Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Själv vet jag inte ens om jag tycker vi behöver ha in några fler forwards. Tycker vi har en väldigt intressant uppställning där just nu. Skall man se det hela rent krasst är det nog en riktigt bra center vi skulle kunna ha lite nytta av. Tror att vi ofta körde på bara tre linor förra året för att det bara fanns tre centrar som höll. Ask var helt enkelt inte tillräckligt bra för att hålla i hop en kedja. Av detta följer att det bästa vi kunde få in till anfallet är en stabil center som kan göra en del poäng som extra bonus. Rena forwards känns som lite överkurs just nu.

Om detta går att få tag på dock är en helt annan historia. Kan nog bli ganska svårt, men spelare som Andreas Karlsson eller Yared Hagos hade vi nog kunnat ha väldigt stor nytta av.

För övrigt hoppas jag snart att det kommer besked från Jiri...

Tror inte heller vi kommer presentera några nya spelare innan VM är slut.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Hagos vill jag ha hit, men han var väl nära övergång till SAIK läste jag?

Men nu när man ser hur det gick för Linkan, Bengan och Davidsson i VM så skulle man gärna se Davidsson här, men HV skulle nog inte släppa honom för allt smör i Småland.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Om vi har nån hemvändare på G så kan man ju alltid göra plats för honom. Jag tänker närmast på NIlson/Ekman. Inga centrar, men de kan ändå lyfta en hel kedja.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Enbom skrev:Hagos vill jag ha hit, men han var väl nära övergång till SAIK läste jag?

Men nu när man ser hur det gick för Linkan, Bengan och Davidsson i VM så skulle man gärna se Davidsson här, men HV skulle nog inte släppa honom för allt smör i Småland.
Hagos är inte närmare Skellefteå än något annat lag. Den där artikeln blev grymt förstorad. Speciellet med tanke på att Skellefteås sportchef sa att de var intresserade av Hagos. Men, vem är inte det? Timrå ligger nog för övrigt bättre till om han vänder hem.
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Enbom skrev:Hagos vill jag ha hit, men han var väl nära övergång till SAIK läste jag?

Även om HV skulle släppa Davidsson så skulle han aldrig gå till Dif. Han är en HV fjolla livet ut..

Neee Macke Nilsson och Ekman skulle sitta fint att få hem.. Ekman värkar ju stanna men det är ju ingen av dom två som pristerar i NHL.
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Davidsson skulle aldrig spela i DIF. Men det borde ju ändå vara lockande att spela med Bengan och Linkan med tanke på hur bra dom fungerar tillsamans.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: ...

Inlägg av Remy Lebeau »

blocco skrev:Davidsson skulle aldrig spela i DIF. Men det borde ju ändå vara lockande att spela med Bengan och Linkan med tanke på hur bra dom fungerar tillsamans.
Han skrev på ett kontrakt på 5 år för Hv. Så jag förstår inte ens varför folk tar upp honom.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

tror nog det är bäst att jag går in med ett litet förtydligande. När jag pratade om ett eventuellt behov av en center till tänkte jag mig snarast en spelare som går in och lyfter en tidigare inte fungerande enhet. har lite svårt att förstå varför man skall gå in och ändra på en enhet som redan fungerar ( Bremberg - Bäcker - Bengan ) när det snarast är behov av fler prdoucerande kedjor som är det vitktiga.

Jag vill alltså ha in en center tillsammans med Anger och Engqvist. Tänk er att kunna ersätta pappa Falk med en tvåvägscenter. Eller för att prata spelare tänk er Anger - Hagos - Engqvist.

Med den förstärkning inbillar jag mig att vi skulle ha tre enheter som producerade ( Den inte här nämnda är givetvis Ölvestad - otto - Axelsson ) och därmed står vi redan betydligt bättre rustade än förra säsongen då vi egentligen bara had en enhet som var het. Med Hagos skulle man dessutom få en underbar spelare att nyttja i boxplay.

Ekman hade kanske varit ett flashigare namn, men en spelare som Hagos tror jag att laget skulle bli betydligt mer homogent.

Hagos eller Ekman spelar dock mindre roll om man inte lyckas signa två riktigt bra backar...

Skall jag vara helt ärlig tror jag dock inte vi får se vare sig Ekman eller hagos eller något annat stort namn till kommande säsong. Tror helt enkelt inte vi var pengar nog för att knyta de riktiga heta namnen till oss. Vår chans är att sno till oss ungdomar om vi kan visa att vi är en bra språngbräda för NHL samt möjligen kunna locka några NHL-veteraner som kanske ser det som viktigare att flytta hem till stan även om det betyder någon miljon mindre i lön per säsong.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Lars Jonsson är tydligen på väg hem igen. Skulle passa perfekt i vårat lagbygge. Upp med stålarna DIF!
Bild
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Lars Jonsson, Marusak och en vass målskytt då blir det en kanon säsong !
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

jag hoppas fortsatt på Daniel Tjärnqvist.

Marusak drar ut på tiden. Det är verkligen inget bra tecken. Tror det skiter sig där.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Therocket1 skrev:Lars Jonsson är tydligen på väg hem igen. Skulle passa perfekt i vårat lagbygge. Upp med stålarna DIF!
Källa?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

jensa öhling skrev:jag hoppas fortsatt på Daniel Tjärnqvist.

Marusak drar ut på tiden. Det är verkligen inget bra tecken. Tror det skiter sig där.
Hoppas med på Tjärnqvist, Och Staffan.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Östgöten skrev:
Therocket1 skrev:Lars Jonsson är tydligen på väg hem igen. Skulle passa perfekt i vårat lagbygge. Upp med stålarna DIF!
Källa?
Kanadensisk sida, ska leta upp länken.
Bild
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Therocket1 skrev:
Östgöten skrev:
Källa?
Kanadensisk sida, ska leta upp länken.
Har lite svårt att tro att han e på väg hem då han börjar etablera sig i flyers....
Speltiden ökade de sista matcherna och förtroendet växte från tränarstaben!

kommer bli riktigt stor om ett par år...
Alltid, Oavsett
Skriv svar