Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
tadaa123
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Salsten hade bättre siffror sin sista säsong och vi ser hur tufft han fått det i SHL. Om vi är ute efter denna värvning hoppas jag det är för lån till HA.
Nästa säsongs mål måste väl ändå vara att etablera oss som ett stabilt topp 6 lag och inte snåla med truppen igen..
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

tadaa123 skrev: 2026-02-04 09:32:53
Salsten hade bättre siffror sin sista säsong och vi ser hur tufft han fått det i SHL. Om vi är ute efter denna värvning hoppas jag det är för lån till HA.
Nästa säsongs mål måste väl ändå vara att etablera oss som ett stabilt topp 6 lag och inte snåla med truppen igen..
Man är ju initialt skeptisk men samtidigt är poäng inte allt. Kanske har man identifierat något som skulle passa in i laget? Kanske är han otroligt snabb på skridskorna? Har egenskaper som skulle översättas bättre i ett annat typ av lag?

Om nu Thoresen är den som har tipsat eller pushat för att värva (som någon nämnde i tråden) kanske man ska kika åtminstone.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Kan väl inte finnas någon sanning i detta rykte? Känns väl på sin höjd som bredd för HA.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Jaa är det Thoresen som även tipsade om Pettersen så är ju hans scoutingöga lika svag som hans ljumske under finalserien :lol:

Gillar inte att man försöker skohorna in norrmän bara för att Knutsen och Thoresen råkade vara fullträffar. Kan lika gärna leta i HA efter svenska spelare. Gärna stockholmare förstås.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Vi lär nog få se minst en norrman på "try out" varje säsong, som Thore skickar.

EP hänger på ryktet

https://www.eliteprospects.com/transfer ... -if/620121
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Ja norrmän är ju nästan ännu mer av en chansning än att hitta något vettigt från finska ligan.
De tre med störst förväntningar som värvades till HA i år har väl alla åkt hem igen? Sverre rönningen, Sander Wood och Trym Gran.

Så detta känns som ett väldigt märkligt rykte.
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

Inga mer finnar bara, de lyckas till 99% aldrig i DIF. Jaga hem Sörensen, det räcker bra där.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Fragglepot skrev: 2026-02-04 10:44:50 Ja norrmän är ju nästan ännu mer av en chansning än att hitta något vettigt från finska ligan.
De tre med störst förväntningar som värvades till HA i år har väl alla åkt hem igen? Sverre rönningen, Sander Wood och Trym Gran.

Är väl bara Salsten som lyckats hålla en plats, man är lite skeptisk faktiskt.
dr111DIF

Silly Season 2026/27

Inlägg av dr111DIF »

Att vi letar "dold talang" som vi kollat noga på och tror kan överraska roller längre ner i våran lineup för en spottstyver ser jag bara som positivt. Låg risk och vi måste göra det för att ha råd med bra spets.

Salsten är nog vår billigaste senior-fw och har varit bättre än Costmar, Brodin, Rensfeldt och kanske några fler som kostar betydligt mer.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

dr111DIF skrev: 2026-02-04 11:51:01 Att vi letar "dold talang" som vi kollat noga på och tror kan överraska roller längre ner i våran lineup för en spottstyver ser jag bara som positivt. Låg risk och vi måste göra det för att ha råd med bra spets.

Salsten är nog vår billigaste senior-fw och har varit bättre än Costmar, Brodin, Rensfeldt och kanske några fler som kostar betydligt mer.
Vet inte hur mycket talang han är dock då han fyller 24 i år. Skulle vara en ruskig latebloomer i sådana fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
tadaa123

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Jim Morrison skrev: 2026-02-04 10:10:14
Man är ju initialt skeptisk men samtidigt är poäng inte allt. Kanske har man identifierat något som skulle passa in i laget? Kanske är han otroligt snabb på skridskorna? Har egenskaper som skulle översättas bättre i ett annat typ av lag?

Om nu Thoresen är den som har tipsat eller pushat för att värva (som någon nämnde i tråden) kanske man ska kika åtminstone.
Sant men "skridskoåkare" har vi gott om i våran tredjelina. Vi behöver spelare som kan producera, speciellt om Frondell drar till NHL. Inga fler Costmars eller Petterssens.
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

fryppe skrev: 2026-02-04 11:35:16
Fragglepot skrev: 2026-02-04 10:44:50 Ja norrmän är ju nästan ännu mer av en chansning än att hitta något vettigt från finska ligan.

I HA har ju Almtunas norrman, Oby-Olsen, varit riktigt bra.
Och shl är det Eskild bakke-ohlsen som har gått bäst.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Fragglepot skrev: 2026-02-04 12:07:59
fryppe skrev: 2026-02-04 11:35:16

I HA har ju Almtunas norrman, Oby-Olsen, varit riktigt bra.
Och shl är det Eskild bakke-ohlsen som har gått bäst.
men bakke och Oby-Olsen har ju spelat i HA tidigare, menar direkt från norska ligan.
Flawless

Silly Season 2026/27

Inlägg av Flawless »

”Snåla med truppen”… Tar du notan? Pengar finns inte oändligt även om jag tror man nu gör ett litet plus resultat pga slutsålda hus, men även trots detta…
Blir nog bättre prislappar ju högre upp vi kan etablera oss.
Men som sagt, om du pytsar in tio millar så tror jag säkert Wiken kan göra slut på dem 😉
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tycker inte att bilden av att vi snålar med truppen stämmer alls. Tvärtom har vi satsat rejält den här säsongen, med höga löner och många spelare på kontrakt. Ekonomiskt ligger vi troligen topp fem i ligan. Utmaningen är inte spenderandet i sig, utan hur lite vi faktiskt fått ut av de pengar som lagts, samtidigt som man ska ha med sig att vi var sent ute på marknaden och till stor del fick nöja oss med andrahandssorteringen.

Personligen ser jag hellre att vi träffar rätt med smart scouting och hittar prisvärda spelare med uppsida, än att fortsätta lösa allt med plånboken.
Skriv svar