Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

Kall-El skrev:
Snazzi skrev:
Kall-El skrev:Går man ut och säger att man skall stanna en säsong till och sedan ändrar sig skall man ha rejält med skit svårare än så är det inte. Det var ett jävla liv på många som inte gillade Toumas övergång till AIK t ex och där fick vi Adde Johansson plus pengar tillbaka här får vi mindre pengar och ingen spelare.
Förlåt för att jag går helt OT nu.
Men du kan väl inte på fullaste allvar jämföra det här med Toumas övergång till solna?
Du den dealen var bättre för oss. Vi fick mer pengar och en spelare.

Dessutom har jag en större förståelse för om en spelare inte vill spela i superettan jämfört med att spela i Allsvenskan. Har ingen som helst förståelse för att en ung spelare inte skulle kunna ta en säsong till i elitserien när han dessutom lovat detta. Hans utveckling lär inte bli sämre. Dessutom klargjorde Touma att han inte ville vara kvar så det rådde ingen tvekan om vad han ville heller. Det har bara blivit gnäll om den övergången pga att han gick till AIK. Skit i det faktumet och se vad vi fick tillbaka i den dealen och jämför detta sedan med hur Josefsson skött det hela samt vad vi får tillbaka så inser du snart vilken enorm skillnad det är.
Okej. Jag tänker inte ens försöka.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Kall-El skrev: Innan man höjer Bremberg för mycket till skyarna undrar jag stillsamt hur det var med hans +- statistik? Har fått för mig att den inte var så satans bra trots att han spelade mer eller mindre hela tiden då det vankades PP. Med andra ord han var inne på ganska mycket baklängesmål i spel 5 mot 5. Kanske bäst att tillägga att jag ser Bremberg som en mycket bra spelare, men i det läget osm laget befinner sig i nu måste de stora resurserna gå till att ordna rena ersättare till Engqvist och Josefsson. Och här ser inte jag Bremberg som ett vare sig vettigt eller realistiskt alternativ.
Man får inget plus i +-statistiken när man är inne på ett mål i powerplay. Den gäller alltså med lika många spelare på planen. Dock gäller den också när det laget med färre spelare på planen gör mål.

Hans statistik var inte så bra 08-09 (-8), men då var laget inget vidare. Backar man tillbaks en säsong till så var hans +-statistik +7 när laget var bättre.
Difalltidoavsett

Inlägg av Difalltidoavsett »

Jag längtar efter att ett nyförvärv ska presenteras så man har något vettigt att snacka om :mrgreen:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Difalltidoavsett skrev:Jag längtar efter att ett nyförvärv ska presenteras så man har något vettigt att snacka om :mrgreen:
Vi har ju bara tre+en plats.
Två förstlineare(Mackan och Nisse)

Sen nu Josefsons ersättare, lär ta ett tag att scouta fram tack vare #40.

Sen den där backen som skulle vara Danne Tjärnqvist, men nu verkar bli någon random ryss/kanadensare.

Mackan och Ekman sägs ju vara klara, så det är egentligen bara två platser det kan spekuleras kring.
Senast redigerad av SirDIFalot den 2010-05-16 16:38:20, redigerad totalt 1 gånger.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Tycker ändå att det vore en solklar förstärkning med Linkan. Tycker dock inte heller att Linkan, Ekman och Nilson ska spela i samma kedja. Sen tror och hoppas jag att Cehlin kommer göra enormt stora framsteg till nästa säsong. Tror också mycket på Norman.

Om vi ska göra vilda spekulationer (det är ju silly season) i en center och en back med utgående kontrakt:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2711
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11477

Sen är det ju trots allt fortfarande stor sannolikhet att Josefson hamnar i DIF till hösten. Och oavsett vad man tycker om hela den här soppan så vore det trevligt rent spelmässigt. Undrar dock hur det fungerar med hans i lön i ett sånt fall, om NJ t.ex. betalar hans lön även om han är på lån här.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är rätt hundra att man letar efter en vänsterskytt som kan spela PP på backsidan. Då vi snackar det.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Signa Jonas Andersson! :D
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

kaminor skrev:Tycker ändå att det vore en solklar förstärkning med Linkan. Tycker dock inte heller att Linkan, Ekman och Nilson ska spela i samma kedja. Sen tror och hoppas jag att Cehlin kommer göra enormt stora framsteg till nästa säsong. Tror också mycket på Norman.

