SHL 21/22: Rögle - Djurgårdens IF 26/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Rögle - Djurgårdens IF 26

Inlägg av Praetori »

Wishes skrev: 2021-12-26 23:43:47 Måhända att de är ”ruskigt insatta”. Men att spela tafflig hockey i en studio iklädda kostymer inpräntar inte så mycket respekt. Det borde de kunna i så fall höja sig lite över.

Alla före detta utövare har så klart åsikter. Det gäller oss forummuppar också.
Men det är inte idioter de har i studion.
Sen kan man inte förmedla alll "hockeysense" som de besitter i ett skrivvänligt format utan att det blir pannkaka rent uttrycksmässigt men jag tycker ändå att de gör ett rätt bra jobb.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Guitargeroge

Inlägg av Guitargeroge »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-12-26 21:26:26 Bästa insatsen på länge. Bästa inställningen för säsongen.
Klart vi blev skakiga vid 2-4, allt annat vore anmärkningsvärt.
Enda sättet att tvätta bort det hjärnspöket är att vinna mer, perfekt då att ta en seger direkt ikväll borta mot serieledarna.

Värvar vi nu in 3-4 riktigt vassa spelare med rätt karaktär kan man börja hoppas något mer på att vinna några matcher i kvalfinalen.

För första gången på länge ser jag fram emot kommande match. Kul. :D

Krya på dig #10. Jag har själv haft skiten.
Att värva spelare nu är ingenting jag tror att Djurgården kommer göra. Det är inte smart. Troligtvis väntar Dif på att värva spelare till runt slutet av januari då det alltid uppstår ett spelarfönster när klubbar i utländska ligor, däribland nhl och khl väljer att sälja spelare för att spara pengar då de inser att de inte kommer kunna gå till slutspel oavsett. Då kan vi värva spelare för att satsa på att kunna vinna kvalmatcherna. Risken om man värvar spelare nu, som det dessutom är väldigt ont om, är att man får in spelare ungefär som Peter Holland som gör en sån där halvtaskig insats och egentligen bara gör laget sämre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Guitargeroge skrev: 2021-12-27 15:45:16
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-12-26 21:26:26 Bästa insatsen på länge. Bästa inställningen för säsongen.
Klart vi blev skakiga vid 2-4, allt annat vore anmärkningsvärt.
Enda sättet att tvätta bort det hjärnspöket är att vinna mer, perfekt då att ta en seger direkt ikväll borta mot serieledarna.

Värvar vi nu in 3-4 riktigt vassa spelare med rätt karaktär kan man börja hoppas något mer på att vinna några matcher i kvalfinalen.

För första gången på länge ser jag fram emot kommande match. Kul. :D

Krya på dig #10. Jag har själv haft skiten.
Att värva spelare nu är ingenting jag tror att Djurgården kommer göra. Det är inte smart. Troligtvis väntar Dif på att värva spelare till runt slutet av januari då det alltid uppstår ett spelarfönster när klubbar i utländska ligor, däribland nhl och khl väljer att sälja spelare för att spara pengar då de inser att de inte kommer kunna gå till slutspel oavsett. Då kan vi värva spelare för att satsa på att kunna vinna kvalmatcherna. Risken om man värvar spelare nu, som det dessutom är väldigt ont om, är att man får in spelare ungefär som Peter Holland som gör en sån där halvtaskig insats och egentligen bara gör laget sämre.
Tycker också vi måste värva bra. Det kan innebära att vi behöver vänta några veckor.
Hörde Västerås sportchef ikväll, han sa att han aldrig upplevt marknaden så torr någonsin. Finns i stort sett inget ledigt just nu.

Gäller att våga ha is i magen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar