Tror inte Expressen har koll på att han har kontrakt. Står ju "inte förlänga med honom", han sitter ju redan på kontrakt?Puckey skrev:Släpper vi Hultström kommer bägaren att rinna över för många. Ingen bra säsong, men en back med den potentialen och kastar man inte iväg när man dessutom har ett bra kontrakt på honom. 175' i månaden hittar vi inte en likvärdig back för.mb81 skrev:#10 skrev:Tro inte på allt som står i blaskorna...mb81 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... andras-nu/
Stämmer detta att vi släpper Hultström. Helt fel i min mening då vi vet hans potential även fast han inte kommit upp i samma nivå som förra säsongen.
Var därför jag frågade. Skulle vara tungt att se honom i något annat shl-lag.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vet inte hur det där fungerar när han har stuckit till NHL under kontraktet. Förmodar att vi har rätten till honom, men inte är skyldiga att utnyttja den om vi inte vill (kunde annars bli rätt jobbigt om en drös spelare återvänder från NHL när budgeten redan är utnyttjad). Jag räknar kallt med att Hultström är tillbaks i toppen av backarnas poängliga nästa säsong och skulle tappa all lust att teckna säsongskort om vi dumpar honom. Hans försäsong gick rätt åt helvete och sen klev han in i ett total stukat lag, inte direkt optimala förutsättningar till en lyckad säsong.Mattebo skrev:Tror inte Expressen har koll på att han har kontrakt. Står ju "inte förlänga med honom", han sitter ju redan på kontrakt?Puckey skrev:Släpper vi Hultström kommer bägaren att rinna över för många. Ingen bra säsong, men en back med den potentialen och kastar man inte iväg när man dessutom har ett bra kontrakt på honom. 175' i månaden hittar vi inte en likvärdig back för.mb81 skrev:#10 skrev:Tro inte på allt som står i blaskorna...mb81 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... andras-nu/
Stämmer detta att vi släpper Hultström. Helt fel i min mening då vi vet hans potential även fast han inte kommit upp i samma nivå som förra säsongen.
Var därför jag frågade. Skulle vara tungt att se honom i något annat shl-lag.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om inte Hultström hamnar i NHL gäller hans kontrakt med DIF även nästa säsong.
25/4-2025
-
[quote="A23"]Adam är helt klart en ok och billig 2:a, men då måste en utpekad 1:a in.
Ante ersätter matt = klart ok
Emil blir svår att ersätta med vår ekonomi.
Varakas ersättare är redan klar.
Aom behöver vi inte ersätta.
Falk vill jag ersätta med vem som helst, håller verkligen inte.
Urbom ???
Bergfors = wow! Den spetsen vi saknat.
Brodin.. svår att ersätta.
Hank i Love you men tyvärr, måste ersättas.
En tydligare 1:a lina med ante, bergfors och ny så har vi bra 2:a och 3:e + junis 4:e.
Har ändå goda förhoppningar, många nya spelare i år som verkligen vuxit i mina ögon
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Dock inte spelklar än pga hjärnskakning. Förhoppningsvis helt läkt till nästa säsong men ber till gudarna att det inte är en ny Fällström situation.Morwin skrev:Läste precis på sportbladet att A Engqvist nästan är klar![]()
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Undrar var han befinner sig på hjärntrappan? Jag menar, har han men som Fernholm så är det ju bara att lägga ned. Det gäller att överväga risken nu. Jag vill verkligen ha hit en hel Ante. Men spelar hellre Matt istället för Ljungh som första center...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB