Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Intressant att man kan lägga 20 minuter på att diskutera vad som är fel.
Men det är väl mänskligt, antar jag, att misslyckade grupper försöker hitta komplicerade förklaringar på enkla problem.
Vi som ser detta med nyktra ögon däremot, skulle kunna avhandla "problemen" på 30 sekunder:
* ingen går på mål
* många spelare i truppen är direkt fega
* spelarna har för dålig vilja och viker hellre undan / kommer "tvåa" in i situationer med flit.
Men det är väl mänskligt, antar jag, att misslyckade grupper försöker hitta komplicerade förklaringar på enkla problem.
Vi som ser detta med nyktra ögon däremot, skulle kunna avhandla "problemen" på 30 sekunder:
* ingen går på mål
* spelarna har för dålig vilja och viker hellre undan / kommer "tvåa" in i situationer med flit.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tycker du fortfarande att det finns hjärta i laget? OM det hade funnits hjärta i laget så hade man inte uppträtt som man gjorde te.x mot fbk, man kan börja där, spela med hjärta för laget/klubben men i dagens DIF finns inget av det, det är en grupp sorgliga människor.SirDIFalot skrev:Klart vi har hjärta i laget. Det som saknas är kompetens och kvalité.
Sedan så saknas det kompetens & kavlité också.
Senast redigerad av Caveman den 2012-02-22 11:16:17, redigerad totalt 1 gånger.
Exakt. Du har slagit spikeN på nålens öga.sensei skrev:Intressant att man kan lägga 20 minuter på att diskutera vad som är fel.
* ingen går på mål
Jag satt och kollade efter just feghet och vi har många BACKAR som fullständigt skiter ner sig när de riskerar att bli tacklade. Det är ett starkt tecken på undergång. Banans hårdaste spelar-typ är den som viker ner sig i:
Kyle Klubertanz
Fredrik Claesson
Andreas Holmqvist
Kanske nån mer, såg inte.
För att skapa tryck och för att hålla spelet kvar i anfallszonen har vi 10 forwards som väger mellan 76-81kg. Vad i hela helvetet. Det går inte, DET GÅR INTE att ha sillmjölkar och ungdomar med barnahullet som kärnan/stommen i ett anfalls-spel. Styrka, snabbhet och stabilitet.. nej. Det saknas. Dessutom är de rädda som små jävla harar hela bunten.
Så, precis som du skriver:
* ingen är stark nog att gå på mål. Det krävs stryka, mod och vilja.
* 75% av spelartruppen vill inte/vågar inte spela spelet. Fegisar. Harhjärtan.
* Viljan finns inte när modet och fokus inte finns.
Detta lag är direkt och obarmhärtigt PINSAMT.
Vi kommer inte att klara kvalet med vad vi har.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2011/2012
Frågan är om de ens klarat J20-SM?Magnutz skrev:Exakt. Du har slagit spiket på nålens öga.sensei skrev:Intressant att man kan lägga 20 minuter på att diskutera vad som är fel.
* ingen går på mål
Jag satt och kollade efter just feghet och vi har många BACKAR som fullständigt skiter ner sig när de riskerar att bli tacklade. Det är ett starkt tecken på undergång. Banans hårdaste spelar-typ är den som viker ner sig i:
Kyle Klubertanz
Fredrik Claesson
Andreas Holmqvist
Kanske nån mer, såg inte.
För att skapa tryck och för att hålla spelet kvar i anfallszonen har vi 10 forwards som väger mellan 76-81kg. Vad i hela helvetet. Det går inte, DET GÅR INTE att ha sillmjölkar och ungdomar med barnahullet som kärnan/stommen i ett anfalls-spel. Styrka, snabbhet och stabilitet.. nej. Det saknas. Dessutom är de rädda som små jävla harar hela bunten.
Så, precis som du skriver:
* ingen är stark nog att gå på mål. Det krävs stryka, mod och vilja.
* 75% av spelartruppen vill inte/vågar inte spela spelet. Fegisar. Harhjärtan.
* Viljan finns inte när modet och fokus inte finns.
Detta lag är direkt och obarmhärtigt PINSAMT.
