SHL omgång 21: KHK - Djurgårdens IF 25/11
Re: SHL omgång 21: KHK - Djurgårdens IF 25/11
Hur länge blir Tellan borta, tro?
- Think if...
- Kontakt:
HyfsatALLTID DIF skrev:Vet inte men non konstig känsla gör att jag tror målen kommer i dag 6-2
3-0 1-2 2-0

Skönt att Ahlén visar vägen och vänder matchen igen
Using Tapatalk
Robban är ingen liten vindpust om man säger så även om han framstår som väldigt lugn och nyanserad i media (ytterligare en likhet med Hardy). Nyman bestämmer inte vem som bänkas, åtminstone inte utan Robbans goda minne.Jim Morrison skrev:Det är Nyman som har hand om backarna och är så jävla märklig. Ollas får spela match efter match, minut efter minut trots misstag efter misstag. Kousa får sitta på bänken EN HEL MATCH för att han får pucken på skridskon och in.Praetori skrev:Robban är lite som Hardy på det sättet.DRC skrev:Kossan fick alltså 15 sekunder. Klackar in 1-0 och sen bänken.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Kousa verkar ha hamnat i onåd och då gäller det disciplin och textboksspel enligt bestämt upplägg 100% både på träningar och matcher och inte bara en gång utan många i rad innan man får förnyat förtroende.
AOM gör ju som det är bestämt även om han fattar en del oerfarna beslut ibland.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Nyman bestämmer vilka backar som ska spela eller inte. Det var han som bänkade och sedan skickade Lofquist t.ex. Och om Ollas spelar som Nyman har "bestämt" så blir jag väldigt orolig.Praetori skrev:Robban är ingen liten vindpust om man säger så även om han framstår som väldigt lugn och nyanserad i media (ytterligare en likhet med Hardy). Nyman bestämmer inte vem som bänkas, åtminstone inte utan Robbans goda minne.Jim Morrison skrev:Det är Nyman som har hand om backarna och är så jävla märklig. Ollas får spela match efter match, minut efter minut trots misstag efter misstag. Kousa får sitta på bänken EN HEL MATCH för att han får pucken på skridskon och in.Praetori skrev:Robban är lite som Hardy på det sättet.DRC skrev:Kossan fick alltså 15 sekunder. Klackar in 1-0 och sen bänken.
Kousa verkar ha hamnat i onåd och då gäller det disciplin och textboksspel enligt bestämt upplägg 100% både på träningar och matcher och inte bara en gång utan många i rad innan man får förnyat förtroende.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2016-11-25 22:04:40, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Alltså vad jag behövde en sån här seger. Det kan jag klara mig ett tag på, för att det syntes att det finns en vilja. Trots att vi leder med 7-2 så kör vi på som fan för det åttonde målet. Å en sådan härlig dag...
Finns ingen backcoach som bestämmer sånt utan huvudtränarens godkännande. Sen kan man mycket väl ha en sådan arbetsfördelning i tränarstaben att man diskuterat det tidigare och att de övriga får fatta besluten med gummistämpel men coachen ställer upp laget och bestämmer vem som skall spela och när.Jim Morrison skrev:Nyman bestämmer vilka backar som ska spela eller inte. Det var ju han som bänkade och sedan skickade Lofquist t.ex.Praetori skrev:Robban är ingen liten vindpust om man säger så även om han framstår som väldigt lugn och nyanserad i media (ytterligare en likhet med Hardy). Nyman bestämmer inte vem som bänkas, åtminstone inte utan Robbans goda minne.Jim Morrison skrev:Det är Nyman som har hand om backarna och är så jävla märklig. Ollas får spela match efter match, minut efter minut trots misstag efter misstag. Kousa får sitta på bänken EN HEL MATCH för att han får pucken på skridskon och in.Praetori skrev:Robban är lite som Hardy på det sättet.DRC skrev:Kossan fick alltså 15 sekunder. Klackar in 1-0 och sen bänken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
This! Man fortsatte spela som att man inte gjort de tidigare målen.Varg skrev:Alltså vad jag behövde en sån här seger. Det kan jag klara mig ett tag på, för att det syntes att det finns en vilja. Trots att vi leder med 7-2 så kör vi på som fan för det åttonde målet. Å en sådan härlig dag...
