Hur resultaten än går har vi minst två hemmamatcher kvar.Mattias_87 skrev:Den är ju redan bokad till match 6. Kom ut på sidan idag.pulverapa skrev:Dags att börja titta på Globen ev. match 6 nu i semin...
SM-Slutspelet 2019
Re: SM-Slutspelet 2019
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nej? Om vi vinner på fredag hemma och FBK borta på söndag så är vi ju vidare. Vi måste torska en för att få en match 6 i Globen.mb81 skrev:Hur resultaten än går har vi minst två hemmamatcher kvar.Mattias_87 skrev:Den är ju redan bokad till match 6. Kom ut på sidan idag.pulverapa skrev:Dags att börja titta på Globen ev. match 6 nu i semin...
Avskaffa tre mot tre.
Ja men då får vi minst två finalmatcher hemma. Så minst två hemmamatcher till denna säsong.Mattias_87 skrev:Nej? Om vi vinner på fredag hemma och FBK borta på söndag så är vi ju vidare. Vi måste torska en för att få en match 6 i Globen.mb81 skrev:Hur resultaten än går har vi minst två hemmamatcher kvar.Mattias_87 skrev:Den är ju redan bokad till match 6. Kom ut på sidan idag.pulverapa skrev:Dags att börja titta på Globen ev. match 6 nu i semin...
Jag hittar ut själv.Mattias_87 skrev:Den är ju redan bokad till match 6. Kom ut på sidan idag.pulverapa skrev:Dags att börja titta på Globen ev. match 6 nu i semin...
Sveriges u18-trupp samlades den 9:e april. Vilket verkar vara anledningen att Björnfot, Grewe och Holtz inte är tillgängliga för spel.
Är vi tvungna att släppa dem till landslagsspel mitt under brinnande slutspel. Kan vi kalla hem dem?
Björnfot har gått före Bobbo under senaste tiden till exempel. Grewe och Holtz är vassare än Walli.
Vad gör vi vid fler skador? Vilka flyttas upp då? Axel Anderssson och Adam Falk känns väl troligast?
Är vi tvungna att släppa dem till landslagsspel mitt under brinnande slutspel. Kan vi kalla hem dem?
Björnfot har gått före Bobbo under senaste tiden till exempel. Grewe och Holtz är vassare än Walli.
Vad gör vi vid fler skador? Vilka flyttas upp då? Axel Anderssson och Adam Falk känns väl troligast?
-
Tycker Bobbo varit bra dock, han kan fortsätta som sjunde back i mitt tyckemb81 skrev:Sveriges u18-trupp samlades den 9:e april. Vilket verkar vara anledningen att Björnfot, Grewe och Holtz inte är tillgängliga för spel.
Bobbo har varit godkänd. Bättre än under grundserien. Men tänkte mest att vi borde ta höjd för skador. Känns som vi är rätt känsliga för det just nu. Då.ör det lite riskabelt att reserverna är på u18-vm.Grabben från Söder skrev:Tycker Bobbo varit bra dock, han kan fortsätta som sjunde back i mitt tyckemb81 skrev:Sveriges u18-trupp samlades den 9:e april. Vilket verkar vara anledningen att Björnfot, Grewe och Holtz inte är tillgängliga för spel.
OM det skulle bli Frölunda - Djurgården i final så möts alltså Johan Mattsson och Adam Reideborn i en final 2019. 5 år efter att de tillsammans tog Djurgården upp i finrummet igen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om vi går till final vill jag gärna möta Fisk.ciirree skrev:OM det skulle bli Frölunda - Djurgården i final så möts alltså Johan Mattsson och Adam Reideborn i en final 2019. 5 år efter att de tillsammans tog Djurgården upp i finrummet igen.
Krossa Luläå.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Agree, vilka matcher det skulle kunna bli!BOMBOM BOUCHARD skrev: Om vi går till final vill jag gärna möta Fisk.
Krossa Luläå.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hur det än går under resten utav slutspelet så är min känsla för laget.. svår att beskriva.. krigare.. laget är fan helt oövervinnerligt även om det kommer en liten motstuds i vissa matcher. Oövervinnerligt i inställningen på isen alltså. All heder åt grabbarna!
Disturbed - Indestructible
Disturbed - Indestructible
Angående tv-kommentatorer är det så här. I de kommersiella kanalerna är kommentatorerna en del av evenemanget. Därför snackas matcher upp. Vanligtvis görs detta genom att höja tonläget. Men då finns det inget kvar när det verkligen bränner till. Lena är inte ensam om detta. Dessvärre har ofoget även spridit sig till SvT där man skriker rakt ut både dam-VM och junior-VM. Det är en sak att kommentatorn i en landskamp är partisk. Men att skrika sig hes när Rögle möter Mora känns inte äkta. Fansen ska få skrika, Det är det man betalar för. Kommentatorerna ska förmedla vad som sker och hålla tyst när man inte har något att säga. Kommentatorerna har fått mig att tappa intresset för sport i tv.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, sedan imponerade Luläå i senaste matchen. De spelar med ett jäkla driv i alla delar av spelet och självförtroendet sipprar ur öronen på varje spelare.Lee Harvey Oswald skrev:Agree, vilka matcher det skulle kunna bli!BOMBOM BOUCHARD skrev: Om vi går till final vill jag gärna möta Fisk.
Krossa Luläå.
Då möter jag hellre ett skickligt Fisk som jag inför slutspelet såg som en något sämre version av Kaffe. De ser mer sårbara ut, inte minst i egen zon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Gäsp vilken tråkig match...
Luleå kommer åka ut. Skönt men väldigt oväntat.
Fisk är skickligare.
Tänk OM vi klarar det.
Vilken final det kan bli.
Rååååger mot Robban
Mattsson mot Reideborn
Vilka dueller!
Låt det ske!
Fisk är skickligare.
Tänk OM vi klarar det.
Vilken final det kan bli.
Rååååger mot Robban
Mattsson mot Reideborn