Satt rätt bra för att se höga klubbsituationen och tyckte live att den var tydlig. Kinnvall kanske förstärker men klubban träffar ju upp mot haka/hals och det är väl inte en followthrough när man inte har pucken under kontroll? Kändes korrekt och sånt händer väl 10 ggr per omgång utan anmälan.
Klubbkastet känns dock konstigt att de missar...ytterst tydligt...

SHL 25/26 Djurgårdens IF - Brynäs 1/11
Vi som hade tillgång till repriser såg ganska tydligt att klubban aldrig var uppe i ansikte/halstrakten. Den tog i bröstet. Så det var en ganska rejäl förstärkning som borde blivit anmäld som filmning.dlopajo skrev: ↑2025-11-03 08:32:22 Satt rätt bra för att se höga klubbsituationen och tyckte live att den var tydlig. Kinnvall kanske förstärker men klubban träffar ju upp mot haka/hals och det är väl inte en followthrough när man inte har pucken under kontroll? Kändes korrekt och sånt händer väl 10 ggr per omgång utan anmälan.
Det är inte så att jag blundat och inte kollat på repriserna. Jag vidhåller att det är ganska tydligt att vit tejp från blå spelare är en bra bit över nyckelbenet på förstärkande spelare och att klubban vinklas om och att bladet går högre på nedvägen. Även om jag generellt gillar domar-bashing så har jag inte så många frågor kring detta. Sen är det typiskt att domaren rakt bakom är den som tar den. Så han gick 100% på förstärkningen.daaviid skrev: ↑2025-11-03 17:57:36Vi som hade tillgång till repriser såg ganska tydligt att klubban aldrig var uppe i ansikte/halstrakten. Den tog i bröstet. Så det var en ganska rejäl förstärkning som borde blivit anmäld som filmning.dlopajo skrev: ↑2025-11-03 08:32:22 Satt rätt bra för att se höga klubbsituationen och tyckte live att den var tydlig. Kinnvall kanske förstärker men klubban träffar ju upp mot haka/hals och det är väl inte en followthrough när man inte har pucken under kontroll? Kändes korrekt och sånt händer väl 10 ggr per omgång utan anmälan.
Men vi ska spela disciplinerat och inte utsätta oss för sådana risker. Snivelys agerande är ju rätt oklart i situationen. Han går inte puck, han går inte spelare och han går inte klubba. Han...gör typ en slash-rörelse uppåt utan egentlig uppsida. Resultatet blir som det blir.
Svårt att förstå om man inte väger in att det är 1 min kvar, 4-1, han är sannolikt trött, Kinnvall är ett konstaterat svin så det kan vara hämnd för något. Shit happens men shit kan vara tungan på vågen ibland så städa gärna bort det.
Nåja, vi har väl lite olika uppfattning helt enkelt. Men vare sig det är bröstet eller nyckelben som träffas så gör Kinnvall en förstärkning genom att ta sig för ansiktet. Enbart för att lura domaren, vilket är samma sak som filmning. En böter hade varit på sin plats.dlopajo skrev: ↑2025-11-03 19:30:45Det är inte så att jag blundat och inte kollat på repriserna. Jag vidhåller att det är ganska tydligt att vit tejp från blå spelare är en bra bit över nyckelbenet på förstärkande spelare och att klubban vinklas om och att bladet går högre på nedvägen. Även om jag generellt gillar domar-bashing så har jag inte så många frågor kring detta. Sen är det typiskt att domaren rakt bakom är den som tar den. Så han gick 100% på förstärkningen.daaviid skrev: ↑2025-11-03 17:57:36Vi som hade tillgång till repriser såg ganska tydligt att klubban aldrig var uppe i ansikte/halstrakten. Den tog i bröstet. Så det var en ganska rejäl förstärkning som borde blivit anmäld som filmning.dlopajo skrev: ↑2025-11-03 08:32:22 Satt rätt bra för att se höga klubbsituationen och tyckte live att den var tydlig. Kinnvall kanske förstärker men klubban träffar ju upp mot haka/hals och det är väl inte en followthrough när man inte har pucken under kontroll? Kändes korrekt och sånt händer väl 10 ggr per omgång utan anmälan.
Men vi ska spela disciplinerat och inte utsätta oss för sådana risker. Snivelys agerande är ju rätt oklart i situationen. Han går inte puck, han går inte spelare och han går inte klubba. Han...gör typ en slash-rörelse uppåt utan egentlig uppsida. Resultatet blir som det blir.
Svårt att förstå om man inte väger in att det är 1 min kvar, 4-1, han är sannolikt trött, Kinnvall är ett konstaterat svin så det kan vara hämnd för något. Shit happens men shit kan vara tungan på vågen ibland så städa gärna bort det.