- Jim Morrison
Om vi säger såhär, Nyman får bestämma ungefär hur han vill med backarna om vilka som ska spela och inte. Om inte Ohlsson går in med ett stort veto vilket inte händer ofta eftersom det finns tillit mellan coachkollegorna.Praetori skrev: Finns ingen backcoach som bestämmer sånt utan huvudtränarens godkännande. Sen kan man mycket väl ha en sådan arbetsfördelning i tränarstaben att man diskuterat det tidigare och att de övriga får fatta besluten med gummistämpel men coachen ställer upp laget och bestämmer vem som skall spela och när.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
SHL omgång 21: KHK - Djurgårdens IF 25/11
Berätta igen hur du har en enda liten aning om detta?Jim Morrison skrev:Om vi säger såhär, Nyman får bestämma ungefär hur han vill med backarna om vilka som ska spela och inte. Om inte Ohlsson går in med ett stort veto vilket inte händer ofta eftersom det finns tillit mellan coachkollegorna.Praetori skrev: Finns ingen backcoach som bestämmer sånt utan huvudtränarens godkännande. Sen kan man mycket väl ha en sådan arbetsfördelning i tränarstaben att man diskuterat det tidigare och att de övriga får fatta besluten med gummistämpel men coachen ställer upp laget och bestämmer vem som skall spela och när.
- Jim Morrison
Läs mellan raderna.DRC skrev:Berätta igen hur du har en ända liten aning om detta?Jim Morrison skrev:Om vi säger såhär, Nyman får bestämma ungefär hur han vill med backarna om vilka som ska spela och inte. Om inte Ohlsson går in med ett stort veto vilket inte händer ofta eftersom det finns tillit mellan coachkollegorna.Praetori skrev: Finns ingen backcoach som bestämmer sånt utan huvudtränarens godkännande. Sen kan man mycket väl ha en sådan arbetsfördelning i tränarstaben att man diskuterat det tidigare och att de övriga får fatta besluten med gummistämpel men coachen ställer upp laget och bestämmer vem som skall spela och när.
Det är ju tabu att ifrågasätta eller ändra beslut i båset så säger Nyman att "nu skall X in med Y" (man säger sällan eller aldrig att någon är bänkad) så ändrar man ju inte på det. Men jag lovar att Kousa diskuterats inom staben i förväg och att beslutet att inte spela honom ligger närmare Robban än Nyman (även om den senare är den som kommer med beslutsunderlaget).Jim Morrison skrev:Om vi säger såhär, Nyman får bestämma ungefär hur han vill med backarna om vilka som ska spela och inte. Om inte Ohlsson går in med ett stort veto vilket inte händer ofta eftersom det finns tillit mellan coachkollegorna.Praetori skrev: Finns ingen backcoach som bestämmer sånt utan huvudtränarens godkännande. Sen kan man mycket väl ha en sådan arbetsfördelning i tränarstaben att man diskuterat det tidigare och att de övriga får fatta besluten med gummistämpel men coachen ställer upp laget och bestämmer vem som skall spela och när.
- Jim Morrison
Självklart diskuteras laguttagningarna emellan matcher. Och vad gäller backarna så väger Nymans åsikt tyngst. Därför jag tycker att den här behandlingen av Kousa är märklig. Han blir alltså uttagen i truppen men råkar få pucken på skridskohälen och in i eget mål. Detta blir han bänkad för i resten av matchen medan Ollas som kanske har sin sämsta match för säsongen ändå får fortsätta spela. Det säger väl att det snarare är någonting personligt än spelmässigt som hänt. Och i det spekulerar jag bara.Praetori skrev:Det är ju tabu att ifrågasätta eller ändra beslut i båset så säger Nyman att "nu skall X in med Y" (man säger sällan eller aldrig att någon är bänkad) så ändrar man ju inte på det. Men jag lovar att Kousa diskuterats inom staben i förväg och att beslutet att inte spela honom ligger närmare Robban än Nyman (även om den senare är den som kommer med beslutsunderlaget).Jim Morrison skrev:Om vi säger såhär, Nyman får bestämma ungefär hur han vill med backarna om vilka som ska spela och inte. Om inte Ohlsson går in med ett stort veto vilket inte händer ofta eftersom det finns tillit mellan coachkollegorna.Praetori skrev: Finns ingen backcoach som bestämmer sånt utan huvudtränarens godkännande. Sen kan man mycket väl ha en sådan arbetsfördelning i tränarstaben att man diskuterat det tidigare och att de övriga får fatta besluten med gummistämpel men coachen ställer upp laget och bestämmer vem som skall spela och när.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
+1sauron skrev:Men allvarligt... Vilken domarfru fru har Ahlen legat med...?
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
"Det vänder"
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Enligt twitter ingen större fara med Tellan. Så har det iofs låtit tidigare men känns skönt om han är snabbt tillbaka. En pigg Tellan är avgörande om vi ska klättra i tabellen
Jävligt fint att hela laget presterar och producerar på bredden. Precis som det är tänkt och det trots ett par på pappret starka kort som är borta.