SHL Omgång 4: Brynäs - Djurgårdens IF 28/9 2017
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL Omgång 4: Brynäs - Djurgårdens IF 28/9 2017
Reideborn är ingen toppmålvakt men när han har ett tillräckligt bra försvar framför sig så gör han det riktigt bra, lite många returer men vafan det ser ju bättre ut nu än för 1 år sedan.
Högström är kanske topp 3 bästa backarna i SHL, jäklar vad dominant han kan vara med pucken.
Pettersson och Lagesson är riktigt bra och positiva överraskningar. Urbom, Fagerudd, Falk och Bernhardt är riktigt jävla kassa stundals, framför allt Fagerudd som ska ha sitt ässe i offensiven där han har varit riktigt usel på blå.
Fin förstakedja. Ungdomskedjan är väldigt upp och ner men stundtals okej. Powerkedjan med Calle och Linus har inte riktigt hittat tillbaka till det som i slutet av förra säsongen.
Vi kallar inte våra egna för hora etc. Påhoppet borttaget.
Högström är kanske topp 3 bästa backarna i SHL, jäklar vad dominant han kan vara med pucken.
Pettersson och Lagesson är riktigt bra och positiva överraskningar. Urbom, Fagerudd, Falk och Bernhardt är riktigt jävla kassa stundals, framför allt Fagerudd som ska ha sitt ässe i offensiven där han har varit riktigt usel på blå.
Fin förstakedja. Ungdomskedjan är väldigt upp och ner men stundtals okej. Powerkedjan med Calle och Linus har inte riktigt hittat tillbaka till det som i slutet av förra säsongen.
Vi kallar inte våra egna för hora etc. Påhoppet borttaget.
Tänk att det finns Djurgårdssupportrar som fortsatt gnäller på Adam, trots storspelet i dagens match och ledning i målvaktsligan, tragiskt.
Likaså Hank, styrning som gick i stolpen, block som gav 10 friläget med bortdömda målet, fixade friläge som han dock missade liksom Burken missade sitt, spelade förstalinan i boxplay med den äran m.m. Det finns ett antal spelare som inte var i närheten av det Hank uträttade men som någon tidigare sade om Adam, men det gäller Hank minst lika mycket, de är utsedda till hackkycklingar. Tragiskt att kalla sig supporter och hålla på med denna skit tycker jag.
Likaså Hank, styrning som gick i stolpen, block som gav 10 friläget med bortdömda målet, fixade friläge som han dock missade liksom Burken missade sitt, spelade förstalinan i boxplay med den äran m.m. Det finns ett antal spelare som inte var i närheten av det Hank uträttade men som någon tidigare sade om Adam, men det gäller Hank minst lika mycket, de är utsedda till hackkycklingar. Tragiskt att kalla sig supporter och hålla på med denna skit tycker jag.
Hear hear! Sen kan man ha synpunkter på kedjornas sammansättning men det är en annan femma.BigJ skrev:Tänk att det finns Djurgårdssupportrar som fortsatt gnäller på Adam, trots storspelet i dagens match och ledning i målvaktsligan, tragiskt.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Absolut kan man ha synpunkter på det, vilket jag nämnt i ngn annan tråd, men då ska man klaga på tränarna och inte på Hank. Jag tycker att han har presterat mycket bra med tanke på att han är tänkt för en fjärdekedja. Han har en jäkla förmåga att hitta bra målchanser men inte lika bra på att förvalta dem tyvärr.Praetori skrev:Hear hear! Sen kan man ha synpunkter på kedjornas sammansättning men det är en annan femma.BigJ skrev:Tänk att det finns Djurgårdssupportrar som fortsatt gnäller på Adam, trots storspelet i dagens match och ledning i målvaktsligan, tragiskt.
Om man nödvändigtvis måste klaga på nägra spelare så finns det flera som knappt bidragit med något.
-
Fast om man säger att hank inte hör hemma i en 2a kedja tycker jag man ska förklara varför. Jag tror faktiskt det flesta förstår att detta är kritik riktad mot tränarstaben då fan alla vet att det inte är Hank som bestämmer vart han ska spela.. Eller ska vi gör det mer tydligt så även du förstår?BigJ skrev:Absolut kan man ha synpunkter på det, vilket jag nämnt i ngn annan tråd, men då ska man klaga på tränarna och inte på Hank. Jag tycker att han har presterat mycket bra med tanke på att han är tänkt för en fjärdekedja. Han har en jäkla förmåga att hitta bra målchanser men inte lika bra på att förvalta dem tyvärr.Praetori skrev:Hear hear! Sen kan man ha synpunkter på kedjornas sammansättning men det är en annan femma.BigJ skrev:Tänk att det finns Djurgårdssupportrar som fortsatt gnäller på Adam, trots storspelet i dagens match och ledning i målvaktsligan, tragiskt.
Om man nödvändigtvis måste klaga på nägra spelare så finns det flera som knappt bidragit med något.
Jag tror t ex att både Bergfors och Riddarns produktion kommer öka om de får spela tillsammans i 2a kedjan. I dagens shl räcker tyvärr inte hjärta och jävligt bra kämparanda, speciellt inte om det är tänkt att man ska möta motståndarnas bästa.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det här jäkla konstanta gnällandet på Reideborn är ju bara skrattretande. Läst flertal artiklar att hockeyspelare(något generaliserat) oftast är på toppen av sin karriär mellan 27-30 år och Reideborn är bara 25 år så han kan faktiskt vara en målvakt under utveckling fortfarande tro det eller ej.
