SHL 21/22: Djurgårdens IF - Rögle BK 7/10
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det blir nog Falken som styr det här skeppet inom några månader. Men vem är han i jämförelse med Robban, Falk kan säkert bli bra på sikt men jag tror Jocke gjorde bort sig rejält som valde ett helt nytt tränarteam på så kort varsel. Aaro vet jag inte ett skit om. Oavsett hur det här slutar så kommer jag tycka satsningen med såhär mycket spelare utifrån och transatlanter är en osexig väg att gå.
Spela fult
Kollar reprisen och tycker faktiskt inte att det ser så illa ut.
0-1, dålig pinch och ett riktigt bra avslut
0-2, en felaktig straff
0-3, missad markering i egen zon.
Samtidigt har vi faktiskt en hel del kvalificerade chanser och stundtals mycket bra spel.
Det finns hopp!
0-2, en felaktig straff
Samtidigt har vi faktiskt en hel del kvalificerade chanser och stundtals mycket bra spel.
Det finns hopp!
It's the hope that kills you.
Jag väntar lite till innan tigersågen åker fram, men visst känner jag oro!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Fyfan vaknade kl 4 inatt med ångest. Den person som fick mig att gilla hockey må brinna i helvetet.
Avskaffa tre mot tre.
Ok. Jag såg matchen och ser ett lag som behöver en plan. Vi hade inte koll på grejerna igår, heller. Det kan fortfarande lösa sig men jag såg inga positiva tendenser igår. Bistert på bänken och otroligt märkligt på isen.sauron skrev: ↑2021-10-07 21:47:28 Kollar reprisen och tycker faktiskt inte att det ser så illa ut.
0-2, en felaktig straff
Det finns hopp!
Sätt upp en plan som spelarna förstår och kan följa, sen kan det bli ok. Tror jag.
Bäste back igår hade galler.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Doyle
DIF ser för tillfället ut som när man gör en sås i köket o skiten skär sig i kastrullen o blir klumpig. Bara hälla ut o börja om.
Vi har ju sen ingen tur för fem öre i matcherna. Puckuslingen verkar för tillfället styrd av hockeyguden att studsa överallt på rinken utan i mål. Men nu gäller det att frammana självförtroende. Nu hoppas man bara på ketchupeffekten att pucken studsar in i mål. Hoppas vändningen kommer nu mot fisk på lördag.
Vi har ju sen ingen tur för fem öre i matcherna. Puckuslingen verkar för tillfället styrd av hockeyguden att studsa överallt på rinken utan i mål. Men nu gäller det att frammana självförtroende. Nu hoppas man bara på ketchupeffekten att pucken studsar in i mål. Hoppas vändningen kommer nu mot fisk på lördag.
- -daniel-
OK, har sovit på saken och det är tämligen uppenbart att våra spelare har ett oerhört lågt självförtroende.
1:a målet är ett skolboksexempel på en junismiss av Arnesson. Pincha inte som sista gubbe, för fan!
Sen tappar vi allt och blir stirriga och de kommande 5 minutrarna går precis allt och lite till åt helvete. Det påminner tyvärr läskigt mycket om året vi åkte ut där vi hela tiden blev extremt hårt straffade av våra misstag, där våra "stjärnspelare" underpresterade och där backsidan var virrig som grannarna på demensboendet mitt emot.
Den här trenden måste vändas per omgående, annars kommer spelarnas självförtroende vara än mer skjuten i sankt och det kommer bli desto jobbigare att resa sig.
Så jävla less på det här redan, och det har gått 7 omgångar... Fan, fan, fan.
1:a målet är ett skolboksexempel på en junismiss av Arnesson. Pincha inte som sista gubbe, för fan!
Sen tappar vi allt och blir stirriga och de kommande 5 minutrarna går precis allt och lite till åt helvete. Det påminner tyvärr läskigt mycket om året vi åkte ut där vi hela tiden blev extremt hårt straffade av våra misstag, där våra "stjärnspelare" underpresterade och där backsidan var virrig som grannarna på demensboendet mitt emot.
Den här trenden måste vändas per omgående, annars kommer spelarnas självförtroende vara än mer skjuten i sankt och det kommer bli desto jobbigare att resa sig.
Så jävla less på det här redan, och det har gått 7 omgångar... Fan, fan, fan.
- Lee Harvey Oswald
Läste först, -som en sås i öknen, fick upp så märkliga bilderDoyle skrev: ↑2021-10-08 07:08:38 DIF ser för tillfället ut som när man gör en sås i köket o skiten skär sig i kastrullen o blir klumpig. Bara hälla ut o börja om.
Men annars, tur är något som kommer när du upprepar goda vanor, men då krävs en bra grund och tydliga förväntningar på utförande/uppträdande.
Helt omöjligt att se vad DIF vill.