Vi kommer inte att klara kvalet med vad vi har.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Jag håller med dig här faktiskt, det var uppgivet redan från start i gårdagens match. Ingen vilja alls. Fruktansvärt frustrerande att se.Caveman skrev:Tycker du fortfarande att det finns hjärta i laget? OM det hade funnits hjärta i laget så hade man inte uppträtt som man gjorde te.x mot fbk, man kan börja där, spela med hjärta för laget/klubben men i dagens DIF finns inget av det, det är en grupp sorgliga människor.SirDIFalot skrev:Klart vi har hjärta i laget. Det som saknas är kompetens och kvalité.
Sedan så saknas det kompetens & kavlité också.
Och som sagt, det saknas enormt med kunnande och spets också.
Tur att man redan har säsongskort för nästa år! ska bli kul med allsvenskan(inte för jag hade några tankar på svika)!!!
- DIF_Soldier
Tror nog snarare till spelarnas försvar att de är livrädda för vad som är på väg att hända, men som kollektiv för inkompetenta att göra något åt saken.Lee Harvey Oswald skrev: Wesslau, Printz & Fimpen bryr sig.
Tror även D.Tjärnqvist, Ölvestad & Otto är lite ledsna i ögat, det är rörande iofs.
Resten tror jag inte ens har reflekterat över vad som håller på att hända, lika bra det kanske. För skulle paniken träda in i DIF:s trygga serielunk så kanske vi bara skulle få se ett DIF-mål var 5:e match istället.
Det kanske skulle låsa sig helt, & det vill man ju inte...
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Jag delar din syn, men känner samtidigt också att det måste finnas så mycket rutin i laget att det äldre gardet kliver fram och banar väg. Finns inget annat än hårt jobb - och gårdagens match var ett bevis på att Djurgården just nu knappast jobbar för fem jävla öre ute på isen.DIF_Soldier skrev:Tror nog snarare till spelarnas försvar att de är livrädda för vad som är på väg att hända, men som kollektiv för inkompetenta att göra något åt saken.Lee Harvey Oswald skrev: Wesslau, Printz & Fimpen bryr sig.
Tror även D.Tjärnqvist, Ölvestad & Otto är lite ledsna i ögat, det är rörande iofs.
Resten tror jag inte ens har reflekterat över vad som håller på att hända, lika bra det kanske. För skulle paniken träda in i DIF:s trygga serielunk så kanske vi bara skulle få se ett DIF-mål var 5:e match istället.
Det kanske skulle låsa sig helt, & det vill man ju inte...
Men det är naturligtvis en blandning av skräck, uruselt självförtroende, dålig moral, tväruselt tränade spelare, dåliga spelare, inkompetent ledning som har satt laget i den här sitsen.
- BaronVonDif
Hur många år på raken blir det kvalserien för Carlsson och Almtorp om vi hamnar där?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SkönaDjurgårn
Kollar reprisen på Late Night Elitserien. Petter Rönnqvist är så jävla glad att det bara spritter i kroppen på honom. Jag har aldrig någonsin sett en sådan glad människa. Och detta efter att DIF gjort sin sämsta insats för säsongen och blivit avhängda i tabellen. Vilken jävla f*tta han är. Han måste ha en allvarlig Djurgårds-störning i sin hjärna. Vad hände egentligen under hans tid här?!
Han är ju inte frisk!
Han är ju inte frisk!
Mikael Karlberg skrev:Grattis Leksand det blir 6 hemmamatcher i kvalserien:) Globen är vår arena har alltid varit:)
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Kommer bli Carlsson åttonde kvalserie. Andra i rad.BaronVonDif skrev:Hur många år på raken blir det kvalserien för Carlsson och Almtorp om vi hamnar där?
Tredje för Almtorp även tredje i rad.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- minalman
Säsongen 2011/2012
Jag har alltid frågat mig detsamma när jag sett Petter i TV. Vad har han råkat ut för i duschen, den f*tt*n?SkönaDjurgårn skrev:Kollar reprisen på Late Night Elitserien. Petter Rönnqvist är så jävla glad att det bara spritter i kroppen på honom. Jag har aldrig någonsin sett en sådan glad människa. Och detta efter att DIF gjort sin sämsta insats för säsongen och blivit avhängda i tabellen. Vilken jävla f*tta han är. Han måste ha en allvarlig Djurgårds-störning i sin hjärna. Vad hände egentligen under hans tid här?!
Han är ju inte frisk!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag är besviken på hela laget. Jag är besviken på Jimmie Ölvestad och Kristofer Ottosson som inte kliver fram nu och tar tag i det här. De har alltid haft en stämpel som ledarfigurer i DIF. Fan.