Om vi ska göra vilda spekulationer (det är ju silly season) i en center och en back med utgående kontrakt:

Sen är det ju trots allt fortfarande stor sannolikhet att Josefson hamnar i DIF till hösten. Och oavsett vad man tycker om hela den här soppan så vore det trevligt rent spelmässigt. Undrar dock hur det fungerar med hans i lön i ett sånt fall, om NJ t.ex. betalar hans lön även om han är på lån här.
En annan högoddsare som ersättare till Josef:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=665

Jag tror iofs att DIF kommer att vänta ett tag med ersättare till Josef. Kanske till och med att man väntar in och ser ifall han tar en plats eller inte. Det är mitt tips.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
kaminor

Inlägg av kaminor »

BOMBOM BOUCHARD skrev: En annan högoddsare som ersättare till Josef:

Jag tror iofs att DIF kommer att vänta ett tag med ersättare till Josef. Kanske till och med att man väntar in och ser ifall han tar en plats eller inte. Det är mitt tips.
Mmm, även om det är en högoddsare så är det i alla fall mer realistiskt, och sannolikt även bättre, än den center jag nämnde. Annars ryktades det ju om Joakim Lindström ett tag http://eliteprospects.com/player.php?player=229. Det skulle ju funka bra.

Jag tycker i alla fall att det vore ett misstag att vänta och se om Josefson kommer tillbaka i höst. Tycker man måste utgå ifrån att han är förlorad (även om jag tvivlar på det) och sedan få hem honom som en trevlig bonus till hösten.
Difalltidoavsett

Inlägg av Difalltidoavsett »

kaminor skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: En annan högoddsare som ersättare till Josef:

Mmm, även om det är en högoddsare så är det i alla fall mer realistiskt, och sannolikt även bättre, än den center jag nämnde. Annars ryktades det ju om Joakim Lindström ett tag http://eliteprospects.com/player.php?player=229. Det skulle ju funka bra.

Jag tycker i alla fall att det vore ett misstag att vänta och se om Josefson kommer tillbaka i höst. Tycker man måste utgå ifrån att han är förlorad (även om jag tvivlar på det) och sedan få hem honom som en trevlig bonus till hösten.
Håller med dig.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:Signa Jonas Andersson! :D
Är inte han en sån där svart/gul sak? (Fast jävlar vad bra han har varit hittils i VM)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Snazzi skrev:
SirDIFalot skrev:Signa Jonas Andersson! :D
Är inte han en sån där svart/gul sak? (Fast jävlar vad bra han har varit hittils i VM)
Juniorhockey där ja, men en spelartyp som passar som hand i handske i DIF och hos Hardy. Dock rycker både NHL och KHL-klubbar i pöjken.

Finns ju en hel del andra som spelat i aik tidigare. Hannula, Ekman, Wesslau, Printz, för att nämna några jag kom på över några sekunder nu...
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Pelle Prestberg är ju ledig nu (ironi)
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Bjurre skrev:Pelle Prestberg är ju ledig nu (ironi)
Vi kan väl skola om Chris Chelios till center?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

kaminor skrev: Om vi ska göra vilda spekulationer (det är ju silly season) i en center och en back med utgående kontrakt:
Två mycket intressanta namn även om Sweatt är högerskytt. Vi har faktiskt fyra högerskyttar mot tre vänster, mycket ovanligt (men bra). 2 av 3 PP-backar är höger (Kyle och Honken), sedan bör man ge Oscar sporadiska chanser i PP som i och för sig är vänsterskytt.

Å andra sidan är det en allround, men främst en defensivt pålitlig back vi söker, vilket Sweatt inte är. Ossi hade varit som gjuten, men han valde ju som bekant att flytta hem till Helsingfors och Jokerit.

Santala var tillsammans med Salmalainen ett hett samtalsämne för två Sillys sedan. Om det låg någon sanning bakom snacket vet jag inte, dock en kille jag skulle slå till på direkt. Han är några klasser bättre än Josef om man säger så.
Säg den glädje som varar
Låst