När man läser dom 10 första sidorna på den här matchtråden så undrar man ju egentligen va fan majoriteten av er gör här för ni beter inte som riktiga supportrar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Supporter
När man läser dom 10 första sidorna på den här matchtråden så undrar man ju egentligen va fan majoriteten av er gör här för ni beter inte som riktiga supportrar.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Några reflektioner under matchens gång.
Första perioden. Uddlös. Tandlös. Hopplös.
Andra perioden. Fan, vi spelar ju ändå rätt skaplig hockey emellanåt!
Tredje perioden. Har DIF flyt och avgör med så pass lite kvar?! Första gången på länge. *gnuggar mina fiktiva glasögon frenetiskt*.
Hade vi mött ett mer skärpt lag som inte var lika skakat som Brynäs är efter årets bedrövliga inledning så hade vi förlorat den här tillställningen. Garanterat!
Men vi har ändå en del spelare som är bättre än förutspått. Framförallt #37. Gillar honom skarpt, gör det mesta rätt där ute.
#41 borde nog börja med en annan sport. Förslagsvis fickpingis. Är så överdrivet laddad och taggad i sitt spel att han hela tiden väljer fel alternativ. Spelar liksom ingen roll om han skulle se pucken på en öppen isyta när samtliga motståndare är och byter, det hade garanterat försökts smälla på någon obefintlig jävul innan pucken skulle tas omhand. Duty calls.
Första perioden. Uddlös. Tandlös. Hopplös.
Andra perioden. Fan, vi spelar ju ändå rätt skaplig hockey emellanåt!
Tredje perioden. Har DIF flyt och avgör med så pass lite kvar?! Första gången på länge. *gnuggar mina fiktiva glasögon frenetiskt*.
Hade vi mött ett mer skärpt lag som inte var lika skakat som Brynäs är efter årets bedrövliga inledning så hade vi förlorat den här tillställningen. Garanterat!
Men vi har ändå en del spelare som är bättre än förutspått. Framförallt #37. Gillar honom skarpt, gör det mesta rätt där ute.
#41 borde nog börja med en annan sport. Förslagsvis fickpingis. Är så överdrivet laddad och taggad i sitt spel att han hela tiden väljer fel alternativ. Spelar liksom ingen roll om han skulle se pucken på en öppen isyta när samtliga motståndare är och byter, det hade garanterat försökts smälla på någon obefintlig jävul innan pucken skulle tas omhand. Duty calls.
Skärp dig, lovar att de flesta av oss som klagar på Adam är 100% supporters för detta lag och att slänga ut en så j-a länk är ju beyond patetiskt.Keutril skrev:Det här jäkla konstanta gnällandet på Reideborn är ju bara skrattretande. Läst flertal artiklar att hockeyspelare(något generaliserat) oftast är på toppen av sin karriär mellan 27-30 år och Reideborn är bara 25 år så han kan faktiskt vara en målvakt under utveckling fortfarande tro det eller ej.
Adam är inte bra, jag tänker aldrig ställa mig i "omg vi vann en match, nu ska han hyllas till skyarna"-gänget som i nästa matchtråd kommer spy galla över hans 2 kommande tabbar.. Ni som gillar honom, OK bra men låt oss som ser ett stort j-a osäkerhetstecken i honom tycka det utan massa jävla bebisdravel om "buhu inte supporter, stöd laget 100%, aaaaaallltid oavsett". Jag sätter DIF-laget före individerna i laget, de är (precis som vi på jobbet) bara ett nummer i högen, det är kollektivet Djurgården som spelar roll, inte enskilda individer. Så länge det inte sker personliga påhopp på spelare utan bara synpunkter på hur de är på isen så STFU eller gå läs en Bamse-tidning istället som är så j-a PK att ni kommer ljubla!
/rant over
PS. Han gjorde en helt ok match går, säger absolut inget annat men han inger NOLL förtroende för mig och att veta att precis varje fladderpuck kan glida förbi honom gör att jag aldrig kommer vara nöjd med honom i kassen.. iallafall inte förrän han haft en hel säsong utan klant-missar i var varannan match. Får se om det blir denna säsong, verkar ju så om man lyssnar på forumet iallafall!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Jag var på plats igår. Det jag tyckte var Märkligast av allt var att ungefär en tredjedel av publiken gick hem när det blev 1-3 och då var det 4 minuter kvar att spela. Det är ju liksom inte omöjligt att vända, men ändå väljer folk att gå istället för att stötta sitt lag. Riktigt kass inställning från Brynäs-supportrarna.
Corsi-matchen vunnen (5vs5)
BIF 46,32%
DIF 53,68%
BIF 46,32%
DIF 53,68%
Född till sportchef.
Logiskt. Han har ju rätt mycket att kompensera somliga andra spelare i laget för. Alltid kul med Falk på isen, tittar alltid lite extra noggrant då.-daniel- skrev: #41 borde nog börja med en annan sport. Förslagsvis fickpingis. Är så överdrivet laddad och taggad i sitt spel att han hela tiden väljer fel alternativ. Spelar liksom ingen roll om han skulle se pucken på en öppen isyta när samtliga motståndare är och byter, det hade garanterat försökts smälla på någon obefintlig jävul innan pucken skulle tas omhand. Duty calls.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel