sensei skrev:Jaja, den här gången går pajasutvisningen till vår fördel.
Den som kommit på den här idiotregeln måste vara riktigt stolt just nu, det har lyft hockeyn enormt. Bra grejjer.
Att dom tar för sådana random "tappa klubban" när dom skiter i all övrig interference, tripping etc. är ju bara löjligt. Men inte riktigt därför vi torskade ikväll.
Kan väl inte säga direkt att Frölunda spelade någon bländande ishockey ändå ikväll men dom får ju jobbet gjort på något äckligt sätt.
BigJ skrev:Nej vi räckte inte till idag, riktig soppatorsk, inget tryck och dåliga passningar och mottagningar. Synd att klacken inte hjälpte laget att få igång orken, faktiskt en praktusel insats från läktaren.
Nu finns inget att förlora så hoppas grabbarna släpper allt på torsdag och att de lyckas hitta lite extra bränsle någonstans. Risken är väl dock att man har krämat ur det sista redan.
Klackinsatsen har bara blivit sämre och sämre. Hyfsade toppar i Fredags, och ganska bra tryck mot Brynäs men i övrigt är det fyra ramsor som går, varav två gärna går samtidigt då det inte finns någon organisation. När någon hoppar upp på räcket fattar ändå inte 50% vad syftet är, och en beklämmande stor del av klacken står eller sitter tysta för att biljetterna är subventionerade.
Donkels skrev:Nä Herr Felfot jag lägger inte av jag är högst tveksam om Press räcker till på den här nivån
Det kanske han inte gör alls. Det kanske tar längre tid för honom än för Hultström. Eller så har han samma utveckling som Hultström i samma ålder. Vi får se. Men att förneka att potentialen finns där är ju bara larvigt.
Ja vi får se som sagt var jag är dock inte alls övertygad om att han kommer att lyckas men ingen vore gladare än jag själv om jag har fel då allt som eventuellt kan gynna DIF glädjer mig
Det är iallafall hög tid att skiljas åt med Robin Norell, händer inte ett skit där (med utvecklingen) och killen skulle behöva nystart någon annanstans.
Senast redigerad av diftobbe89 den 2016-03-22 23:36:54, redigerad totalt 1 gånger.
diftobbe89 skrev:Det är iallafall hög tid att skiljas åt med Robin Norell, händer inte ett skit där (med utvecklingen) och killen skulle behöva nystart någon annanstans.
Ja, tyvärr så händer inte så mycket, han borde utvecklats mer i år är känslan.
Trist. Tämligen avslaget. Trötta ben. Tycker förstafemman borde kunna skapa mer. Vi ger bort för enkla mål. Domaren usel som vanligt. Vore väldigt kul om vi kunde stjäla nästa och få en hemmamatch i ett fullsatt Globen.
diftobbe89 skrev:Det är iallafall hög tid att skiljas åt med Robin Norell, händer inte ett skit där och killen skulle behöva nystart någon annanstans.
Jag hade hoppats och trott på bättre utveckling där med. Men har svårt att se honom som ett problem. Han är varken bra eller dålig i dagsläget.
Problem och problem, men vill vi bli ett bättre lag till nästa år är det nog dags att offra någon av dom mer tveksamma backarna, Falk är också en sådan, men han har vi av någon anledning förlängt med, och Press har redan kontrakt.
Vi skulle behöva ha in ordentlig kvalité samt förlänga med Holm och Englund.
"Det är först till fyra som gäller och ingenting att fundera på. Vi känns fräscha, jobbar på men måste skruva på smådetaljer. Det kan hända mycket, säger Djurgårdsbacken Marcus Högström."
Norell är så tröttsam att se.
Vet inte hur många panik-icing han levererar varje match, oftast helt oprovocerad, bara drar iväg pucken utan att ens se över alternativen.
Mot ett så tekningsskickligt lag som Fisk är sånt hel förödande, vi får börja jobba ifrån egen zon gång på gång med ibland oerhört trötta spelare...helt i onödan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Först av allt. Frölunda var riktigt bra igår. Jag skulle varit mycket nöjd ifall vi gjorde en så stabil bortamatch i ett slutspel.
Visst, man kan om man vill välja att se det som att vi gjorde en dålig match och att de var bättre på grund av det. Jag gör inte det.
Frölunda stängde våra uppspel och spelade sig skickligt ur våra försök att sätta press.
De snurrade dessutom på rätt friskt i vår zon och tröttade på så sätt ut våra försök till egna anfall.
De är ett bättre lag mycket tack vare skickligare backar. Vi har för få backar som klarar av att under press göra bra saker med puck. Inget konstigt i det, vi saknar en försvargeneral och dessutom är våra backar väldigt unga. De har garanterat fått välbehövlig rutin nu inför framtiden.
Se bara på Holm som varit med ett litet längre tag, han går från klarhet till klarhet.
Kan tänka mig att även några av Falk, Press, Norell och Englund kommer att kunna spela på en högre nivå redan nästa säsong.
Tråkigt att säsongen ser ut att vara över. Jag har dock ett litet hopp kvar. Kanske kan vi lyckas stjäla en match i Göteborg? 10-15% chans?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels skrev:Nä Herr Felfot jag lägger inte av jag är högst tveksam om Press räcker till på den här nivån
Det kanske han inte gör alls. Det kanske tar längre tid för honom än för Hultström. Eller så har han samma utveckling som Hultström i samma ålder. Vi får se. Men att förneka att potentialen finns där är ju bara larvigt.
Det är väl ingen som förnekar att Press har potential dock har den potentialen lyst med sin frånvaro i stort sett hela säsongen. Att den potentialen sedan helt plötsligt skulle dyka upp sista minuterna i en slutspelsmatch är ju inte särskilt troligt och därför är det rätt förståeligt att folk ifrågasätter Säckens val.