den enkla anledningen att jag är övertygad om att de givetvis vill ha en bra känsla i laget när de går in i kvalserien med några vinster i ryggen. Tror inte det är så jävla lätt att spela på halvfart för många matcher i rad och sen på beställning gå in och göra årets match när det väl gäller. Just saying.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Är inte överdrivet orolig för varken Karlskoga eller Oskarshamn, däremot Örebro.. Tror det är av jävligt stor vikt att vi landar 4:a och Örebro 6:a så vi har 2p att gå på...
Skriv svar