Har sällan eller aldrig sett ett så utspritt DIF med så vaga konturer.
Blir varken arg eller särskilt orolig, det är mer att jag tappar intresset
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Doyle
Har nu oxå blivit en trend bland hockeyexperterna att försöka överträffa varann o beskriva DIF:s uselhet o inkompetens.Hyenorna inledde sin jaktlycka med Sörensen gate som pågick i en vecka med Wikegård, Boork, Sanny o Galenhöken o hela Cmores besättning i högform att tugga ihjäl Sörensen. När den grejen sedan inte längre kändes aptitlig o stimulerande blev Barry det nya offret o Jocke som sidoalternativ. Samma hyenor gläfser nu ut sitt förakt över dessa herrar. Vi supportrar, inte alla men tillräckligt många är oxå rejält jaktsugna på stukade offer i laget. Även jag fast jag ändå är luttrad som mångårig supporter. Men historien upprepar sig ofta att man vänder inte något dåligt genom att göra det ännu mera dåligt. Nu handlar det faaan om att sluta upp kring laget, ge stödet o bidra till att vi vänder den här jäkla atlantångaren som just nu saknar kompass o är på väg att gå på grund likt M/V Ever Given i Suezkanalen. Den grundstötning löste sig genom en liten grävskopa på en båt o en ensam man som frenetiskt grävde bort några ton sand o fick loss fartyget. Det visade sig alltså att med små medel går det att göra underverk. Hoppas nu fasen fler med mig ger sitt helhjärtade stöd till laget. Det räcker o titta i båset på dessa stelna o sorgsna ansikten för att förstå att vi supportrar är den stimulans som kan vända denna onda trend. Just saying
o KÄMPA DIF

- -daniel-
Doyle, jag kan delvis hålla med dig. Det finns ett drev mot DIF (som förvisso med all rätt, visar det sig) sågar den här klubben längs fotknölarna. Sen blir det lite trendigt att göra sig lustig över våra tillkortakommanden, något som faktiskt är förbehållet oss supportrar att göra. Annars blir vi ju ledsna i ögat om folk gör sig lustiga över vår uselhet!
- Doyle
Så sant som det är sagt. Men vi sitter ju ändå på lösningen var o en av oss supportrar. Det är att ge vårt stöd trots den uselhet som just nu osar högt o lågt i Hovets katakomber mot laget o dess spelare o ledning
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Visst kastas det en hel del onödig skit på laget just nu. Inte minst från jag själv som använder detta forum som terapi för att inte förpesta verkliga tillvaron (familj, vänner, arbetskamrater) mer än vanligt.
Men nog får laget tåla att experter, fans och övriga för fram kritik. Spelet är fullkomligt obegripligt. Inget kuggar i. Det vi skapar är från individuella prestationer (Videll, Högström, Johansson, och några till).
Blickarna är uppgivna, finns ingen glädje. Vår tilltänkta storstjärna åker runt och slashar och letar gruff, han är garanterat snart avstängd.
Varför spelade vi inte fler träningsmatcher? Vi visste att det var många nya. Vi ser ut att helt sakna spelsystem.
För varje förlust kommer drevet mot laget att öka, självförtroendet att sjunka. Och DIF har själva satt sig i denna hög av skit.
Då får de själva skotta undan skiten.
Jag ger Barry 5 matcher till.
Med det sagt. Är jag på plats så stöttar jag självklart laget fullt ut hela matchen, allt annat vore främmande för mig. Men här på forumet tar jag mig friheten att tömma ur mig av destruktiva känslor, även om jag såklart behöver ta mig lite i kragen och försöka höja min nivå.
Btw, du är en frisk fläkt på forumet i rådande stund. Fräscht med lite positiva vibbar.

Men nog får laget tåla att experter, fans och övriga för fram kritik. Spelet är fullkomligt obegripligt. Inget kuggar i. Det vi skapar är från individuella prestationer (Videll, Högström, Johansson, och några till).
Blickarna är uppgivna, finns ingen glädje. Vår tilltänkta storstjärna åker runt och slashar och letar gruff, han är garanterat snart avstängd.
Varför spelade vi inte fler träningsmatcher? Vi visste att det var många nya. Vi ser ut att helt sakna spelsystem.
För varje förlust kommer drevet mot laget att öka, självförtroendet att sjunka. Och DIF har själva satt sig i denna hög av skit.
Då får de själva skotta undan skiten.
Jag ger Barry 5 matcher till.
Med det sagt. Är jag på plats så stöttar jag självklart laget fullt ut hela matchen, allt annat vore främmande för mig. Men här på forumet tar jag mig friheten att tömma ur mig av destruktiva känslor, även om jag såklart behöver ta mig lite i kragen och försöka höja min nivå.
Btw, du är en frisk fläkt på forumet i rådande stund. Fräscht med lite positiva vibbar.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm